Snart englemamma

Takk :Heartred Nei vi har fortsatt ikke hørt noe.... Hverken om når vi får han tilbake eller om prøvene. Men vet legen har ferie i hele august, så vi får nok en tlf når hun er tilbake på jobb. Da skulle vi få ettersamtale og svar på obduksjonen og prøvene.

Godt at du føler deg bedre :Heartpink men 5 mnd høres lenge ut akkurat nå. Synes tiden går veeeeldig sakte. At det bare har gått tre-fire uker stemmer ikke med min tidsfølelse i allefall.

Uff, ja, sånt er vondt å vente på. Håper du kan senke skuldrene mer så snart de har kommet. Jeg følte en enorm lettelse da prosessen med sykehus og oppfølging av saken var over og vi "bare" kunne bearbeide og se fremover. Det aller tøffeste å stå i er vel egentlig overstått, selv om det er en bearbeiding som vil følge deg i lang tid.

Fryktet i ettertid at det kunne tolkes som at jeg akkurat ble kvitt følelsen, men jeg kan trøste deg med at der bare gikk noen uker :Heartred En sjelden gang kan jeg ennå kjenne at bobler i tarmen kan minne om små bevegelser, men samtidig prøver jeg å tenke tilbake til de gode minnene når det skjer.

Håper du får god oppfølging i etterkant. Jeg fikk først hjelp av psykolog på helsestasjonen, og deretter ble jeg henvist til DPS i Oslo som har hjelpet meg veldig mye. Det er lurt å be om hjelp gjennom fastlege dersom det ikke skjer automatisk.

Masse lykke til :Heartred
 
Uff, ja, sånt er vondt å vente på. Håper du kan senke skuldrene mer så snart de har kommet. Jeg følte en enorm lettelse da prosessen med sykehus og oppfølging av saken var over og vi "bare" kunne bearbeide og se fremover. Det aller tøffeste å stå i er vel egentlig overstått, selv om det er en bearbeiding som vil følge deg i lang tid.

Fryktet i ettertid at det kunne tolkes som at jeg akkurat ble kvitt følelsen, men jeg kan trøste deg med at der bare gikk noen uker :Heartred En sjelden gang kan jeg ennå kjenne at bobler i tarmen kan minne om små bevegelser, men samtidig prøver jeg å tenke tilbake til de gode minnene når det skjer.

Håper du får god oppfølging i etterkant. Jeg fikk først hjelp av psykolog på helsestasjonen, og deretter ble jeg henvist til DPS i Oslo som har hjelpet meg veldig mye. Det er lurt å be om hjelp gjennom fastlege dersom det ikke skjer automatisk.

Masse lykke til :Heartred


Sosionomen på St Olav ringte i ettermiddag. Vi får samtale om to uker, og hun skulle sjekke med obdusent så vi snart får høre noe. Så da har vi noe å forholde oss til :)

Merkelig å kjenne disse "fantomsparkene". Jeg greier å smile litt når jeg reagere på det. Også tar jeg meg fortsatt i å gå å stryke på magen :joyful: Det ser sikkert passe lurt ut ;)
 
Sosionomen på St Olav ringte i ettermiddag. Vi får samtale om to uker, og hun skulle sjekke med obdusent så vi snart får høre noe. Så da har vi noe å forholde oss til :)

Merkelig å kjenne disse "fantomsparkene". Jeg greier å smile litt når jeg reagere på det. Også tar jeg meg fortsatt i å gå å stryke på magen :joyful: Det ser sikkert passe lurt ut ;)

Jeg er ofte her inne for å se om du har skrevet noe. Håper du har det fint etter forholdene :Heartpink
 
Jeg er ofte her inne for å se om du har skrevet noe. Håper du har det fint etter forholdene :Heartpink

