April 2021

Hvordan gikk det? Testa du i går kveld? :)
Ja, jeg gjorde det. og da fikk jeg en helt blank runding på clearblue digital test. Så testet jeg i dag tidlig og fikk blinkende smiley. Så nå ble jeg litt forvirret. :confused005 Men håper den fortsetter å blinker en dag til før jeg får fast smiley, så blir jeg happy ;)

Ja, jeg gjorde det. og da fikk jeg en helt blank runding på clearblue digital test. Så testet jeg i dag tidlig og fikk blinkende smiley. Så nå ble jeg litt forvirret. :confused005 Men håper den fortsetter å blinker en dag til før jeg får fast smiley, så blir jeg happy ;)

Da er mest sannsynlig LH nivået litt lavt enda! :) Syns dette høres meget lovende ut :D

Da er mest sannsynlig LH nivået litt lavt enda! :) Syns dette høres meget lovende ut :D
Fjoff. Godt å høre :) Jeg bruker aldri å ha blinkende smiley mer enn to dager, men siden jeg fikk negativ test i går så kan jo det hende det skjer unntak denne gangen :smiley-angelic001

Hvordan går det med deg da? Kjenner du på noen symptomer? :D

Huff, forstår deg så godt ❤ Når har du uttak? Kan det være et alternativ å ta en test for å ha en å vise til dersom du skulle havne i karantene/ventekarantene?

Skal på kontroll idag og så bestemmes det dato for uttak. Tipper det blir torsdag eller fredag hvis stimuleringen er ca. lik som de to forrige rundene. Skal se an smittesituasjonen og foreløpig er det i et miljø der vi egentlig ikke kjenner noen. Og begge har få nærkontakter i det daglige, så håper at det skal gå.

Fjoff. Godt å høre :) Jeg bruker aldri å ha blinkende smiley mer enn to dager, men siden jeg fikk negativ test i går så kan jo det hende det skjer unntak denne gangen :smiley-angelic001

Hvordan går det med deg da? Kjenner du på noen symptomer? :D

Jeg syns det høres logisk ut siden du fikk blank i går kveld :) Krysser alt jeg har for at den ikke blir fast i morgen heller!!!!! ❤

Vanskelig å si om det bare er Cyclogest som gjør det, men jeg er ekstremt følsom, våknet og var uggen i dag, tidvise murringer og ømme brystvorter. Med førstemann fikk jeg ikke symptomer før rundt uke 7, så regner egentlig med at det er Cyclogest som gjør det :) Er jo tross alt bare 12 dpo i dag! Er selvfølgelig stressa for ALT, men prøver å bare nyte her og nå ❤

Skal på kontroll idag og så bestemmes det dato for uttak. Tipper det blir torsdag eller fredag hvis stimuleringen er ca. lik som de to forrige rundene. Skal se an smittesituasjonen og foreløpig er det i et miljø der vi egentlig ikke kjenner noen. Og begge har få nærkontakter i det daglige, så håper at det skal gå.

Har du mulighet til hjemmekontor da i mellomtiden? Evnt hurtigtest dersom du havner i karantene? Høres jo ut som om du skal slippe unna siden du ikke har kontakt med så mange :) Håper for deg!!! ❤

Tror det handler mest av alt om at det skal bli lettere å se livmora med UL for å sikre at alt havner på rett plass, men jeg kan ta feil :)
Når jeg satte inn fikk jeg faktisk vite at full blære først og fremst er for å «trykke» livmoren ned i en litt rettere posisjon slik at det blir lettere å få satt inn.

Jeg blir ikke helt klok på terminberegning med IVF :bored: Jeg fikk jo satt inn blasto mandag forrige uke, så da er jeg 12 dpo i dag om jeg teller riktig. Blir termin 8. eller 9. januar da...? Får to forskjellige svar når jeg bruker diverse kalkulatorer o_O Noen her inne som vet? :) Klinikken vil ikke anerkjenne at jeg er gravid før offisiell testdato som er om 7 dager så jeg får ikke vite termindato før da :banghead: Har jo selvfølgelig ikke så mye å si, men disse datoene får jo brått en stor betydning for oss ❤

Jeg syns det høres logisk ut siden du fikk blank i går kveld :) Krysser alt jeg har for at den ikke blir fast i morgen heller!!!!! ❤

