Har mista troen på at det går bra

Etter en lang og slitsom telefonsamtale med legekontoret, blir det ikke til at jeg får ultralyd, nei :shifty:
Jeg må "vente og se det ann"..
Resepsjonisten jeg snakka med først sa bare at "du kan selv bestille time til ultralyd" (og dermed betale hele summen selv). Jeg ba da om å få en telefontime med legen min for å snakke med henne om det. Fikk til svar at det er unødvendig bruk av legen min sin tid.
Da ba jeg om å få snakke med en annen resepsjonist. Som forøvrig også sa at jeg kunne bestille meg time til ultralyd selv, men som etterhvert la igjen beskjed til legen min om dette.
Etter en halvtime ringer legen min meg.
Hun kunne fortelle at blødninger er normalt, at man ikke får gjort noe for å forhindre en eventuell spontanabort og at jeg bare må vente og se det ann. Jeg fikk beskjed om å ringe tilbake hvis det gjør skikkelig vondt, type ligge-på-gulvet-og-gråte-vondt og/eller at jeg fikk feber :happy090
Om du har mulighet ville jeg anbefalt å bestille time til ultralyd selv. Det er bedre å få et svar, enn å bruke mye energi på å bekymre seg. Syns du ikke ble tatt særlig på alvor av legen/resepsjonistene. Håper du får gode nyter en dag snart❤
 
Neimen off! Detta e ikkje greit. For ein behandlig, kjenne eg får vondt langt inni hjerterot! :(

Har du vært hos jordmor? Kunne du ringt føden og bedt om hjelp der? Forklart at du hadde MA forrige mnd og føler at det gjentar seg, eg vil tru dei vil ta deg på alvor iallefall ❤ men fremst av alt ber eg for at baby har det bra denne gang ❤
 
Altså, hvor i landet er det du bor!? Jeg synes dette her er helt merkelig oppførsel. Her jeg bor har vi flere gynekologer som kun er gjennom avtale med fastlegen, men han jeg har vært hos er helt super - det er ikke en du kan ringe å få time hos, selvom du ikke har henvendelse? ❤️ Håper alt går fint med både det og minimaisen ☺️❤️
 
Huff, lege burde sendt deg videre. Jeg fikk min lege til å henvise til UL bare pga. jeg er svært urolig og bekymret, så blødninger burde kvalifisert til undersøkelse. Du kunne ikke prøvd sykehuset direkte?
Da jeg fortalte om blødningene så fikk jeg bare svar tilbake om at spontanabort er vanlig, ikke farlig og sånt som skjer..
Ikke tenkt over, men kanskje jeg skulle prøvd å ringe dit i morgen :)
Lever inn klage på kontoret til kommunen. Det er faktisk ikke de i resepsjonen som skal vurdere om det er nødvendig med legetimer! De skal ikke nekte deg på det grunnlaget.

Og ring igjen, og si at du har sterke smerter (selv om det ikke er sant), og at du nå krever å få en skikkelig sjekk!
Da jeg hadde blødninger og smerter i mars, så ringte jeg legevakta her. Det var andre gangen jeg ringte dem, tok å la på litt ekstra ang. smertene da. Og likevel var det så vidt jeg fikk komme dit. Etter veldig mye om og men, ringte legen på legevakta til gyn for å høre om jeg fikk komme på en sjekk. Står litt om det i den linken jeg la ved tidligere.
Det er så slitsomt bare å tenke på at jeg kanskje må gå gjennom det samme med legevakt/lege en gang til, som om å miste ikke er vanskelig nok.. :sorry:
 
i alle dager
Hadde hvertfall byttet fastlege
Så hadde jeg bestilt meg en ul på egen regning og sendt inn en lang klage over hvordan du er blitt behandlet!
Håper for deg og spiren
Om du har mulighet ville jeg anbefalt å bestille time til ultralyd selv. Det er bedre å få et svar, enn å bruke mye energi på å bekymre seg. Syns du ikke ble tatt særlig på alvor av legen/resepsjonistene. Håper du får gode nyter en dag snart❤
Altså, hvor i landet er det du bor!? Jeg synes dette her er helt merkelig oppførsel. Her jeg bor har vi flere gynekologer som kun er gjennom avtale med fastlegen, men han jeg har vært hos er helt super - det er ikke en du kan ringe å få time hos, selvom du ikke har henvendelse? ❤️ Håper alt går fint med både det og minimaisen ☺️❤️
Har ikke råd akkurat nå til å dra til privat ultralyd, er derfor jeg prøvde å få henvisning av legen min :sorry:
Bor litt over en time nord for Trondheim.
 
