Ny oppdatering.
Vi har tilbrakt store deler av mandagen på sykehuset, på fødepoliklinikken. Først til en ny runde med ultralyd, som viste samme avvik som UL i går, samt at ryggmargen også var væskefylt. Så ingen gode nyheter. De må selvfølgelig være forsiktige med uttalelser, så de spurte først om vi ønsket å reise til Bergen for en Morkakeprøve, det kunne de ha fikset for oss i morgen, men ettersom det var flere tydelige avvik, så ble det ikke ett valg for oss. Hadde det vært ett eller 2 avvik, så hadde vi nok reist til Bergen, men siden det ikke var noen særlig oppløftende bilder og målinger så takket vi nei til det. Ettersom noen av målingene til lille var mindre enn tilsagt termin (14+5 menstermin - 13+3/6 ul-termin) så fikk jeg retten til selvbestemt abort. Og siden det var ett valg så kunne de ta fostervannsprøve(det tar de som regel ikke så tidlig pga fare for abort osv), så vi fikk tatt fostervannsprøve i dag.
Etter fostervannsprøven ble tatt måtte jeg skrive under en begjæring om at jeg ønsket abort, slik at alt er på det formelle.
Så ble jeg sendt videre til gynekologisk på sykehuset og der fikk jeg den første pillen som avslutter livet til lille frøkna, og jeg skal legges inn på sykehuset på onsdag for å fullføre aborten med cytotec, ettersom fosteret er større enn 12 ukers. Pga korona får jeg dessverre ikke lov å ha med partner, noe som gjør at jeg skal være alene i de tøffeste timene i livet mitt. Skal ha en sykepleier med meg sa de, men det er ikke det samme som samboeren min. Men jævla korona ødelegger for det.
Vi vet vi kan lage barn, da vi har en fantastisk frisk gutt på 2 år, men dette ble ett stort sjokk og vi har egentlig ikke noen ord for noen ting. De neste dagene blir grusomme, men bedre å komme seg igjennom det nå enn å vente i uvisshet i lengre tid.
lykke til videre i svangerskapet - håper det går bedre med dere enn med oss![]()
Fy fader...kommer tårer når jeg leser dette. Er utrolig lei meg på deres vegne.
Kjenner jeg blir sint når jeg leser at du ikke får ha med deg noen på noe slikt! Det burde de virkelig tillate i en slik situasjon.
Kan ikke forstå hvor tøft det må være for deg - for dere begge to egentlig. Vil tro samboeren din også har det veldig tøft når han ikke får lov å bli med deg.
Håper dere kommer dere styrket gjennom dette <3 <3