Skravletråd - oktober 21 :)

Ukens høydepunkt var fredagens middag: FISKEBOLLER!!! Som også ble nok til en porsjon på lørdagen - etter påskmiddagen (lasagne). Jeg var av ukjente grunner fryktelig lei meg, for at jeg ikke fant mitt påskeegg, men svigers hadde ekstra. Vi tilbrakte gårsdagen med svigers og min kjære’s datter.

Gårsdagens beskjed om at katten som min bror arvet da mammma ble funnet død, sannsynligvis må avlives til uka var tung å motta. Dyr er jo livet mitt (4 katter selv), og pusen er siste avkom etter min første egne rasekatt. Min storebror hadde også bursdag i går, men pga viruset kunne det ikke feires (han ble hardt og alvorlig skadet av sykehus under fødsel, så hver bursdag er en ekstra stor milepæl der siden doktorene sa han egentlig ikke skulle leve).

Dette er vel ikke så mye relatert til graviditet, men akkurat den biten går liksom greit. Ikke lenger behov for å spise «hele tiden». Ikke mer uggen. Dog om det går for lenge mellom mat kommer kvalmen - hiver da i meg noe så er alt ok. Liker at litt energi har vendt tilbake - selv om den til tider kommer og går like fort.
Huff, høres ut som at det er mye som foregår. :Heartred Det er fryktelig vanskelig å ikke kunne møte de man er glad i på grunn av det viruset, håper for alles del at det verste snart er forbi oss.

Bare vært hjemme.. er ennå sengeliggende.. kastet opp alt igjen i sta:(
Huff, hadde håpet at det hadde begynt å snu for deg... :( Håper det blir bedre snart. :Heartred Vi har også bare vært hjemme omtrent. Heldigvis ikke så veldig kvalm lenger, men trøtt og sliten, noe som passer ypperlig siden junior på 3 har benyttet påska på å teste absolutt alle grenser. :hilarious:

Ukens høydepunkt var fredagens middag: FISKEBOLLER!!! Som også ble nok til en porsjon på lørdagen - etter påskmiddagen (lasagne). Jeg var av ukjente grunner fryktelig lei meg, for at jeg ikke fant mitt påskeegg, men svigers hadde ekstra. Vi tilbrakte gårsdagen med svigers og min kjære’s datter.

Gårsdagens beskjed om at katten som min bror arvet da mammma ble funnet død, sannsynligvis må avlives til uka var tung å motta. Dyr er jo livet mitt (4 katter selv), og pusen er siste avkom etter min første egne rasekatt. Min storebror hadde også bursdag i går, men pga viruset kunne det ikke feires (han ble hardt og alvorlig skadet av sykehus under fødsel, så hver bursdag er en ekstra stor milepæl der siden doktorene sa han egentlig ikke skulle leve).

Dette er vel ikke så mye relatert til graviditet, men akkurat den biten går liksom greit. Ikke lenger behov for å spise «hele tiden». Ikke mer uggen. Dog om det går for lenge mellom mat kommer kvalmen - hiver da i meg noe så er alt ok. Liker at litt energi har vendt tilbake - selv om den til tider kommer og går like fort.
Kjenner igjen følelsen med katten :(
Vår katt er nå 14 år og vi skal flytte i juni og vi har gledet oss til å kunne gi henne mer rom for å være ute men ser at hun nok dessverre ikke kommer til å bli med oss :sorry: hun får spasmer i søvne og tisser på seg da, klarer nesten ikke gå i trappa og er generelt ikke like stø som vanlig, så nå prøver vi bare gjøre det komfortablet for henne og passe på at hun ikke lider for ved første tegn på at hun lider må jeg ta henne med til dyrlegen men gruer meg til det siden jeg jo har hatt henne i snart 14 år :(

Mens nesten hele familien min har hvert på hytta og kost seg så er vi strandet i Sverige, så sist min pappa ved grensa rett før jul for å levere gaver.
Ungene var sist med min familie i sommer og merker at de savner familien veldig mye.

Var ikke til noe hjelp at vi her om dagen gikk tom for gastromat så 4 åringen har litt panikk om dagen for får ikke favoritt maten sin lengre ostesmørbrød med gastromat :rolleyes:

Håper korona situasjonen snart blir bedre! Syns så synd på ungene som må ofre ganske mye samt forholdet dems til familie, ikke like lett for dem å syns at kontakt via mobilen er ok. Samtidig håper de på sommerferie til mannens familie i Egypt som ikke ble noe av ifjor men slik ting ser ut nå blir det heller ikke i år :(
D

Huff, hadde håpet at det hadde begynt å snu for deg... :( Håper det blir bedre snart. :Heartred Vi har også bare vært hjemme omtrent. Heldigvis ikke så veldig kvalm lenger, men trøtt og sliten, noe som passer ypperlig siden junior på 3 har benyttet påska på å teste absolutt alle grenser. :hilarious:

Ja, men det fortsetter visst bare. Kaster opp og kaster opp... håper det går over snart:smiley-angelic001 Er så lei av å være kvalm, spy og ligge rett ut i senga å gjøre ingenting:shifty: Mannen fikk besøk av broren sin og sønnen hans på 3 år. De skal ligge over til imorgen. Skjønner jo det er koselig for mannen med besøk, men kan ikke si jeg er så hyp på besøk nå:wacky:

Trassalderen er ikke alltid like moro:hilarious: Deilig du er ferdig med den verste kvalmen i det minste:) Skjønner dog det er slitsomt nok med trøttheten og du er sliten:Heartred