Neimen off! Detta e ikkje greit. For ein behandlig, kjenne eg får vondt langt inni hjerterot! :(

Har du vært hos jordmor? Kunne du ringt føden og bedt om hjelp der? Forklart at du hadde MA forrige mnd og føler at det gjentar seg, eg vil tru dei vil ta deg på alvor iallefall ❤ men fremst av alt ber eg for at baby har det bra denne gang ❤
Ikke tatt kontakt med jordmor enda, ville vente til jeg var litt lengre på vei slik at jeg slapp å avbestille time hos henne igjen slik jeg måtte i mars da det gikk galt :)
Hun kunne ikke hjelpe meg så mye i mars heller, fikk beskjed om å ta kontakt med legen min da jeg spurte om hun kunne gjøre noe..
Vet ikke om det er innafor å ringe føden nå så tidlig i sv.skapet? Er så lei av å bli oversett og ikke hørt :sorry:
 
Ikke tatt kontakt med jordmor enda, ville vente til jeg var litt lengre på vei slik at jeg slapp å avbestille time hos henne igjen slik jeg måtte i mars da det gikk galt :)
Hun kunne ikke hjelpe meg så mye i mars heller, fikk beskjed om å ta kontakt med legen min da jeg spurte om hun kunne gjøre noe..
Vet ikke om det er innafor å ringe føden nå så tidlig i sv.skapet? Er så lei av å bli oversett og ikke hørt :sorry:

Ville uten tvil fått time hos jordmor eller ringt føden for å få snakka og delt hjerta sitt! Er jo derfor dei er der, ikkje berre når ein skal føde levende barn :) når eg ikkje fant hjertelyd sist (var jo berre 14 veker) ringte eg tvert til føden, kunne ikkje falt meg inn å ringt legevakt eller legekontoret ein gang, ringte til kilden sjølv og fekk komme inn og fekk konsultasjon hos jordmor først, og så ultralyd ❤ og her måtte dei ringe folk på natta for å komme på vakt for å ta ultralyd på meg liksom... tragisk at det er så stor forskjell ❤
 
Ikke tatt kontakt med jordmor enda, ville vente til jeg var litt lengre på vei slik at jeg slapp å avbestille time hos henne igjen slik jeg måtte i mars da det gikk galt :)
Hun kunne ikke hjelpe meg så mye i mars heller, fikk beskjed om å ta kontakt med legen min da jeg spurte om hun kunne gjøre noe..
Vet ikke om det er innafor å ringe føden nå så tidlig i sv.skapet? Er så lei av å bli oversett og ikke hørt :sorry:
Men jordmor har også henvisningsrett til både oul og tul! Så du kan ringe direkte dit.

Og hva har fastlegen tenkt å gjøre? Droppe oul fordi han påstår at du har muligens en SA? Da må han få bekreftet det, med en ul...
 
Kjempe surt å ikke få! Jeg betalte 1600 kr for ultralyd privat i dag, men jeg hadde ikke taklet å måtte vente helt til fredag med å få vite resultat av hcg prøvene.. Når skal kvinnehelse bli tatt alvorlig?:banghead: Jeg tror jo heller ikke alt på hcg prøver heller, for den har økt før og jeg har fått beskjed om at jeg var definitivt gravid enda og sånt, men ville sende meg på ultralyd for sikkerhetsskyld.. da ble det haste operasjon samme dag:nailbiting: så stoler ikke på annet enn ultralyd! Burde fått sjekket!
 
Any updates? Holder pusten og håper på det beste for deg:oops:
Har fremdeles litt murringer og småblødninger, skal prøve å få tak i jordmor i dag og høre om hun kanskje kan henvise videre :)
Kjempe surt å ikke få! Jeg betalte 1600 kr for ultralyd privat i dag, men jeg hadde ikke taklet å måtte vente helt til fredag med å få vite resultat av hcg prøvene.. Når skal kvinnehelse bli tatt alvorlig?:banghead: Jeg tror jo heller ikke alt på hcg prøver heller, for den har økt før og jeg har fått beskjed om at jeg var definitivt gravid enda og sånt, men ville sende meg på ultralyd for sikkerhetsskyld.. da ble det haste operasjon samme dag:nailbiting: så stoler ikke på annet enn ultralyd! Burde fått sjekket!
Så skummelt :nailbiting: Godt det gikk bra med deg!
Huff, 1600 kr er mye penger. Her koster en privat ultralyd 1100kr, men det er fremdeles mye penger for oss akkurat nå.. :sorry:
Da jeg mista i mars hadde jeg mye frem og tilbake med både legevakt og fastlegen min i 2 uker før jeg så vidt fikk en ultralyd.. Det er ikke noe de lett gir her tydeligvis :rolleyes:
Og jeg hater slik krangling/masing, er fremdeles sliten i hodet etter sist runde liksom.
 
