Snart englemamma

Mamma til 2+1

Andre møte med forumet
Himmelbarn
Da er abortprosessen i gang To uker siden OUL som viste flere avvik på vår lille gutt. To dager med flere undersøkelser på St. Olav, og flere eksperter som til slutt konkluderte med diagnosen hypoplastisk venstre hjertesyndrom. Han har i tillegg lungevener som ikke er koblet riktig, så en operasjon ville ikke hjulpet. Mye veske i nakkefold (12mm), manglende blodåre i navlestrengen og tre nyrer kan også tyde på en mer sammensatt diagnose. Fostervannsprøven er sendt inn til videre analyse....

Fikk i går første tablett, og legges inn på St. Olav i morgen. Ligger å stirrer i veggen og kjenner han sparke, samtidig som mensmurringen bygger seg opp. Synes han er roligere i dag, selv om legene sa han kom til å leve når fødselen starter.

Hele situasjonen er surrealistisk og grusom. Veksler mellom dypeste sorg og å være praktisk og faktaorientert. Gruer veldig til i morgen, men samtidig blir det godt å få det overstått.

Hjelper mye å lese alle historiene her inne, men synd at d finnes en mer aktiv, lukket gruppe. Opptakskravet der var litt uoverkommelig akkurat nå.....
 
Jeg dumpet innom tråden din via "nyeste innlegg" og syntes du fortjener et svar selv om jeg ikke har gjennomgått noe lignende selv.

Så vondt å høre at det skjedde med deg, jeg kan ikke forestille meg hvordan det må kjennes å være deg akkurat nå, å få den beskjeden og deretter måtte ta farvel til babyen sin. Jeg håper du har støtte rundt deg, og at du får det her inne også av de kloke damene som har gjennomgått det samme. Jeg tenker i alle fall fælt på deg.
 
Kjære deg, du går gjennom forferdelig trist og tung prosess nå,ett mareritt! Jeg var der 2,5 år siden da min lille kom til verden i uke 22. Han sparket i 8 timer etter jeg var lagt inn men levde ikke da han ble født. Jeg er i bilen, rett foran StOlavs mens jeg skriver til deg og skal tenke på deg. Stor klem!:Heartbigred
 
Da er abortprosessen i gang To uker siden OUL som viste flere avvik på vår lille gutt. To dager med flere undersøkelser på St. Olav, og flere eksperter som til slutt konkluderte med diagnosen hypoplastisk venstre hjertesyndrom. Han har i tillegg lungevener som ikke er koblet riktig, så en operasjon ville ikke hjulpet. Mye veske i nakkefold (12mm), manglende blodåre i navlestrengen og tre nyrer kan også tyde på en mer sammensatt diagnose. Fostervannsprøven er sendt inn til videre analyse....

Fikk i går første tablett, og legges inn på St. Olav i morgen. Ligger å stirrer i veggen og kjenner han sparke, samtidig som mensmurringen bygger seg opp. Synes han er roligere i dag, selv om legene sa han kom til å leve når fødselen starter.

Hele situasjonen er surrealistisk og grusom. Veksler mellom dypeste sorg og å være praktisk og faktaorientert. Gruer veldig til i morgen, men samtidig blir det godt å få det overstått.

Hjelper mye å lese alle historiene her inne, men synd at d finnes en mer aktiv, lukket gruppe. Opptakskravet der var litt uoverkommelig akkurat nå.....

Kjære deg så trist ❤️
For den lukka gruppen trenger du ikke ha skrevet 50 innlegg, det er ikke like nøye der. Send bare en melding til moderator og be om tilgang så får du det nok nå. ❤️ I praksis er det viktigste kravet der er at man har mistet, og det har du jo dessverre..
Når du får tilgang, ligger skjult forum under vi som har mistet FØR uke 12. Men det er for når som helst en mister i svangerskapet såklart.

Det er så vondt det dere står i nå.. Bruk tiden og lag minner med lille babyen om dere vil er mitt eneste råd.
Stor klem ❤️
 
Fryktelig trist og lese ❤️
Som veivalsa skriver så spør admin så får di komme med i gruppa der ❤️

Lag minner, ta med noe fint til den lille,bamse f.eks ❤️ Vær åpne snakk om sorga ❤️
 
Ufattelig tøff prosess du skal igjennom. Håper du har mange rundt seg som støtter deg på den måten du trenger på før under og etter alt er overstått. Ta vare på deg selv :Heartred
 
Uff, det er så ubeskrivelig trist og urettferdig:( Sender deg mange varme tanker, styrke- og trøsteklemmer:Heartred
 
