UL i dag med alvorlige avvik (TW)

Totlaaa

Gift med forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2019
Påskeliljene 2022 ❤️
❤️Mailykke 2022❤️
I dag var vi på UL, og jeg hadde gleda meg til å få vite kjønnet på selveste 30års dagen min.

men det skulle bli en tårevåt opplevelse.
Jordmor fant fosteret, ble litt stille av seg og sa at hun helst ikke ville komme med dårlige nyheter på bursdagen min, men det måtte hun. I følge målingene hennes fra sist gang, skulle jeg vært 13+5 i dag, men hun målte meg nå til 13+2. og fra mens termin til hennes termin var det hele 6 dager i forskjell (satt tilbake) Hun sjekket anatomien og ble litt bekymret når hun ikke ble helt fornøyd med hjernen til lille jenta vår. Snakket noe om noen cyster eller lignende. Samtidig fant hun en utposning av navlen og noe inndratt hake. Som gjorde at hun snakket om at hun trodde dette kunne være kromosomavvik trisomi 18.

Vi skal bli henvist til sykehuset i morgen/tirsdag og få en ny vurdering, men tror at dette kommer til å ende med abort. Vi spurte jordmora om det var en sjanse for at dette kunne gå bra, men den var veldig liten (selv om den var tilstede). Så vi er egentlig helt knuste.


Jeg er i sjokk og jeg føler meg helt tom.
 
I dag var vi på UL, og jeg hadde gleda meg til å få vite kjønnet på selveste 30års dagen min.

men det skulle bli en tårevåt opplevelse.
Jordmor fant fosteret, ble litt stille av seg og sa at hun helst ikke ville komme med dårlige nyheter på bursdagen min, men det måtte hun. I følge målingene hennes fra sist gang, skulle jeg vært 13+5 i dag, men hun målte meg nå til 13+2. og fra mens termin til hennes termin var det hele 6 dager i forskjell (satt tilbake) Hun sjekket anatomien og ble litt bekymret når hun ikke ble helt fornøyd med hjernen til lille jenta vår. Snakket noe om noen cyster eller lignende. Samtidig fant hun en utposning av navlen og noe inndratt hake. Som gjorde at hun snakket om at hun trodde dette kunne være kromosomavvik trisomi 18.

Vi skal bli henvist til sykehuset i morgen/tirsdag og få en ny vurdering, men tror at dette kommer til å ende med abort. Vi spurte jordmora om det var en sjanse for at dette kunne gå bra, men den var veldig liten (selv om den var tilstede). Så vi er egentlig helt knuste.


Jeg er i sjokk og jeg føler meg helt tom.
Så utrolig trist å høre. Sender deg masse gode tanker og kjærlighet ❤️❤️❤️
 
Uff, det var jo ikke sånn det skulle gå:( Helt forferdelig trist å høre dere nå må gjennom dette:sad010 Sender dere mange gode tanker og store trøsteklemmer:Heartred
 
Så vondt å høre :( Håper på et mirakel for dere - at jenta deres likevel er frisk :Heartpink
 
Ikke helt de samme avvikende som jordmora fant hos oss, men godt å lese at det har gått bra for noen :Heartred

jeg har en dårlig følelse, men håper jeg kan bli positivt overrasket om det skulle gå bra.

Jeg håper sånn for dere at lille jenta deres er helt frisk:smiley-angelic001:Heartred
 
Åh herlighet... dette var ikke noe hyggelig å lese i det heletatt. Jeg krysser alt jeg kan og sender mange gode og varme tanker til dere :Heartred:Heartred
 
Ånei, så trist å høre :Heartred Krysser fingrene for mirakel og at jenta deres er frisk :Heartred:Heartred
 
Håper på det beste og krysser alt jeg har for dere ❤
 
Jeg håper det beste for dere, at antydningen er feil og babyen likevel viser seg å være frisk..
Men uansett, så forstår jeg dette er en utrolig tung beskjed å få.. ♥️
Er dette nå snakk om ny UL og evt fostervannsprøve for sikker diagnose..?

Uansett tilfelle, håper jeg dere får svar fort, så dere slipper å gå lenge med dette.
Sender en god klem, og ønsker dere masse lykke til på sykehuset i morgen. ♥️
 
Så forferdelig trist. ❤️ Sender masse klemmer og krysser fingrene og håper på et mirakel for dere. ❤️
 
Herregud for en hjerteskjærende beskjed å få! :crybaby2
Sender deg mange varme klemmer :Heartred Håper virkelig alt er feil og at det er en frisk liten klump inni der, men forstår virkelig nødvendigheten av å forberede seg på at funnene på ultralyden stemmer. Ta vare på hverandre i denne tunge tiden :Heartred
 
Så utrolig trist å lese.. krysser alt jeg har for dere og sender masse klemmer :Heartred
 
Jeg håper det beste for dere, at antydningen er feil og babyen likevel viser seg å være frisk..
Men uansett, så forstår jeg dette er en utrolig tung beskjed å få.. ♥️
Er dette nå snakk om ny UL og evt fostervannsprøve for sikker diagnose..?

Uansett tilfelle, håper jeg dere får svar fort, så dere slipper å gå lenge med dette.
Sender en god klem, og ønsker dere masse lykke til på sykehuset i morgen. ♥️
Vi blir henvist til fosterdiagnostikk eller lignende i morgen/tirsdag for en ny vurdering, så kommer det litt an på hva de finner der. Finner de samme avvik som jordmora, så blir det nok abort. Fins det en mulighet for at noe ikke er så alvorlig blir det kanskje fostervannsprøve eller kanskje nipt. Men jeg klarer ikke å leve i håpet.
 
Vi blir henvist til fosterdiagnostikk eller lignende i morgen/tirsdag for en ny vurdering, så kommer det litt an på hva de finner der. Finner de samme avvik som jordmora, så blir det nok abort. Fins det en mulighet for at noe ikke er så alvorlig blir det kanskje fostervannsprøve eller kanskje nipt. Men jeg klarer ikke å leve i håpet.

Tror nipt er mest noe man tar i forkant av en diagnostisk ul, når det er grunn til bekymring kan ikke en NIPT gi diagnose, kun vet utelukke, diagnose er det kun fostervanns/morkakeprøve som kan...
Jeg forstår at man ikke kan leve sånn i håpet.. Jeg håper bare at ting går fort for dere nå, uansett hvilken vei det måtte gå.
At endelige svar kommer raskt, slik at dere kan komme dere fort gjennom dette.
Å gå en uke eller to og bare være usikker, er grusomt... :/
 
Man blir tom for ord. :( Ønsker dere masse lykke til på sykehuset, og sier som Lillefrosk at jeg håper dere får svar raskt så dere slipper å gå i uvisse lengre enn nødvendig. Mange varme klemmer til dere. ❤️
 
Back
Topp