Bort med babykiloene

Dagens vekt: 85,7 kg :happy:

Kanskje jeg omsider skal få tatt litt mål også? Jeg ser jo faktisk forskjell på kroppen nå, så det er litt dumt at jeg ikke har tatt mål tidligere, da det ville vært ålreit å se cm forsvinne :p
Jeg har tatt mål, og også bilder av meg selv i undertøy for å forhåpentligvis se forskjell etterhvert:D

Dagens vekt: 85,7 kg :happy:

Kanskje jeg omsider skal få tatt litt mål også? Jeg ser jo faktisk forskjell på kroppen nå, så det er litt dumt at jeg ikke har tatt mål tidligere, da det ville vært ålreit å se cm forsvinne :p
Så deilig når man ser forskjellen, man føler At man får betalt for all den harde jobbingen da:DDet er så motiverende med mål, anbefaler det virkelig:joyful:

Åå, høres fint ut! Kos dere på badeland :D

Har fått unna to turer med hundene så langt i dag, og en styrkeøkt!

Styrkeøkta bestod av.

3 x
30 sekunder knebøy
30 sekunder utfall
30 sekunder star crunches

3 x
30 sekunder glute bridge marches
30 sekunder omvendt situps
30 sekunder løpe på stedet

3 x
30 sekunder utfall med spark
30 sekunder statisk utfall
30 sekunder situps
30 balanseøvelse

1 minutt pause mellom hvert sett
Oooh, den skjermdumpet jeg. Trenger innspill på å gjøre forskjellige ting, så ikke øktene i trimrommet blir for like.

Vi gikk sjaltur i skogen i går. Såååå deilig!

Tok sin tid, men i dag har jeg fått tid til å ta mål. :-)

Midje: 87,6 cm
Mage: 107,7 cm
Bryst: 105,8 cm
Rumpe: 108,7 cm
H. lår: 64,9 cm
V. lår: 64,8 cm

Så håper jeg at jeg klarte å måle sånn relativt riktig da. :p

Dagens styrkeøkt:

3x
30 sekunder Pushup
30 sekunder rygghev med armstrekk Y form
30 sekunder animal squat

3x
30 sekunder diamond pushup
30 sekunder hollow body hold
30 sekunder mountain climbers

3x
30 sekunder rygghev med armstrekk T form
30 sekunder pushup
30 sekunder planken

Og så avsluttet jeg med 3x10 knebøy :-)

Tok sin tid, men i dag har jeg fått tid til å ta mål. :)

Midje: 87,6 cm
Mage: 107,7 cm
Bryst: 105,8 cm
Rumpe: 108,7 cm
H. lår: 64,9 cm
V. lår: 64,8 cm

Så håper jeg at jeg klarte å måle sånn relativt riktig da. :p

Dagens styrkeøkt:

3x
30 sekunder Pushup
30 sekunder rygghev med armstrekk Y form
30 sekunder animal squat

3x
30 sekunder diamond pushup
30 sekunder hollow body hold
30 sekunder mountain climbers

3x
30 sekunder rygghev med armstrekk T form
30 sekunder pushup
30 sekunder planken

Og så avsluttet jeg med 3x10 knebøy :)
Mål er spennende! Jeg har bevisst ikke målt meg igjen siden jeg tok mine i midten av april, men får vel finne fram målebåndet igjen snart.

Og så tenker jeg at det vel ikke er noe riktig og feil med måling, så lenge man måler på samme sted hver gang. :happy:

Veide meg i går, da viste vekta fortsatt 85,7 kg. Men siden jeg stort sett har veid meg fredager i det siste så tok jeg en tur på vekta i dag også. 86,6 kg. Det føltes litt som et slag i trynet, men så må jeg minne meg på alle faktorene som spiller inn.
Jeg skulle virkelig ønske at vekta gikk litt fortere ned, og jeg er nok egentlig i overkant utålmodig siden jeg aldri har slitt med vekt før. Samtidig så tør jeg ikke gå ned på kalorier fordi ammingen er viktigere for meg enn vektnedgang.
Og det er jo faktisk ikke krise om vekta står stille eller går litt opp innimellom, for trenden er jo fremdeles vektnedgang.

