Molde sjukehus*

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 71 12 17 60
Nettside: https://helse-mr.no/avdelinger/klin...odebarsel-molde#les-meir-om-fode-barsel-molde
Adresse: Parkvegen 84, 6412 Molde (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har tre fødestuer og 14 senger på barsel. Far/ledsager får overnatte sammen med mor og barnet så lenge det er plass på barselavdelingen.
Far og søsken kan komme på besøk hele dagen. Andre besøkende kan komme kl 18.30-19.30.

Gjennomsnittlig liggetid: 3 dager.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor når hun blir flyttet til barselavdelingen.

Parkering: Avgiftsbelagt parkering på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året ca 600.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 71 12 00 00
 
Last edited by a moderator:
Hei! Jeg har hørt fra andre gravide jeg har snakket med at om ønskelig kan den fødende få lystgass som smertelindring! Hørtes veldig positivt ut =) Er det en mulighet ?
 
Hei! Jeg har hørt fra andre gravide jeg har snakket med at om ønskelig kan den fødende få lystgass som smertelindring! Hørtes veldig positivt ut =) Er det en mulighet ?
Da jeg fødte der i 2012 så var ikke det et tilbud de hadde. Man fikk heller ikke føde i badekaret, men kunne bruke det som smertelindring frem til man nærmet seg pressrier.
Men kan anbefale akupunktur både mot smerter og avslapping
 
Hei! Jeg har hørt fra andre gravide jeg har snakket med at om ønskelig kan den fødende få lystgass som smertelindring! Hørtes veldig positivt ut =) Er det en mulighet ?

Det er ikke en mulighet nei.. :) De hadde det ikke i 2012 iallefall, og tviler sterkt at de har det nå.. :)
 
Molde benytter ikke lystgass lengre pga av for dårlig utlufting i rommene for de ansatte. Dette har jeg hørt, men har ikke håndfaste bevis på dette, men virker logisk siden de ansatte går i det hver dag, og at det ikke er bra for de når luften ikke er bra.
 
Noen som har fått baby her i det siste? Ser ut som jeg havner her, gitt.. :) sitter litt langt inne å måtte bytte ut St.Olav, men når man må flytte så må man vel bare svelge den kamelen.
 
Noen som har fått baby her i det siste? Ser ut som jeg havner her, gitt.. :) sitter litt langt inne å måtte bytte ut St.Olav, men når man må flytte så må man vel bare svelge den kamelen.

Har hørt mye bra fra de jeg vet har født der :) skal føde der selv i løpet av oktober, så blir spennende å se hvordan det blir.

Vil gjerne høre erfaringer fra andre som har født her!
 
Jeg skal forhåpentligvis føde iløpet av november der så hadde vært greit å visst litt.
 
Jeg skal forhåpentligvis føde iløpet av november der så hadde vært greit å visst litt.
 
Jeg fødde datteren min der i januar 2014 og har bare masse positivt å si om både føden og barsel. Fødselen pågikk i tre døgn, så jeg fikk prøvd en god del av jordmødrene der. Opplevde de som omsorgsfulle og støttende. De tok meg på alvor og lyttet til meg.

Etter fødselen la de veldig til rette for at ammingen skulle gå bra. Jeg opplevde aldri det ammepresset jeg hører så mange andre snakke om, snarere det motsatte. Jeg var fast bestemt på å amme, men lille car slapp av gulsott og slet med å få et godt nok grep. Jeg var utslitt og nervøs førstegangsmor. Ikke de beste forutsetninger for at mm skulle komme i gang. Så enkelte av barnepleierne presset meg litt på å gi flaske, selv om de fleste respekterte at jeg ville amme. Det var ei gammel og ufyselig der som ble ganske ufin mot meg, så hun har bare med å holde seg unna meg nå neste gang. Siden det var rolig på avdelingen da vi var der, fikk jeg bli liggende flere døgn som et ledd i å hjelpe meg med å få til ammingen. De tok henne også ei natt slik at jeg fikk hvile ut. I tillegg ordnet de til slutt ei seng til pappaen i håp om at jeg fikk litt mer ro over meg. Jeg har bare gode erfaringer fra føden på molde, og gleder meg til jeg skal tilbake i februar :)
 
Det ble desember baby på meg på Molde sykehus. Og jeg er strålende fornøyd med personalet og stemningen der. Fikk hjelp til Alt vi lurte på og vist ting. Blant annet fikk pappaen bade gutten for første gang.