Har fremdeles litt murringer og småblødninger, skal prøve å få tak i jordmor i dag og høre om hun kanskje kan henvise videre :)

Så skummelt :nailbiting: Godt det gikk bra med deg!
Huff, 1600 kr er mye penger. Her koster en privat ultralyd 1100kr, men det er fremdeles mye penger for oss akkurat nå.. :sorry:
Da jeg mista i mars hadde jeg mye frem og tilbake med både legevakt og fastlegen min i 2 uker før jeg så vidt fikk en ultralyd.. Det er ikke noe de lett gir her tydeligvis :rolleyes:
Og jeg hater slik krangling/masing, er fremdeles sliten i hodet etter sist runde liksom.

trist at slike ting skal stå på penger også. jeg blir med på en splies jeg om det er det om å gjøre
helt utrolig at man ikke blir tatt på alvor
 
trist at slike ting skal stå på penger også. jeg blir med på en splies jeg om det er det om å gjøre
helt utrolig at man ikke blir tatt på alvor
Så snilt av deg, men det hadde jeg virkelig ikke klart å tatt imot. Du har nok med deg selv du også :Heartred
Har skrevet en lang mail til jordmor i kommunen her (har så kort og sen telefontid), så får se hva hun sier :)
Og så får jeg bare vente og se det ann hvis hun ikke vil henvise hun heller :rolleyes:
 
Så snilt av deg, men det hadde jeg virkelig ikke klart å tatt imot. Du har nok med deg selv du også :Heartred
Har skrevet en lang mail til jordmor i kommunen her (har så kort og sen telefontid), så får se hva hun sier :)
Og så får jeg bare vente og se det ann hvis hun ikke vil henvise hun heller :rolleyes:
Håper jordmor gjør noe. Men jeg hadde prøvd å bytte fastlege om jeg var deg, å bli møtt på den måten skal man ikke!
 
Har fremdeles litt murringer og småblødninger, skal prøve å få tak i jordmor i dag og høre om hun kanskje kan henvise videre :)

Så skummelt :nailbiting: Godt det gikk bra med deg!
Huff, 1600 kr er mye penger. Her koster en privat ultralyd 1100kr, men det er fremdeles mye penger for oss akkurat nå.. :sorry:
Da jeg mista i mars hadde jeg mye frem og tilbake med både legevakt og fastlegen min i 2 uker før jeg så vidt fikk en ultralyd.. Det er ikke noe de lett gir her tydeligvis :rolleyes:
Og jeg hater slik krangling/masing, er fremdeles sliten i hodet etter sist runde liksom.

Neei, man må visst krangle for å få det, super slitsomt og dumt !:shifty: Håper det går bra for deg også og at du får sjekket snart! :Heartred
 
*Sniker fra oktober* Åneeei, kjære du:( Håper sånn det er en uskyldig blødning:smiley-angelic001 Sender deg en stor klem:Heartred
 
Stor klem til deg, MariaS ❤️ Jeg ville også blitt med på spleis.

Dette er andre gang i dag at jeg leser urettferdig behandling fra helseomsorgen. Jeg blir så forbanna!

Helt enig, når skal helsenorge ta kvinnehelse på alvor?
Maktmisbruket i norsk helsevesen er tydeligvis helt tilstede! Når skal psykisk helse ses som en del av en helhet hos pasienter som tar kontakt med legekontoret!? :banghead:
 

Vedlegg

  • F2495F6C-5075-4B39-8839-32BFEEE0AB84.png
    F2495F6C-5075-4B39-8839-32BFEEE0AB84.png
    654,4 KB · Visninger: 31
  • E5E8CCF4-3332-4B88-A56E-E71B7030B9EA.png
    E5E8CCF4-3332-4B88-A56E-E71B7030B9EA.png
    815 KB · Visninger: 29
Takk, søte du :Heartred
Krysser fingrene, men har ikke så veldig stor trua på at det går denne gangen heller :sorry:

Det er så urettferdig om du mister igjen:sad010 Håper lille klorer seg fast:Heartred Og helt på trynet hvilken oppfølging du(ikke) får av legen din:smiley-angry019 Hvorfor i alle dager blir du ikke henvist til ultralyd? Skamfullt til dårlig helsevesen vi har:rulez beklager, men jeg blir så provosert over at du enda engang ikke får hjelp:angry7 Føler med deg, kjære du:Heartred
 
Back
Topp