I dag blir det styrkeøkt, og i morgen satser jeg på joggetur på morgenen før det blir alt for varmt ute. :)

Veide meg i går, da viste vekta fortsatt 85,7 kg. Men siden jeg stort sett har veid meg fredager i det siste så tok jeg en tur på vekta i dag også. 86,6 kg. Det føltes litt som et slag i trynet, men så må jeg minne meg på alle faktorene som spiller inn.
Jeg skulle virkelig ønske at vekta gikk litt fortere ned, og jeg er nok egentlig i overkant utålmodig siden jeg aldri har slitt med vekt før. Samtidig så tør jeg ikke gå ned på kalorier fordi ammingen er viktigere for meg enn vektnedgang.
Og det er jo faktisk ikke krise om vekta står stille eller går litt opp innimellom, for trenden er jo fremdeles vektnedgang.

I dag blir det styrkeøkt, og i morgen satser jeg på joggetur på morgenen før det blir alt for varmt ute. :)
Jeg kjenner meg litt igjen ang det du skriver om vekta, jeg snikveide meg på tirsdag og var på akkurat samme vekt idag. Men målene har forandret seg litt de to siste ukene her :D

Det høres lurt ut å ikke kutte mer på kaloriene siden du ammer, det går rette veien uansett :happy:

Jeg kjenner meg litt igjen ang det du skriver om vekta, jeg snikveide meg på tirsdag og var på akkurat samme vekt idag. Men målene har forandret seg litt de to siste ukene her :D

Det høres lurt ut å ikke kutte mer på kaloriene siden du ammer, det går rette veien uansett :happy:

Det gjør det heldigvis. Og denne uken har jeg ikke fått trent så mye som jeg ønsker heller. Den styrkeøkten jeg hadde planlagt i går gikk i vasken fordi jeg gjorde noe hele dagen og så plutselig var kvelden der. Så får klemme inn en økt i dag i stedet, selv om jeg skal være borte mesteparten av dagen. :happy:

Styrketrening i går, og styrketrening i dag. Stort sett gått tur hver dag, men ikke i dag, har holdt på en del her hjemme i stedet. :)

Endelig begynner jeg å kjenne igjen magen min litt mer når jeg tar på den. Når jeg tok på den etter fødsel var den helt bløt og rar å ta på, den er fortsatt bløtere enn hva jeg er vant til, men begynner å komme seg nå. :happy: Har ikke kjent på magen min på lenge, så det var en veldig god bekreftelse på at jeg gjør noe riktig :smug:

Nå går jeg fra min trofaste og simple fitbit, til fordel for en mer avansert klokke fra garmin. Det er litt av en overgang, da jeg har hatt fitbit alta siden den kom ut, og egentlig vært greit fornøyd med den, men nå vil jeg ha mer ut av klokka og bruke den som et verktøy for å forbedre treningen. Så jeg gikk all in jeg, og unnet meg ei klokke til 7.000 kr. Aldri hatt så dyr klokke før, men jeg digger den foreløpig! Gleder meg til å teste ut intervalltrening med den nye klokka mi :D

Kostholdet har jeg skrevet lite om i det siste. Jeg har begynt å loggføre alt jeg spiser i Lifesum, og ser at jeg ligger bra an kalorimessig, men sliter litt med å få i meg nok protein. Selv etter å ha inkludert et egg til frokost og tilsatt proteinpulver i lunsjen min.. Så, hva er dine beste kilder til protein?