Hei :) Det er så godt å plutselig få vite at noen har tenkt på deg :Heartpink takk for at du gjorde dagen min bedre :)
Joda, nå går det endelig framover. Vi fikk Gabriel tilbake og lagt på kirkegården 9.september, og noen dager etter fikk vi svar på obduksjonen. Han hadde et kromosom 16 for mye, og denne feilen gir feil i hjerte og lunger. Han kunne aldri ha levd for egen maskin, og det gjør det litt lettere å leve med. Det er også en feil som oppstår tilfeldig, det er ikke genetisk. Det er jo også en trøst.
Når alt dette var over, og vi ikke hadde flere datoer å vente på (bortsett fra termin da....) så begynte det endelig å gå framover. Plutselig gikk det dager uten gråt. Jeg kan nå snakke (litt) om det som skjedde uten å begynne å gråte. I går greide jeg endelig å rydde gravid-klærne ut av skapet, noe jeg ikke har greid å forholde meg til før nå. Fortsatt 100% sykmld, men skal begynne å jobbe litt fra november.
Kroppen sliter litt med å finne rytmen, men vi prøver så godt vi kan å få en ny spire på plass. Har begynt å være med på ting med andre folk den siste uka, og det går sånn passe..... Har fått veldig dårlig konsentrasjon, og sliter med å følge med. Føler meg fortsatt som elefanten i rommet..... Rart å merke hvordan både kropp, hode å hjerte er påvirket av dette. Men jeg kjenner at det blir bedre, og at det skal bli helt fint igjen:Heartred
 
Nå sitter jeg med positiv test allerede i pp2 :smiley-bounce016:schocked028:schoked025:schoked025:happy093mildt sagt et hav av motstridende følelser, men mest glede. Ikm i morgen. svak positiv rfsu etter tiden i går, svak positiv CB innen tidsfristen i dag. Krysser alt for at den blir værende der til sommeren.
 
Nå sitter jeg med positiv test allerede i pp2 :smiley-bounce016:schocked028:schoked025:schoked025:happy093mildt sagt et hav av motstridende følelser, men mest glede. Ikm i morgen. svak positiv rfsu etter tiden i går, svak positiv CB innen tidsfristen i dag. Krysser alt for at den blir værende der til sommeren.
Gratulerer så mye! Så deilig at kroppen tok imot en spire så raskt, ikke noe gøy å gå desperat og ønske en ny graviditet uten at det skjer noe. Krysser fingrene for deg videre :Heartred
 
Nå sitter jeg med positiv test allerede i pp2 :smiley-bounce016:schocked028:schoked025:schoked025:happy093mildt sagt et hav av motstridende følelser, men mest glede. Ikm i morgen. svak positiv rfsu etter tiden i går, svak positiv CB innen tidsfristen i dag. Krysser alt for at den blir værende der til sommeren.

Åh, så koselig ❤️ Krysser fingre og tær for at spiren holder seg trygg og fin til termin ❤️
 
Nå sitter jeg med positiv test allerede i pp2 :smiley-bounce016:schocked028:schoked025:schoked025:happy093mildt sagt et hav av motstridende følelser, men mest glede. Ikm i morgen. svak positiv rfsu etter tiden i går, svak positiv CB innen tidsfristen i dag. Krysser alt for at den blir værende der til sommeren.

Så herlig du er gravid igjen:Heartred Gratulerer så mye med spiren:love7
 
Kom innom tråden din, og ser at du ikke har skrevet noe siden positiv test.. Hvordan går det med deg? <3
 
Da er abortprosessen i gang To uker siden OUL som viste flere avvik på vår lille gutt. To dager med flere undersøkelser på St. Olav, og flere eksperter som til slutt konkluderte med diagnosen hypoplastisk venstre hjertesyndrom. Han har i tillegg lungevener som ikke er koblet riktig, så en operasjon ville ikke hjulpet. Mye veske i nakkefold (12mm), manglende blodåre i navlestrengen og tre nyrer kan også tyde på en mer sammensatt diagnose. Fostervannsprøven er sendt inn til videre analyse....