Vanskelig å si om det bare er Cyclogest som gjør det, men jeg er ekstremt følsom, våknet og var uggen i dag, tidvise murringer og ømme brystvorter. Med førstemann fikk jeg ikke symptomer før rundt uke 7, så regner egentlig med at det er Cyclogest som gjør det :) Er jo tross alt bare 12 dpo i dag! Er selvfølgelig stressa for ALT, men prøver å bare nyte her og nå ❤

Håper virkelig det :)

Ja, det er skikkelig vanskelig å vite. Men med tanke på den fine testen du tok og de symptomene du nå kjenner så høres jo det veldig lovende ut ;) Men skjønner du er stresset allikevel, det e jo vanskelig å lavær :P Men ja prøv å virkelig nyt tiden og den lille spiren i magen :Heartred:Heartred

Håper virkelig det :)

Ja, det er skikkelig vanskelig å vite. Men med tanke på den fine testen du tok og de symptomene du nå kjenner så høres jo det veldig lovende ut ;) Men skjønner du er stresset allikevel, det e jo vanskelig å lavær :p Men ja prøv å virkelig nyt tiden og den lille spiren i magen :Heartred:Heartred

Du må holde meg oppdatert, jeg er skikkelig spent!

Tror kanskje det er 50/50 med Cyclogest og symptomer :) Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg! Skal ta neste test på onsdag ❤

Du må holde meg oppdatert, jeg er skikkelig spent!

Tror kanskje det er 50/50 med Cyclogest og symptomer :) Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg! Skal ta neste test på onsdag ❤
Det skal jeg gjøre :Heartred

Jeg har aldri kjent noe av cyclogest, men det er jo såklart forskjellig for oss alle :) Jeg har skikkelig troa, men kan være greit å få tatt en ny test på onsdag :Heartred Blir spennende :D :Heartred

Har du mulighet til hjemmekontor da i mellomtiden? Evnt hurtigtest dersom du havner i karantene? Høres jo ut som om du skal slippe unna siden du ikke har kontakt med så mange :) Håper for deg!!! ❤

Har mulighet til hjemmekontor begge to. Håper bare det ikke kommer seg inn i barnehagen. Da ryker det :(

Digital måler både lh og østrogen, så den skal kun taes på morgenurin. Sikkert derfor du ikke fikk utslag i går kveld. Men satser på at den blinker i morgen også ;)

Jeg blir ikke helt klok på terminberegning med IVF :bored: Jeg fikk jo satt inn blasto mandag forrige uke, så da er jeg 12 dpo i dag om jeg teller riktig. Blir termin 8. eller 9. januar da...? Får to forskjellige svar når jeg bruker diverse kalkulatorer o_O Noen her inne som vet? :) Klinikken vil ikke anerkjenne at jeg er gravid før offisiell testdato som er om 7 dager så jeg får ikke vite termindato før da :banghead: Har jo selvfølgelig ikke så mye å si, men disse datoene får jo brått en stor betydning for oss ❤
Termin 8. Januar.
Altså innsett 5 dagers 19.04, el da den 14.04. Minus 6 dager = 8.04 + 9 mnd = 8. Januar. Det blir da 40+3.
Du er 3+5 i dag (12 dpo)
Denne kan man bruke, men siden den er engelsk må man plusse på 3 dager da de regner en graviditet til å vare 40 uker.
https://www.whattoexpect.com/due-date-calculator/

Anerkjenne at man er gravid

Tenk at du er så heldig å få skrive de ordene :love7

Litt forvirret her idag. Jeg har vært redd for overstimulering, men idag på andre kontroll viste det seg at eggposene har vokset langsomt siden fredag. Bare 2 mm. Og de så færre eggposer. Ca 25 totalt sammenlignet med 37 på fredag. Fikk ikke helt med meg hvor mange som var store nok - var en dame under opplæring som gjorde undersøkelsen. Så nå skal jeg ta litt høyere dose gonal-f og ny kontroll på onsdag. Trodde jeg skulle få vite tid for uttak idag :rolleyes: Men det er jo forsåvidt bra at det ikke er 30 modnende egg der da ;)

Hadde kontroll idag, helt fantastiske nyheter. Får uttak allerede på fredag, lykke! Innsett neste uke om alt går fint å eggene overlever. Blir en del delmål å kommer over her før innsett. Men rekord lite stimulering for min del iallfall. Menopur 300iu gjor susen, bare satse på at foliklene ikke er tomme.

Har testet hver dag siden innsett, for å følge med når ovitrelle er jeg av kroppen. I dag var testen negativ, så da tenker jeg å vente til helgen før jeg tester igjen (hvis jeg klarer :P )... når er der vanlig å teste etter innsett av blasto?

Back
Topp