Første svangerskapskontroll..?

Tok kontakt med min lokale helsestasjon, fikk litt samme følelsen «jammen hvis du har vært hos legen nylig så trenger du ikke time her enda!!!». Hvorpå jeg prøvde å forklare «ja, nei altså jeg vet jo ikke det er først gangen jeg er gravid så ja, nei, ja....»
Mulig jeg er litt i samme hormonbåt som deg :angelic:
Men blei litt sånn «detta skal bli interessant ja!»:BangHead

Blæææh ;p rett og slett.

Håper bare jeg forstyrret dama på telefonen midt i lunsjen eller noe jeg.
Men man føler seg ikke sånn helt velkommen, heh.

Nei, man føler seg litt avvist. Rett og slett.

Jeg bestilte time til første svangerskapskontroll nå. Da sa hun i telefonen at det var "på tide". Ikke noe sur eller noe altså. Men jeg sa ifra at jeg ikke hadde turt å ringe før fordi jeg fikk så kjeft sist. :p Stakkars dama fikk så vondt av meg så hun lovte meg at jeg skulle få slippe å komme til den legen. :joyful:

Kjempebra! Oftest har man bare uflaks med den man treffer på:p

Helt enig, hva er vitsen liksom? :shifty:

Nei også...
Altså. DET DE MENER ER FEIL!!!!
Det står "8-12 uker for første kontroll" på min kommune sine sider; også sier kjerringa at "ikke noe vits før uke 12, det er jo så tidlig". Og om man BER OM TIME, så er det vel fordi man FØLER man har behov for det..

Dette er bare irriterende.

Hadde første time hos legen 6+3 pga. behov for sykemelding og har fått time på helsestasjon 18/3, når jeg er 9+6. Har heldigvis bare hatt med hyggelige, imøtekommende folk å gjøre :happy:

Hadde første time hos legen 6+3 pga. behov for sykemelding og har fått time på helsestasjon 18/3, når jeg er 9+6. Har heldigvis bare hatt med hyggelige, imøtekommende folk å gjøre :happy:

Herlig ♥️

Bestiller legetime for blodprøver etter uke 12, når jeg har vært på TUL og fått høre hvor mange uker de tenker jeg er

Jeg var hos legen på mandag for første svangerskapskontroll, 8+5. skal tilbake når jeg er 13+5 for å ta blodtyping :)

hvor lang tid etter første svangerskapskontroll får man innkalling til OUL? :)

Ka du
Jeg var hos legen på mandag for første svangerskapskontroll, 8+5. skal tilbake når jeg er 13+5 for å ta blodtyping :)

hvor lang tid etter første svangerskapskontroll får man innkalling til OUL? :)

Ka du jor på kontrolln på mandag da? Skal når æ e 9.5 uke, men har ikke sagt t legen at æ e gravid.. burde kansje nevne d før æ kommer, så han vet ka æ jor der? Man treng liksom ikke skriv nå når man bestille time på appen æ bruke..

Ka du

Ka du jor på kontrolln på mandag da? Skal når æ e 9.5 uke, men har ikke sagt t legen at æ e gravid.. burde kansje nevne d før æ kommer, så han vet ka æ jor der? Man treng liksom ikke skriv nå når man bestille time på appen æ bruke..
tok blodprøver (6glass), sjekket urinen (tok med urinprøve fra morgenurin) og fikk skrevet helseskjemaet :) forhåpentligvis sendte han også inn info til sykehuset om innkallelse til OUL, men den har jeg ikke fått enda :)

Vi kan ikke bestille via nett lenger pga korona, så vi ringer inn - men jeg sa det gjaldt svangerskap :)

Jeg var inne hos legen når jeg var 9+noe, så da snakka vi bare litt løst og fast og begynte å fylle ut skjema, tok rikelig med blodprøver og urinprøve som jeg hadde med.. Her i kommunen er det jordmor kun tirsdager i partallsuker :meh: Så jeg ble satt opp til første time hos jordmor rett etter påske og er da 14uker... Blir spennende, da får jeg mest trolig høre hjertelyden :Heartred

