April 2021

Telefon fra Medicus i dag, 9 av 9 embryoer er fortatt i «live» - 4 av dem var av perfekt (?) kvalitet. De siste 5 får fortsette å utvikle seg til i morgen. Guriland, da ser det ut til at det blir innsett av en liten blasto på oss i morgen!!! Jeg fikk trent i dag, og er nå pålagt treningsforbud og arbeidsnekt den neste uka av mannen :p - skal bli spennende å se om han tar gulvvasken, DA blir jeg imponert :p
Når jeg satte inn hormonspiral sist, prøvde to ulike leger - begge ga opp. Og jeg endte opp på sykehuset, som klarte det til slutt. Så jeg ymtet frempå om det kan være en «trang livmorhalsåpning» (??) - eller noe som kan by på utfordringer i morgen. Legen skulle se over journal, og gi meg en tilbakemelding. Håååper dem klarer å sette det inn uten altfor mye problemer. Kom gjerne med erfaringer, er det noe jeg kan/bør gjøre i forkant?
Når du ligger der, har åpne håndflater og slapp kjeve. Det løsner på muskulaturen der nede. Da skal ikke det være et problem i alle fall. Også er det plastrøret veldig tynt. Så slapp av i stolen og tenk på noe fint!

Var til kontroll med gyn i dag, Slimhinne på 5 mm, jeg syntes det var i minste laget så var sikker på de ville jeg skulle på ny kontroll på mandag. (er på syklusdag 9) men fikk bare beskjed om å ta eggløsningstest i morgen. Så nå krysser jeg fingrene for at eggløsningen lar vente på seg til onsdag :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Så spennende, håper den kommer til rett tid ❤

Ny kontroll på mandag :) Strever med å ikke kunne planlegge noe som helst i detalj på jobb de neste to ukene. Har en veldig forståelsesfull sjef, så dette handler bare om min egen planlegging og evne til å sleppe på kontrollen..

Kjenner meg VELDIG igjen i det! Heldigvis er det ikke sååååå lenge igjen nå :D

Ja, det er mer sikkert da men jeg kjenner litt på det med å teste rett før jobb. Jeg har en jobb hvor jeg må være PÅ, og det er ikke sikkert jeg klarer det dersom jeg har fått dårlige nyheter rett før jobb. Nå har jeg jo tatt en haug med graviditetstester i løpet av alle disse forsøkene, og jeg blir skikkelig lei meg hver gang de er negative. Eventuelt må jeg vente til neste helg, og det blir nok litt lenge igjen... Har kun tidligtester og 1 digital, så jeg blir å bruke tidligtest uansett når jeg tester :)

Da hadde jeg tatt en tidligtest på søndag :happy:
Krysser fingre og tær for deg :smiley-angelic001:Heartred

Jeg fikk beskjed at gonal-f kan tas +-2 timer rundt det klokkeslettet man har bestemt seg for. Noen som vet om det er like fleksibelt med fyremadel?

@HåpeSpire og andre som har gjort både inseminasjon og innsett - er det omtrent likt? Eller gjør det stor forskjell (smertemessig og hvordan det gjøres) at man ikke er like åpen i livmorhalsen som ved eggløsning?

Det er tydeligvis spørrefredag idag, beklager! :hilarious:

Telefon fra Medicus i dag, 9 av 9 embryoer er fortatt i «live» - 4 av dem var av perfekt (?) kvalitet. De siste 5 får fortsette å utvikle seg til i morgen. Guriland, da ser det ut til at det blir innsett av en liten blasto på oss i morgen!!! Jeg fikk trent i dag, og er nå pålagt treningsforbud og arbeidsnekt den neste uka av mannen :p - skal bli spennende å se om han tar gulvvasken, DA blir jeg imponert :p
Når jeg satte inn hormonspiral sist, prøvde to ulike leger - begge ga opp. Og jeg endte opp på sykehuset, som klarte det til slutt. Så jeg ymtet frempå om det kan være en «trang livmorhalsåpning» (??) - eller noe som kan by på utfordringer i morgen. Legen skulle se over journal, og gi meg en tilbakemelding. Håååper dem klarer å sette det inn uten altfor mye problemer. Kom gjerne med erfaringer, er det noe jeg kan/bør gjøre i forkant?
Fantastisk resultat :woot:
Min livmorhals har vært litt vrang på begge mine innsett.. Tror de har sagt at den er litt bøyd eller noe. De har hvertfall styra litt med å komme igjennom, men de får det til etterhvert. Tror de har brukt en tang og diverse verktøy oppi der.. :hilarious: Ikke superdigg, men det har gått helt fint. Masse lykke til!!

@HåpeSpire og andre som har gjort både inseminasjon og innsett - er det omtrent likt? Eller gjør det stor forskjell (smertemessig og hvordan det gjøres) at man ikke er like åpen i livmorhalsen som ved eggløsning?

Spør i vei! :P

Jeg var faktisk spent på det selv! Men jeg kjente altså ingen verdens ting :) Så det var ganske likt som ved inseminering syns jeg. Det er den der forbanna "jekken" jeg syns er fæl :hilarious:

Ny kontroll på mandag :) Strever med å ikke kunne planlegge noe som helst i detalj på jobb de neste to ukene. Har en veldig forståelsesfull sjef, så dette handler bare om min egen planlegging og evne til å sleppe på kontrollen..

Å, dette er så frustrerende! Fram og tilbake og all logistikk rundt det:wacky: Føler med deg! Snart er hele greia historie;)

Fantastisk resultat :woot:
Min livmorhals har vært litt vrang på begge mine innsett.. Tror de har sagt at den er litt bøyd eller noe. De har hvertfall styra litt med å komme igjennom, men de får det til etterhvert. Tror de har brukt en tang og diverse verktøy oppi der.. :hilarious: Ikke superdigg, men det har gått helt fint. Masse lykke til!!
Oida :O Jaja, jeg får bite tenna sammen - håper de får embryoet på ‘riktig plass’ :D

Syns også det var ganske likt som inseminasjon. Ikke smertefullt i det hele tatt, sånn som uttaket var :happy:

Dere som har testet positivt, hvilke symptomer hadde dere før positiv test? Og når startet de? Hilsen symptomjegeren :bag:

Syns også det var ganske likt som inseminasjon. Ikke smertefullt i det hele tatt, sånn som uttaket var :happy:
Spør i vei! :p

Jeg var faktisk spent på det selv! Men jeg kjente altså ingen verdens ting :) Så det var ganske likt som ved inseminering syns jeg. Det er den der forbanna "jekken" jeg syns er fæl :hilarious:
Takk for svar! Tenkte også at det må være ganske likt, men lurte siden det er det snakk om full blære osv ved innsett, noe som jeg ikke har fått beskjed om ved inseminasjon.

Takk for svar! Tenkte også at det må være ganske likt, men lurte siden det er det snakk om full blære osv ved innsett, noe som jeg ikke har fått beskjed om ved inseminasjon.

Tror det handler mest av alt om at det skal bli lettere å se livmora med UL for å sikre at alt havner på rett plass, men jeg kan ta feil :)

Jeg kan settes på ruger <3 :D Herregud så emosjonelt og «koselig», klamre deg fast lille blasto <3
Den store mørke øverst der er blæra mi :P HOLDT PÅ Å SKVETTE på legen, herregud :P :D

Vedlegg

• E82EB2F2-B7F2-4DA6-805C-95E9B399A66E.jpeg
    E82EB2F2-B7F2-4DA6-805C-95E9B399A66E.jpeg
    209,8 KB · Visninger: 127
Back
Topp