Da har jeg tatt 6 stk phenergan idag fordelt på 3 ganger og ble nærmest hjulpet i senga av mannen ❤
Syns så synd på han som nå nærmest må gjøre alt hjemme.
Jeg ordna maten, altså Taco så for det meste kun stekte kjøtt mens jeg satt på en stol :rolleyes:
Heldigvis forstår mannen det da, selv om vi begge to er overrasket over hvordan denne graviditeten påvirker meg, var jo påvirket i de andre men ikke på samme måte :(
Gruer meg og gleder meg til TUL for å se at disse ukene er virkelig verdt det ❤

Da har jeg tatt 6 stk phenergan idag fordelt på 3 ganger og ble nærmest hjulpet i senga av mannen ❤
Syns så synd på han som nå nærmest må gjøre alt hjemme.
Jeg ordna maten, altså Taco så for det meste kun stekte kjøtt mens jeg satt på en stol :rolleyes:
Heldigvis forstår mannen det da, selv om vi begge to er overrasket over hvordan denne graviditeten påvirker meg, var jo påvirket i de andre men ikke på samme måte :(
Gruer meg og gleder meg til TUL for å se at disse ukene er virkelig verdt det ❤

Taco er grei mat å ordne når man blir så handicapet.. ><
Kan sitte mens man kutter og steker...

Jeg må få nok innlegg til at jeg får innpass på den låste delen av forumet også ;)

..derfor poster jeg et bilde fra legen i går:
Flott med liv og fine målinger. Veldig glad for at fastlegen har eget ultralydutstyr.
Endelig fikk jeg søkt fødeplass også. Krysser fingrene for førstevalget :happy:

Vedlegg

• 66BC6B46-CC67-406F-8674-EB99D64AD3B5.jpeg
    66BC6B46-CC67-406F-8674-EB99D64AD3B5.jpeg
    33,6 KB · Visninger: 19
Jeg må få nok innlegg til at jeg får innpass på den låste delen av forumet også ;)

Flott med liv og fine målinger. Veldig glad for at fastlegen har eget ultralydutstyr.
Åååh, lilleskatt! Så koselig å se lille på ultralyd! ❤️

Å søke fødeplass høres så absurd ut for meg x)
Bor på et lite sted; må komme meg til nærmeste sykehus uansett. Skjønner det er annerledes på større steder, men for meg virker det jo så rart x)

Å søke fødeplass høres så absurd ut for meg x)
Bor på et lite sted; må komme meg til nærmeste sykehus uansett. Skjønner det er annerledes på større steder, men for meg virker det jo så rart x)

Ja, her er det litt spesielt. Jeg har hatt en lang vei med å bli gravid denne gangen og har ikke så mye hyggelige erfaringer i bagen. + min forrige fødsel endte med hjemmefødsel da sykehuset ikke trodde på at jeg var i fødsel, så for meg har det vært litt psykisk viktig at jeg får det andre sykehuset :happy119

Fikk forresten innvilget plass dagen etter jeg søkte!

Ja, her er det litt spesielt. Jeg har hatt en lang vei med å bli gravid denne gangen og har ikke så mye hyggelige erfaringer i bagen. + min forrige fødsel endte med hjemmefødsel da sykehuset ikke trodde på at jeg var i fødsel, så for meg har det vært litt psykisk viktig at jeg får det andre sykehuset :happy119

Fikk forresten innvilget plass dagen etter jeg søkte!

Det er bra! Jeg frykter hjemmefødsel denne gang. Første gikk på 11t fra første rie, andre på 5t fra første rie. Jeg har over 1t til sykehuset, og vil ikke risikere å føde i bilen. :P

Det er bra! Jeg frykter hjemmefødsel denne gang. Første gikk på 11t fra første rie, andre på 5t fra første rie. Jeg har over 1t til sykehuset, og vil ikke risikere å føde i bilen. :p

Bedre å føde hjemme enn i bil :)
Da jeg ringte Ullevål siste gang for å høre om jeg kunne komme inn endret jeg meg midt i samtalen og sa: jeg setter meg ikke inn i en bil nå! Det var jordmor heldigvis helt enig i :hilarious:

Jeg hadde vel kategori styrtfødsel, så det gikk rimelig fort, men jeg kunne jo fint ha rukket sykehuset som er 15 min unna (hvis de hadde tatt meg inn for sjekk) :shifty:

Bedre å føde hjemme enn i bil :)
Da jeg ringte Ullevål siste gang for å høre om jeg kunne komme inn endret jeg meg midt i samtalen og sa: jeg setter meg ikke inn i en bil nå! Det var jordmor heldigvis helt enig i :hilarious:

Jeg hadde vel kategori styrtfødsel, så det gikk rimelig fort, men jeg kunne jo fint ha rukket sykehuset som er 15 min unna (hvis de hadde tatt meg inn for sjekk) :shifty:

Ja, jeg tror ikke selv at jeg blir å få direkte kjempestyrtfødsel, men jeg tror på at det er en SJANSE for at fødselen tar under 3t fra start til slutt. Og med en time dårlig reisevei + tiden det tar å organisere seg + tiden det tar før man har registrert at det er RIER på gang, og ikke bare et par vonde tak.. jeg må selvsagt kjenne på kroppen når jeg en gang kommer så langt , men.. :p

Skal på ultralyd kl 10.00 og er ikke stått opp engang:hilarious: vi må dra om 40.min. så må få rompa i gir:p

Back
Topp