Fikk i går første tablett, og legges inn på St. Olav i morgen. Ligger å stirrer i veggen og kjenner han sparke, samtidig som mensmurringen bygger seg opp. Synes han er roligere i dag, selv om legene sa han kom til å leve når fødselen starter.

Hele situasjonen er surrealistisk og grusom. Veksler mellom dypeste sorg og å være praktisk og faktaorientert. Gruer veldig til i morgen, men samtidig blir det godt å få det overstått.

Hjelper mye å lese alle historiene her inne, men synd at d finnes en mer aktiv, lukket gruppe. Opptakskravet der var litt uoverkommelig akkurat nå.....
Hei ❤️kom over tråden din nå og jeg fikk skikkelig vondt i magen når jeg leste alt du har gått igjennom. Det er ingen ting jeg kan si for å lette smertene dine, men jeg vil du skal vite at vi er mange som tenker på deg ❤️ en mamma skal ikke måtte gå gjennom noe slikt :-(
~
Jeg ser at du har blitt gravid igjen men lenge siden du har oppdatert :( hvordan går det?❤️
 
Håper denne babyen følger dere videre i livet med mye glede og latter
 
Basert på nyere aktivitet ser det ut som hun hadde en abort i januar... :sorry:

Håper det går bedre med deg nå, Mamma til 2+1 :Heartred
 
Hei ❤️kom over tråden din nå og jeg fikk skikkelig vondt i magen når jeg leste alt du har gått igjennom. Det er ingen ting jeg kan si for å lette smertene dine, men jeg vil du skal vite at vi er mange som tenker på deg ❤️ en mamma skal ikke måtte gå gjennom noe slikt :-(
~
Jeg ser at du har blitt gravid igjen men lenge siden du har oppdatert :( hvordan går det?❤️


Hei :Heartbigred takk for omtanken. Det går greit med oss. Er alltid en liten sorg i bakgrunnen, men livet går jo videre. Nettopp tilbake i 100% jobb, og det fungerer greit. Ble gravid i november, men ble oppdaget en MA rett før jul. Aborterte i januar, så nå går vi her og håper på en ny spire snart:)
 
Hei :Heartbigred takk for omtanken. Det går greit med oss. Er alltid en liten sorg i bakgrunnen, men livet går jo videre. Nettopp tilbake i 100% jobb, og det fungerer greit. Ble gravid i november, men ble oppdaget en MA rett før jul. Aborterte i januar, så nå går vi her og håper på en ny spire snart:)
Det skulle bare mangle ❤️ så bra du er tilbake i jobben :) åhnei!! Håper virkelig det kommer en ny spire som sitter hele veien om ikke så lenge ❤️tenker på deg/dere!
 
Og der var det nok en positiv test :Heartred En dag før IKM og det var en meget sterk strek med en gang :love7 (5. gang jeg er blitt gravid, og alle har tatt 3 mnd:))

Så da må man prøve å våge å tro at det kan gå hele veien denne gangen.
 
Og der var det nok en positiv test :Heartred En dag før IKM og det var en meget sterk strek med en gang :love7 (5. gang jeg er blitt gravid, og alle har tatt 3 mnd:))

Så da må man prøve å våge å tro at det kan gå hele veien denne gangen.
Åååh gratulerer med positiv test!! Håper så at det går bra denne gangen for dere ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 
Gratulerer med positiv test! Håper dette er en terminspire!
 
Gratulerer så mye spire i magen:Heartred Måtte den sitte helt til mål:smiley-angelic001:Heartred
 
Og der var det nok en positiv test :Heartred En dag før IKM og det var en meget sterk strek med en gang :love7 (5. gang jeg er blitt gravid, og alle har tatt 3 mnd:))

Så da må man prøve å våge å tro at det kan gå hele veien denne gangen.
Gratulerer så mye! :Heartred
 
Back
Topp