Første svangerskapskontroll..?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Har dere ordnet dere denne enda? Eller kanskje vært allerede..? Lege eller jordmor?

Jeg tør egentlig ikke ordne time før etter neste UL :p Da er jeg 7+5. Tenker jeg ordner meg denne hos legen, men må vel ta kontakt med jordmor også så jeg kommer inn i systemet der.. :)
 
Jeg skal til legen på fredag, så hører med han da, men tenker jeg ringer jordmor etterpå og får satt opp en time når det passer :)

sliter enda med å forstå at jeg er gravid da :p
 
Jeg var i forrige uke og syns fet var kjempefint å komme inn så tidlig. Fikk neste time i uke 16 og da skal vi etter planen høre på fosterlyden :rolleyes: Nå er jeg bare kjempespent på hva TUL viser på fredag :joyful:
 
Var hos legen i uke 7+1. Skal tilbake i uke 12 for blodprøver. Så blir det ingen kontroll før etter oul (23.april)
 
Jeg har time til lege 25.03. for første svangerskapskontroll. Da er jeg 12 uker på vei.:happy:
Så skal jeg til jordmor på de neste kontrollene. :)
 
Her er vi fortsatt i sjokk, og siden jeg har en 8 mnd gammel baby i armkroken enda så har jeg liksom ikke noe hastverk med noe. Jeg har jo fortsatt babyen min, så kan liksom ikke forstå at det er en der inne også. Så blir nok rundt uke 12 tenker jeg, hvis jeg finner ut av når jeg er i uke 12 da :hilarious: aldri hatt så lite kontroll på hvor langt jeg er på vei før, skikkelig ekkelt egentlig
 
Jeg tenkte kontakte legen når jeg er 10 uker på vei, så lenge jeg ikke må ha sykemelding eller noe før det :)
 
Jeg skal på både TUL og første kontroll hos lege til uka. Har vært hos legen allerede pga. litt sykemelding, men på timen til uka er det blodprøver og ha med urinprøve. Da er jeg 9+0.
Tenker kanskje å gå annenhver gang til lege og jordmor, så får kontakte jordmor ila neste uke :)
 
Skal til legen 10.03 på første kontroll. Da er jeg rundt 11 uker. Så tenker jeg at jeg kontakter jordmor etter det. Har ikke bestemt meg for hvor mye jeg vil gå til lege og hvor mye jeg vil gå til jordmor. Men vil prøve en gang hos begge og se hvordan det er.
 
Skal på første kontroll på tirsdag. Da er jeg 7 uker på vei. Vet ikke helt hva som kommer til å skje da, men håper på å få litt mer informasjon, da vi har flyttet til en ny landsdel siden sist jeg var gravid, og jeg ikke vet helt hvordan ting funker her.
 
Jeg skal til legen i morgen grunnet ekstrem kvalme og oppkast. Vi har avtalt å sette opp videre timer når jeg er der, og første kontroll i uke 7, han har UL på kontoret sitt :) Tenker å ta kontakt med jordmor etterhvert, rundt uke 12 :)
 
Sist fikk jeg"kjeft" for å komme på kontroll for tidlig (ikke av fastlegen min altså, men en annen på kontoret der). :sorry: Tør nesten ikke ringe før 12 uker nå. :p
 
Jeg ringte inn forrige uke og sa jeg var gravid og ønsket å ha time med fastlegen. Men jeg sa at det hastet ikke, så vi satte opp timen to uker etter (altså neste uke) :) så får vi se hva vi gjør videre :)
 
Jeg venter med svangerskapskontroll til etter tul. Vet ikke når det blir. Ble egentlig henvist til sykehuset, men etter så mange her sa at den mest sannsynlig blir avslått så snakket jeg med legen og ba om henvisning til gynekolog med ultralyd istedenfor. Fikk beskjed om at jeg skal få en time mellom svangerskapsuke 7 og 8, men de måtte få en avbestilling før jeg fikk en time. Siden jeg opplevde MA sist i uke 7 så vil jeg ikke ha svangerskapskontroll før jeg vet at jeg har kommet meg over der det gikk galt sist.
 
Pleier å dra på første kontroll ved 12 uker, dette blir mitt 4. barn
 
Bestiller meg time til første svangerskapskontroll når jeg forhåpentligvis har fått hørt hjerteslag på TUL den 4.mars:)
 
Har bestilt legetime onsdag, mest for å sjekke verdier, etc. skulle egentlig bestille time for det i mars, men pga positivtest blir det tidligere pga medisiner som må byttes. så får vi ta det derfra :)
 
Back
Topp