Vekt?

Det skjønner jeg, er 89 kg nå målet er alt under 100, kroppen min vil ikke under 80 kg føles det som for uansett hva jeg gjør kommer jeg ikke under :(
Er 7 cm mindre enn deg også, men får være glad vekten er jevnt fordelt om ikke annet :rolleyes:

Er heldigvis gjerne fint fordelt her og, og jeg føler meg ikke feit sånn sett. (Eller NÅ så. Pga magen :P)
Og, hun på fertilitetsklinikken kalte meg jo 'slank', så jeg skal være fornøyd :P
Da SER jeg neppe så overvektig ut som BMI-en tilsier. ;)
Men jeg burde absolutt jobbe litt med meg selv når graviditeten er over.

20+1 og +2 kg, men skal helst ikke gå opp mer enn 6-8 kg totalt.

Er heldigvis gjerne fint fordelt her og, og jeg føler meg ikke feit sånn sett. (Eller NÅ så. Pga magen :p)
Og, hun på fertilitetsklinikken kalte meg jo 'slank', så jeg skal være fornøyd :p
Da SER jeg neppe så overvektig ut som BMI-en tilsier. ;)
Men jeg burde absolutt jobbe litt med meg selv når graviditeten er over.
Det skal absolutt jeg også gjøre. Var så utrolig irriterende at jeg ikke kunne trene pga kvalme, svimmelhet og nå bekkenløsning, tror ikke kroppen min hadde takket meg om jeg gikk på treningssenteret nå i 2 timer som jeg pleier annenhver dag :p

Prøver å tenke på maten da ihvertfall

Det skal absolutt jeg også gjøre. Var så utrolig irriterende at jeg ikke kunne trene pga kvalme, svimmelhet og nå bekkenløsning, tror ikke kroppen min hadde takket meg om jeg gikk på treningssenteret nå i 2 timer som jeg pleier annenhver dag :p

Prøver å tenke på maten da ihvertfall

Jeg trener ikke stort, men merker at vekten blir lavere når jeg går turer og spiser mindre sukker. Skal ta noen andre grep sammen med gubben, han trenger også å miste noen kilo :P

Er i uke 18+6 i dag, og har iflg vekta hjemme kun gått opp 2,5 kg så langt. Går lange turer hver dag, trener styrke 1-3 dager i uka og har ikke helt klart å øke matinntaket noe særlig. Har i tillegg hatt mindre lyst på godteri enn til vanlig. Flere som er like langt på vei og som ikke har gått opp mer enn et par-tre kg? Jeg er 165 cm høy og veide ca 61 kg da jeg ble gravid.

Er i uke 18+6 i dag, og har iflg vekta hjemme kun gått opp 2,5 kg så langt. Går lange turer hver dag, trener styrke 1-3 dager i uka og har ikke helt klart å øke matinntaket noe særlig. Har i tillegg hatt mindre lyst på godteri enn til vanlig. Flere som er like langt på vei og som ikke har gått opp mer enn et par-tre kg? Jeg er 165 cm høy og veide ca 61 kg da jeg ble gravid.
Det høres ut som helt normal vektoppgang, det meste kommer mot slutten :) Har bare gått opp 2 kg selv og er 20+2. Vektøkning varierer også veldig fra person til person, noen går opp mye uten og andre går opp lite.

Jeg trener ikke stort, men merker at vekten blir lavere når jeg går turer og spiser mindre sukker. Skal ta noen andre grep sammen med gubben, han trenger også å miste noen kilo :p
Godt det da, bare finne barnevakt da å gå :happy: om man orker da selvsagt :hilarious:

Godt det da, bare finne barnevakt da å gå :happy: om man orker da selvsagt :hilarious:

Barnevakt? Jeg har da en straks 12åring i hus :P
Hun greier da passe noe søstre littegrann. Tenkte bære baby på litt turer og. : ))

Barnevakt? Jeg har da en straks 12åring i hus :p
Hun greier da passe noe søstre littegrann. Tenkte bære baby på litt turer og. : ))
Ja litt mer frihet når de eldste kan hjelpe til mere :happy:

Her må vi da legge yngste, passe på at han sover og da kan vi kanskje ta en time ute sammen :hilarious:

Ja litt mer frihet når de eldste kan hjelpe til mere :happy:

Her må vi da legge yngste, passe på at han sover og da kan vi kanskje ta en time ute sammen :hilarious:

Ikke sant x)

Gått opp 5 kg så langt, 19+4 i dag. Ser det er 8-15 kg som er normalen ved normal BMI, så satser på å holde meg under 80kg :smiley-ashamed004 Begynte på 66 kg og kjenner at det å skulle gå opp, ikke bare til 70 tallet, men til 80 tallet sitter langt inne for meg... Vet jo at det er baby og alt det som kommer med som gjerne veier mest, men greier ikke helt å separere det fra eget kroppsbilde. :wtf:

Gått opp 5 kg så langt, 19+4 i dag. Ser det er 8-15 kg som er normalen ved normal BMI, så satser på å holde meg under 80kg :smiley-ashamed004 Begynte på 66 kg og kjenner at det å skulle gå opp, ikke bare til 70 tallet, men til 80 tallet sitter langt inne for meg... Vet jo at det er baby og alt det som kommer med som gjerne veier mest, men greier ikke helt å separere det fra eget kroppsbilde. :wtf:

