Vis meg hva du syr/strikker/hekler til spiren

Har jobbet en hel dag med den lille her. Yndig body er kjempesøt, men oppskriften er skrevet utrolig klønete. Nå håper jeg at jeg har knekt koden, men jeg anbefaler den ikke videre...
Å, det er så kjedelig! Synes det er mange oppskrifter der ute som er unødvendig vanskelig forklart. Men sånn er det vel gjerne når hvem som helst begynner å skrive og selge oppskrifter.
 
Å, det er så kjedelig! Synes det er mange oppskrifter der ute som er unødvendig vanskelig forklart. Men sånn er det vel gjerne når hvem som helst begynner å skrive og selge oppskrifter.

Helt enig! Så mange rett og slett dritdårlige oppskrifter, og det dreper jo all strikkeglede. Prøver å holde meg til de litt garva oppskriftsmakerne, som PetiteKnit, Strikkelisadesign o.l., som har gjennomarbeidede og gode oppskrifter. Det minsker irritasjonsmomentene betraktelig :rolleyes:
 
Å, det er så kjedelig! Synes det er mange oppskrifter der ute som er unødvendig vanskelig forklart. Men sånn er det vel gjerne når hvem som helst begynner å skrive og selge oppskrifter.
Fikk strikket 10 pinner til før det stoppet opp igjen. :facepalm:

Designeren har for det første tre ulike diagrammer som heter det samme. I tillegg står det skrevet en hel del tekst, og kortversjonen er «strikk etter diagrammet, men på pinne 1 skal du gjøre sånn og på pinne 7 skal du gjøre slik». Altså, hvorfor kunne ikke bare diagrammet bli tegnet som det skal strikkes?! Jeg anser meg selv som en dreven strikker, men her er det mulig jeg kommer til kort altså. Nesten verre en Garnstudio-oppskrifter det her...
 
Fordelen med at mini i magen er treig - rakk å bruke opp et nøste med restegarn på en liten shorts. Krysser fingrene for at han er gira på å komme ut og få den på!
 

Vedlegg

  • CBA67336-6040-42D0-942D-1AD60CEE0580.jpeg
    CBA67336-6040-42D0-942D-1AD60CEE0580.jpeg
    68,5 KB · Visninger: 22
1 år siden denne tråden ble startet:eek:
Noen av dere strikkekyndige damer som vet hvor man kan få tak i oppskrift på disse strikkeklærne med Mummitrollet?:)
 
Back
Topp