Molde sjukehus*

Fødte der sjølv no i april (16.). Trur ikkje eg kunne ha fått ei meir fantastisk jordmor. Maten var og veldig god. Veldig positiv opplevelse derfrå
 
Fødte her august 2018. Veldig greie jordmødre, barnepleiere og barneleger. Hadde stort sett enerom hele oppholdet (6 dager). De prøver så langt det lar seg gjøre. Det er et kjøleskap i gangen med pålegg, drikke og yoghurt, samt brød, frokostblanding og saft i skapene. Man kan velge mellom to middager, men må huske å gi beskjed før 12. Man kan også bestille mat til følge, vet ikke hva det koster.

Fellesrommet/TV-stuen har dessverre veldig harde stoler og sofa, så anbefaler å ta med pute om sitting allerede er litt utfordrende.

De har alt du trenger til baby under opphold (bleier, body, strømpebukse, olje, termometer), og til mor (kjortel, bukse, nettingtruse (anbefales!), tykke bind, vanlige bind, gaskluter, sjampo, balsam, såpe og til og med tannkost/tannkrem om du ikke rekker å få det med deg).

Men nå skriver de jo om i avisene å kun ha enten Molde eller Kristiansund sykehus sin fødeavdeling åpen frem til nytt felles sykehus er klart .Spent på hvordan det blir, og eventuelt kommer til å fungere.
 
Hei! Flere med erfaringer fra Molde?
Vi har vært gjennom IVF og kjenner derfor godt til Ålesund sykehus. Vi føler at de har super kompetanse i Ålesund, men vi «sogner» til Molde egentlig. Veldig usikker på hva vi bør velge. Det er jo nesten tre timer en vei til Ålesund :/

Jeg har grunnet en gammel bekkenskade et sterkt ønske om keisersnitt. Så om Molde er tilbakeholden så tenker jeg også at Ålesund kan være en mulighet.
Alt i alt usikker på om jeg «tørr» til Molde når jeg har vært så fornøyd med Ålesund :)
Termin tidlig februar.
 
Telefon: 71 12 17 60
Nettside: https://helse-mr.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodebarsel-molde
Adresse: Parkvegen 84, 6412 Molde (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har tre fødestuer og 14 senger på barsel. Far/ledsager får overnatte sammen med mor og barnet så lenge det er plass på barselavdelingen.
Far og søsken kan komme på besøk hele dagen. Andre besøkende kan komme kl 18.30-19.30.

Gjennomsnittlig liggetid: 3 dager.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor når hun blir flyttet til barselavdelingen.

Parkering: Avgiftsbelagt parkering på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året ca 600.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 71 12 00 00
Linken finnes ikke, kan den oppdateres?
 
Er det noen her inne som har født i Molde nå i vinter? Lurer på hvordan det har vært på barsel?:) Har det vært god temperatur på rommet? Fikk du enerom, eller måtte du dele? Andre ting?:)
 
Jeg fødte der des 2017 å da var det godt å varmt :) Født der 4 ganger å veldig fornøyd.Når jeg nå venter nr 5 (er i uke 36) blir det spennende å se hvor jeg skal føde hen om han velger å komme før termin.
 
Jeg fødte der des 2017 å da var det godt å varmt :) Født der 4 ganger å veldig fornøyd.Når jeg nå venter nr 5 (er i uke 36) blir det spennende å se hvor jeg skal føde hen om han velger å komme før termin.
Gratulerer!:) Er 39 uker gravid i morgen, så er selv spent på hvor det blir fødsel! Ikke noe kjekt med denne usikkerheten..:dead:
 
Noen som har fått baby på Molde sykehus nylig og vil dele?Valget står mellom Molde og St. Olavs her. Litt kortere vei til Molde, men er fryktelig usikker.
 
Noen som har fått baby på Molde sykehus nylig og vil dele?Valget står mellom Molde og St. Olavs her. Litt kortere vei til Molde, men er fryktelig usikker.

Etter det jeg har hørt fra bekjente: Velg St olavs!!!!
 
Takk for svar. Har du hørt noen negativt om Molde?

Veldig dårlige lokaler, overarbeida jordmødre som gjør så godt de kan men ikke strekker til. Flere av de jeg har snakket med har hatt tøffe opplevelser på barsel fordi de ikke har tid til de. Jeg har derfor valgt å føde på et annet sykehus.
 
Veldig dårlige lokaler, overarbeida jordmødre som gjør så godt de kan men ikke strekker til. Flere av de jeg har snakket med har hatt tøffe opplevelser på barsel fordi de ikke har tid til de. Jeg har derfor valgt å føde på et annet sykehus.
Det hørtes ikke noe særlig ut. Går nok for St. Olavs da.
 
Det hørtes ikke noe særlig ut. Går nok for St. Olavs da.

Tror det er mye fordi Kristiansund og Molde har slått sammen fødeavdelingene. De er langt over kapasitet, og det fører til dårlig kvalitet.
 
Back
Topp