Enig med deg. Kvier meg så for å gå på vekten nå i uke 20+2 for gikk ned 2 kg i slutten av første trimester, men nå vet jeg med 100% sikkerhet jeg har gått opp noen (flere) kg som ikke bare er babyer... ansiktet er rundere, armene litt større, lår og hofter etc...føler meg ganske dritt egentlig. Og i tillegg er dette bare starten:dead:

Enig med deg. Kvier meg så for å gå på vekten nå i uke 20+2 for gikk ned 2 kg i slutten av første trimester, men nå vet jeg med 100% sikkerhet jeg har gått opp noen (flere) kg som ikke bare er babyer... ansiktet er rundere, armene litt større, lår og hofter etc...føler meg ganske dritt egentlig. Og i tillegg er dette bare starten:dead:

jeg og føler meg slik, og det er litt crap.. men håper følelsen retter på seg etterhvert :Heartred

20+0 og 4 kg opp siden før graviditet. Skulle gjerne vært en mindre siden jeg er definert med overvekt selv om det bare er snakk om et par kg, men stresser egentlig lite med det. JM mente det var helt innafor tydeligvis Har jo vært sulten typ hver andre time den siste måneden

E 18+0 idag å opp 2,6kg fra start:-) (fra 60 til 62.6). lite trening men av å til små tura. bynnanes bekkenløsning, så klare ikke de lengste turan lengre.. spis ikke godteri eller brus da, så det hjelpe nokk på vekta:-)

Veide 55,5 før graviditet...
Gått opp 6-7 kg :happy:

spiser mindre spontant nå og håper jeg holder meg mellom 15-17 kg i oppgang denne gangen også :cat:

Man får ca 1l ekstra blod i kroppen (=1kg). Baby og fostervann veier også sitt, samt at det gjerne legger seg litt ekstra med greier for at kroppen skal ha noe å ta av etter fødsel (amming).

SLIK FORDELER VEKTEN SEG:
Barnet: ca. 3,5 kilo
Fostervann: ca. 0,8 kilo
Bryster: ca. 0,4 kilo
Væske i vevet: ca. 1,2 kilo
Morkake: ca. 0,6 kilo
Livmor: ca. 1,0 kilo
Blodvolum: ca. 1,2 kilo
Fettreserver: ca. 3,5 kilo
TOTALT: ca. 12,2 kilo

Også er det jo individuelle forskjeller mtp økt/redusert fostervann, og større/mindre babyer og sånt. Men ca 12 kg "skal" en normalvektig legge på seg.
Bare tenk litt ekstra på at kiloene er ikke DEG, det er babyen og det som hører med. Forteller man hjernen sin noe nok mange ganger, så blir det gjerne sant til slutt :p

Hvis jeg bare går opp 10kg (jeg har allerede fettreserver, sååå....), Så er jeg fornøyd :p

Man får ca 1l ekstra blod i kroppen (=1kg). Baby og fostervann veier også sitt, samt at det gjerne legger seg litt ekstra med greier for at kroppen skal ha noe å ta av etter fødsel (amming).

SLIK FORDELER VEKTEN SEG:
Barnet: ca. 3,5 kilo
Fostervann: ca. 0,8 kilo
Bryster: ca. 0,4 kilo
Væske i vevet: ca. 1,2 kilo
Morkake: ca. 0,6 kilo
Livmor: ca. 1,0 kilo
Blodvolum: ca. 1,2 kilo
Fettreserver: ca. 3,5 kilo
TOTALT: ca. 12,2 kilo

Også er det jo individuelle forskjeller mtp økt/redusert fostervann, og større/mindre babyer og sånt. Men ca 12 kg "skal" en normalvektig legge på seg.
Bare tenk litt ekstra på at kiloene er ikke DEG, det er babyen og det som hører med. Forteller man hjernen sin noe nok mange ganger, så blir det gjerne sant til slutt :p

Hvis jeg bare går opp 10kg (jeg har allerede fettreserver, sååå....), Så er jeg fornøyd :p

Skal innrømme at det er litt godt å lese hvor alt kommer fra.
Jeg la på meg totalt 7 kg i forrige svangerskap, og mesteparten de siste ukene.

Gikk altså en del ned i vekt under svangerskapet og fikk ros for det ved hver veiing. Jeg er 173 og veide 85 ved start, 92 ved fødsel. Jeg var veldig nøye på hva jeg spiste under svangerskapet og tillot meg selg aldri mer enn én yoghurt til frokost feks. Er egentlig ikke så veldig stor, men selvfølgelig, ser man kun på bmi er det jo ikke de beste tallene.

Denne gangen startet jeg høyere (89) og gruer meg til å veie meg ved alle legebesøk.

Nå er jeg i uke 23 og har gått opp ca 1 kg, men denne gangen orker jeg ikke tanken på å begrense meg sånn, så jeg antar at jeg kommer til å gå opp mer denne gangen.

Men er ærlig på at jeg gruer meg til legebesøk om 2 uker.

Back
Topp