Jeg var inne hos legen når jeg var 9+noe, så da snakka vi bare litt løst og fast og begynte å fylle ut skjema, tok rikelig med blodprøver og urinprøve som jeg hadde med.. Her i kommunen er det jordmor kun tirsdager i partallsuker :meh: Så jeg ble satt opp til første time hos jordmor rett etter påske og er da 14uker... Blir spennende, da får jeg mest trolig høre hjertelyden :Heartred

Oi, jeg som synes min kommune er liten, men din hørtes mye mindre ut :P
Vi har privat jordmor (for ultralyd og celleprøver) 3 av 4 tirsdager i mnd, og vanlig jordmortjeneste som normalt i ukedagene. Jeg skal på første kontroll på mandag, da er jeg 11+1. (Lege på tirsdag 11+2, gynekolog- for UL på torsdag, 11+4)

Ellers var jm ivrig med å få søkt fødeplass i og med at det visstnok er varslet redusert fødetilbud i Oslo høsten 2021. Så nå har jeg allerede fått fødeplass og OUL. Tidlig, men litt fint å ha det på plass også :)

Dette blir jeg litt stresset av! Har første svangerskapskontroll hos fastlege om litt over to uker (11+0). Har tenkt at det holder å søke fødeplass da, når jeg bare skal på en av de vanlige fødeavdelingene (heller mot Ahus, men har ikke helt bestemt meg). Burde jeg prøve å få fastlegen til å søke tidligere for meg?

Ellers hadde jeg første kontakt med helsestasjonen i dag, og det var veldig positivt. Skrev at jeg skal ha første kontroll hos lege og at jeg så vil gå hos jordmor. Forventet da at de kanskje ville si st det blir i uke 20 eller senere (når neste standardkontroll er i det standardoppsettet). Men fikk time rett over påske! Så det blir bra å få snakke med jordmor såpass tidlig også!

Jeg var på første kontroll 9+2, men skal tilbake neste uke for å ta blodprøver da fastlegen mente det var litt tidlig enda. Fylt ut helseskjema, veid meg etc og snakket om div andre ting.
Fødeplass ble søkt om for noen uker siden av legen min. Fått ok på Ullevål og innkalling til OUL i uke 20. Sykehuset vet ikke det er tvillinger så mulig jeg må inn noe før. Blir hvertfall fulgt opp av GU-spesialist på fostermedisin itillegg til fastlege, helsestasjon og evt sykehuset.

Jeg var på første svangerskapskontroll i går, til en privat jordmor. Hun tok blodprøver, sjekket urinprøven og henviste til ordinær ultralyd. Hun har ultralydapparat, så fikk sett den lille også:love7 Hun satt meg 3 dager frem, så er akkurat 12 uker i dag. Følte meg godt ivaretatt, så tenker å gå alle svangerskapskontrollene hos henne, og dropper å gå til fastlegen...

Oi, jeg som synes min kommune er liten, men din hørtes mye mindre ut :p
Vi har privat jordmor (for ultralyd og celleprøver) 3 av 4 tirsdager i mnd, og vanlig jordmortjeneste som normalt i ukedagene. Jeg skal på første kontroll på mandag, da er jeg 11+1. (Lege på tirsdag 11+2, gynekolog- for UL på torsdag, 11+4)

Hihihi, her e forholdene små ja :dead: Vi må 2-3timer ut av kommunen for å få privat jordmor og ultralyd så det har jeg ikke mulighet til når jeg jobber fult! Høres ut som du har et godt tilbud rundt deg, betrygende det når du har hatt så mange bekymringer og utfordringer :)

Tar blodprøver for autoimmun sykdom hver 14dag, idag fikk jeg mld av legen min med: Ring meg fort, er du blitt gravid? :angelic:
Tydeligvis var verdiene mine veldig avslørende, så blir første svangerskapskontroll på fredag da er jeg 8+0 Tror legen min var nesten like gla som meg for at jeg var blitt gravid igjen :) hun har fulgt meg igjennom 5 graviditeter tidligere hvor 4 har endt med SA :nailbiting:
Vurderer å droppe jordmor denne gangen, trives veldig godt med legen min og vist alt går bra de neste ukene så blir det UL hver 14 dag pga tidligere svangerskapsforgiftning og komplikasjone med morkaken.

Back
Topp