Nå går jeg fra min trofaste og simple fitbit, til fordel for en mer avansert klokke fra garmin. Det er litt av en overgang, da jeg har hatt fitbit alta siden den kom ut, og egentlig vært greit fornøyd med den, men nå vil jeg ha mer ut av klokka og bruke den som et verktøy for å forbedre treningen. Så jeg gikk all in jeg, og unnet meg ei klokke til 7.000 kr. Aldri hatt så dyr klokke før, men jeg digger den foreløpig! Gleder meg til å teste ut intervalltrening med den nye klokka mi :D

Kostholdet har jeg skrevet lite om i det siste. Jeg har begynt å loggføre alt jeg spiser i Lifesum, og ser at jeg ligger bra an kalorimessig, men sliter litt med å få i meg nok protein. Selv etter å ha inkludert et egg til frokost og tilsatt proteinpulver i lunsjen min.. Så, hva er dine beste kilder til protein?
Oo lest mye bra om garmin! Kan du ikke skrive om du er fornøyd med den etter du har brukt den en stund?:hilarious: Spiser en del cottage cheese, syns det er en grei måte i få mer proteiner. Spesielt godt med kanel og litt eplebiter:D

Jeg er veldig glad i knekkebrød med tomat, tunfisk og egg. (I kombinasjon) ellers kjører jeg på med mye kylling/kalkun pålegg :)

Dagens vekt: 84,8 :D første delmål nådd!

Tok også nye mål i dag:

Bryst: 105,0
Midje: 84,8
Mage: 105,5
Rompe: 108,8
H. Lår: 63,5
V. Lår: 63,5

Så har mistet cm over alt, med unntak av på rompa, men det er greit, for den trener jeg jo opp :p

Oo lest mye bra om garmin! Kan du ikke skrive om du er fornøyd med den etter du har brukt den en stund?:hilarious: Spiser en del cottage cheese, syns det er en grei måte i få mer proteiner. Spesielt godt med kanel og litt eplebiter:D

Foreløpig liker jeg den veldig godt, men jeg kan skrive litt om den når jeg har brukt den mer og blitt mer kjent med den. Mye å sette seg inn i :)
Jeg endte med Garmin Fenix 6s Pro Solar etter å ha undersøkt litt. :)

Cottage cheese har jeg faktisk tenkt på! Skal kjøpe inn det. Synes det er kjempegodt med cashewnøtter og bær oppi :woot:

I dag tenker jeg å trene bein, rompe og kjerne. I tillegg har jeg lyst til å prøve denne magetreningen som supplement: https://www.instagram.com/p/CPz0BlgDd3E/?utm_medium=copy_link

I morgen skal jeg trene armer, skuldre, rygg og litt kjerne.
Onsdag håper jeg på en liten løpetur.
Torsdag blir det bein, rompe og kjerne igjen.
Fredag overkropp igjen.
Og ny løpetur lørdag eller søndag. :)

Jeg skulle hatt en god amme-sportsbh, da jeg sjelden får trent så lenge av gangen før mini vil ha mat igjen, særlig nå i denne varmen. Noen med tips? :anyone
Tror jeg skal prøve Bara sin kanskje :couchpotato:

Har holdt meg til planen så langt denne uken, så jeg har altså trent hver dag denne uka! Klapp på skulderen til meg :D
Og så har jeg funnet masse bra treningsvideoer på instagram som jeg kan bruke til å supplere på det faste styrkeprogrammet mitt de gangene jeg har tid :happy:

Har nå bestilt meg amme-bh fra Bara, men får nok ikke den før helt i slutten av juni/begynnelsen av juli da jeg bestilte en shorts i samme slengen som ikke sendes ut før 21. juni. :p Enn så lenge klarer jeg å løse amming midt i en treningsøkt med å bare dra opp sports-bhn (ikke så veldig behagelig så blir fint med amme-sportsbh!).

Spist ca 1000 kalorier mer enn jeg skulle i dag :bag:
Og ikke fått gått nok skritt. Så har ikke akkurat store forhåpninger til veiing i morgen :p

Denne uken har jeg spist kebabtallerken, skillingsbolle, sjokolade, is, is og mere is, skolebrød og eplekake med is. Så nå er det skjerpings igjen!

Back
Topp