Kom tilfeldigvis innom tråden din. Dette var helt forferdelig å høre om :(Begynte å gråte. Sender deg en stor klem, det må være helt forferdelig å måtte gå gjennom noe sånt :Heartred
 
Kjenner stor klump i magen når jeg leser. Dette er så forferdelig å gå igjennom. Tenker masse på dere <3
 
Mange gode klemmer sendes din vei ❤️ får vondt i hjertet ❤️
 
Da er abortprosessen i gang To uker siden OUL som viste flere avvik på vår lille gutt. To dager med flere undersøkelser på St. Olav, og flere eksperter som til slutt konkluderte med diagnosen hypoplastisk venstre hjertesyndrom. Han har i tillegg lungevener som ikke er koblet riktig, så en operasjon ville ikke hjulpet. Mye veske i nakkefold (12mm), manglende blodåre i navlestrengen og tre nyrer kan også tyde på en mer sammensatt diagnose. Fostervannsprøven er sendt inn til videre analyse....

Fikk i går første tablett, og legges inn på St. Olav i morgen. Ligger å stirrer i veggen og kjenner han sparke, samtidig som mensmurringen bygger seg opp. Synes han er roligere i dag, selv om legene sa han kom til å leve når fødselen starter.

Hele situasjonen er surrealistisk og grusom. Veksler mellom dypeste sorg og å være praktisk og faktaorientert. Gruer veldig til i morgen, men samtidig blir det godt å få det overstått.

Hjelper mye å lese alle historiene her inne, men synd at d finnes en mer aktiv, lukket gruppe. Opptakskravet der var litt uoverkommelig akkurat nå.....

Dette er bare hjerteskjærende å lese :Heartred sender deg mange varme tanker!
 
Takk for all omtanke :Heartred Når er det snart to uker siden, og følelsene er litt mer i balanse. Hverdagen hjemme går sin gang, med minstemor på 14 mnd som holder meg opptatt. Storesøster går inn og ut av sorgen, og trenger mye nærhet og trøst.
Disse to ukene har vært mye lettere for meg enn de to ukene før aborten. Sorg er lettere å bære enn den frykten og angsten jeg opplevde mens det sto på som verst.
Venter fortsatt på at Gabriel blir frigitt fra obduksjon, så vi kan gravlegge han. Det vil nok bli en ny, vanskeli tid.
Det føles egentlig som om jeg har mistet en kroppsdel, og at jeg ikke kan begynne å fungere normalt igjen før den er tilbake. Går fortsatt å stryker over magen, og tror jeg kjenner bevegelser hele tiden...... Håper det ikke tar så lang tid før vi kan prøve igjen.
 
Jeg har lest den første posten i denne tråden flere ganger, følte bare for å si at jeg tenker på deg og håper du kommer deg greit gjennom dagene nå. Krysser fingrene for at mens dukker opp hvert øyeblikk nå så du får mulighet til å bli gravid fortest mulig om det kan hjelpe deg noe gjennom sorgen. Kjenner godt igjen følelsen av å ha mistet en kroppsdel, jeg følte meg skikkelig alene i kroppen min. Føler meg mer hel igjen og mindre ensom i kroppen nå etter 5 mnd, håper det ikke tar lang tid for deg heller.

Har dere fått vite når dere får svar på prøvene de tok?

Ønsker deg alt godt :Heartred
 
Jeg har lest den første posten i denne tråden flere ganger, følte bare for å si at jeg tenker på deg og håper du kommer deg greit gjennom dagene nå. Krysser fingrene for at mens dukker opp hvert øyeblikk nå så du får mulighet til å bli gravid fortest mulig om det kan hjelpe deg noe gjennom sorgen. Kjenner godt igjen følelsen av å ha mistet en kroppsdel, jeg følte meg skikkelig alene i kroppen min. Føler meg mer hel igjen og mindre ensom i kroppen nå etter 5 mnd, håper det ikke tar lang tid for deg heller.

Har dere fått vite når dere får svar på prøvene de tok?

Ønsker deg alt godt :Heartred


Takk :Heartred Nei vi har fortsatt ikke hørt noe.... Hverken om når vi får han tilbake eller om prøvene. Men vet legen har ferie i hele august, så vi får nok en tlf når hun er tilbake på jobb. Da skulle vi få ettersamtale og svar på obduksjonen og prøvene.

Godt at du føler deg bedre :Heartpink men 5 mnd høres lenge ut akkurat nå. Synes tiden går veeeeldig sakte. At det bare har gått tre-fire uker stemmer ikke med min tidsfølelse i allefall.
 
Back
Topp