Det kan sikkert vært grunnen, ja. Synd at det skal være slik både for oss fødende og ansatte.Tror det er mye fordi Kristiansund og Molde har slått sammen fødeavdelingene. De er langt over kapasitet, og det fører til dårlig kvalitet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det kan sikkert vært grunnen, ja. Synd at det skal være slik både for oss fødende og ansatte.Tror det er mye fordi Kristiansund og Molde har slått sammen fødeavdelingene. De er langt over kapasitet, og det fører til dårlig kvalitet.
Fødte der nå i desember -23Noen som har født her i mellom 2022 og 2024?
Hvordan var opplevelsen din?Fødte der nå i desember -23
Kjempefin nå var jeg 5. gangs fødene og har relativt raske fødsler da, men jordmor var rolig og flink og mannen fikk ta i mot baby selv, med jordmor som veilederHvordan var opplevelsen din?
Bare generelle opplevelser, står mellom Molde og Ålesund og er usikkerKjempefin nå var jeg 5. gangs fødene og har relativt raske fødsler da, men jordmor var rolig og flink og mannen fikk ta i mot baby selv, med jordmor som veileder
Noe spesifikt du lurer på?
Jeg fødte der i april 23. Hadde foretrukket Kristiansund, men var veldig fornøyd med fødselen, jordmor og fødselslege. Eneste negative var gamle rom og litt høy arbeidsbelastning på de ansatte, men føder der gjerne igjen (men satser på å vente til nye sykehuset er oppe og går).Bare generelle opplevelser, står mellom Molde og Ålesund og er usikker
Skulle ønske jeg også rakk å venteJeg fødte der i april 23. Hadde foretrukket Kristiansund, men var veldig fornøyd med fødselen, jordmor og fødselslege. Eneste negative var gamle rom og litt høy arbeidsbelastning på de ansatte, men føder der gjerne igjen (men satser på å vente til nye sykehuset er oppe og går).
Hehe ja Jeg var der nesten en uke pga igangsetting, så var borti omtrent alle jordmødrene, likte alle unntatt ei, så vil si det er en god gjeng derSkulle ønske jeg også rakk å vente
Lurer på det samme!Noen med nylige erfaringer?
De flytter over sist, men mest sannsynlig i løpet av 2025. Håper de hvert fall på, ting kan jo gå tregere enn planlagt når det kommer til sånne ting. Men det var det de sa da jeg spurte sist jeg tok blodprøver på sykehusetVet noen når fødeavd flytter til nysykehuset?
Flott! Hvor lenge fikk du ligge på barsel og får man egenrom?Fødte her nå nylig. Ble godt ivaretatt, fødebrevet ble tatt hensyn til og alle leger, jordmødre og barnepleiere under fødsel og på barsel var supre. Ble ikke den fødselen jeg så for meg og var mange ganger redd, men det ble plukket opp fort. Fikk god støtte og hjelp gjennom hele forløpet, og ble lyttet til hele tiden. Til tross for vanskelig fødsel sitter jeg igjen med en følelse av at dette kommer til å gå bra, og har overhode ikke skremt meg fra å få flere (noe første fødsel gjorde ved et annet sykehus, til tross for at denne fødselen var mer komplisert).
Vi lå tre dager grunnet gulsott, partner fikk være med og vi hadde enerom. Hadde en natt på barselhotell i andreetasje før vi ble flyttet opp til barselavdeling for å få lyskasse. Sov resten her, og da fikk vi eget bad med dusj også. Kunne sikkert ligge lengre, men følte ikke jeg trengte det da jeg fikk til ammingen selvFlott! Hvor lenge fikk du ligge på barsel og får man egenrom?