Var heldig og fikk være alene i ca 2 døgn på rommet, men så kom det plutselig 7 babyer på to dager så avdelingen ble full. 3 babyer på samme rom er trangt for å si det slik.

Men jeg er glad jeg fikk være der til ammingen satt. Følte meg litt mer klar for hjemmelivet når jeg og gutten min fikk en god start på sykehuset.

Og maten på sykehuset var ikke å klage på heller.
 
Fødte i Molde i oktober og er kjempefornøyd med selve fødselen! Utrolig hyggelig jordmor og god behandling.

Dro til Ålesund med lille rett etter fødsel på grunn av et hull i lungen, så fikk ikke oppleve barselavdelingen :)
 
Det ble desember baby på meg på Molde sykehus. Og jeg er strålende fornøyd med personalet og stemningen der. Fikk hjelp til Alt vi lurte på og vist ting. Blant annet fikk pappaen bade gutten for første gang.

Var heldig og fikk være alene i ca 2 døgn på rommet, men så kom det plutselig 7 babyer på to dager så avdelingen ble full. 3 babyer på samme rom er trangt for å si det slik.

Men jeg er glad jeg fikk være der til ammingen satt. Følte meg litt mer klar for hjemmelivet når jeg og gutten min fikk en god start på sykehuset.

Og maten på sykehuset var ikke å klage på heller.
Fødte i Molde i oktober og er kjempefornøyd med selve fødselen! Utrolig hyggelig jordmor og god behandling.

Dro til Ålesund med lille rett etter fødsel på grunn av et hull i lungen, så fikk ikke oppleve barselavdelingen :)


Så godt å høre :)
 
Da har jeg født og har bare gode ord å si om både føden og barsel i Molde.
Med unntak av en jordmor (som var helt grusom), så var alle helt fantastiske! Vi følte oss godt ivaretatt og alle var supre.
Pappan fikk være med oss hele tiden og vi fikk enerom som de ikke fylte opp siden jeg ble ganske dårlig etter fødselen.
Var nesten trist å dra derifra.:wacky:
 
Da har jeg født og har bare gode ord å si om både føden og barsel i Molde.
Med unntak av en jordmor (som var helt grusom), så var alle helt fantastiske! Vi følte oss godt ivaretatt og alle var supre.
Pappan fikk være med oss hele tiden og vi fikk enerom som de ikke fylte opp siden jeg ble ganske dårlig etter fødselen.
Var nesten trist å dra derifra.:wacky:
Hei :) Har de familierom i Molde nå, vet du det? Noen steder står det at de har det, mens i brosjyra fra jordmor står det at det ikke er et tilbud..
 
Hei :) Har de familierom i Molde nå, vet du det? Noen steder står det at de har det, mens i brosjyra fra jordmor står det at det ikke er et tilbud..

Nei, ikke når jeg fødte. Vi var heldige og fikk et rom for oss selv siden det var så få som lå på barsel. De gjør nok så godt de kan for å innfri ønsker da, de er helt supre der!
 
Hei :) Har de familierom i Molde nå, vet du det? Noen steder står det at de har det, mens i brosjyra fra jordmor står det at det ikke er et tilbud..
De har ikke familierom desverre. Men prøver å tilrettelegge for det om det er plass :) de fleste jeg kjenner har fått ha partneren sin der værtfall en natt!
 
Back
Topp