Februar 2021

Åh beklager! :( bedre lykke neste gang :Heartpink første gangen vi gjorde, ble det avbrutt da ingen egg overlevde delingen siste dagen. Å det var så tungt.. Var ikke forberedt på det i det hele tatt. Så vi ventet 5 år før jeg turte på nytt. Og i den tiden hadde kvaliteten på svømmerne blitt bedre å vi fikk 7 egg befruktet :smiley-angelic002 har ikke hørt noe mer om de andre 6 enda.. Men prøver å ikke stresse i denne perioden. Så venter til de tar kontakt. Er det enklere med fryseforsøk?

Ja enklere fordi man slipper sprøyter, uttak osv, men jeg har aldri blitt gravid med frys. Kun blitt gravid 1 gang med ferskforsøk i 2018.
Har ei venninne som var motsatt, kun gravid med frys og ikke fersk. Så det er jo litt hipp som happ virker det som.
Du får brev i posten med eventuelle embryo på frys fra sykehuset. Satser på at noen har blitt fryst ned til dere :Heartred

Då har eg tatt hcg prøve i dag Blir noen lange timer å vente på svar. Får enten svar i ettermiddag eller i morgen. Har tatt tester siden mandag som er svakt positive. Hadde håpa det sku vert litt mer utvikling på testene, så er veldig redd for exu, siden spottingen ikke gir seg.bude ikke strekene vert mer synlige?

Vedlegg

• A96857CA-F580-428B-B431-D826549B926B.jpeg
    A96857CA-F580-428B-B431-D826549B926B.jpeg
    16,7 KB · Visninger: 123
Då har eg tatt hcg prøve i dag Blir noen lange timer å vente på svar. Får enten svar i ettermiddag eller i morgen. Har tatt tester siden mandag som er svakt positive. Hadde håpa det sku vert litt mer utvikling på testene, så er veldig redd for exu, siden spottingen ikke gir seg.bude ikke strekene vert mer synlige?
Jeg tenker positiv er positiv jeg da :Heartred
Men jeg har ikke noe å sammenligne med. Har kun tatt 1 test ved graviditet på IKM og stoppa der.
Krysser fingre og tær for deg :Heartred

Jeg tenker positiv er positiv jeg da :Heartred
Men jeg har ikke noe å sammenligne med. Har kun tatt 1 test ved graviditet på IKM og stoppa der.
Krysser fingre og tær for deg :Heartred
Takk, har og kun testet ved forsinket ikm tidligere og da har jeg jo testen vert klart positiv. Men har tidligere opplevd exu og da måtte ene egglederen fjernes, og en ene eggstokken vridde seg og måtte fjernes ved annen gang. Så har bare ett sett eggleder og eggstokk igjen. Så er livredd for at noe skal skje med gjenværende:nailbiting:

Takk, har og kun testet ved forsinket ikm tidligere og da har jeg jo testen vert klart positiv. Men har tidligere opplevd exu og da måtte ene egglederen fjernes, og en ene eggstokken vridde seg og måtte fjernes ved annen gang. Så har bare ett sett eggleder og eggstokk igjen. Så er livredd for at noe skal skje med gjenværende:nailbiting:
Ja da skjønner jeg du er bekymra. Skal du ta flere blodprøver for å sjekke stigning da?

Ja da skjønner jeg du er bekymra. Skal du ta flere blodprøver for å sjekke stigning da?
Ja, de har vel og gjerne en skala på hvor høyt det skal være nå. Viss det ikke er høyt nok så er det jo ikke noe å gjøre. Men tar nok en ny blodprøve etter helgen for å berolige meg selv viss det viser seg at ting er ok i dag.

Noen som lager en Mars tråd også? :) Har ikke kapasitet til å følge opp en evt. Tråd selv. Men vil gjerne være med :P

Da har jeg fått svar på prøven som sier 80 i hcg. Klinikken mente dette var litt lavt. Så da blir det ny prøve på mandag og nok ei helg med uutholdelig venting:(

Tok en test nå for å se om ovitrelle var ute av systemet :) vil si den er så godt som forsvunnet :D håper på fine streker når jeg starter testingen litt ut i neste uke :D

Vedlegg

• Snapchat-1976499070.jpg
    Snapchat-1976499070.jpg
    4,9 KB · Visninger: 123
Åh beklager! :( bedre lykke neste gang :Heartpink første gangen vi gjorde, ble det avbrutt da ingen egg overlevde delingen siste dagen. Å det var så tungt.. Var ikke forberedt på det i det hele tatt. Så vi ventet 5 år før jeg turte på nytt. Og i den tiden hadde kvaliteten på svømmerne blitt bedre å vi fikk 7 egg befruktet :smiley-angelic002 har ikke hørt noe mer om de andre 6 enda.. Men prøver å ikke stresse i denne perioden. Så venter til de tar kontakt. Er det enklere med fryseforsøk?

Hadde den samme opplevelsen med avbrutt forsøk etter uttak for en uke side, det er nok tungt. Ble vurdert på siste dag at våre 3 blasto var ikke fine nok til å bli frosset ned (ble totalfrys pga truende overstimulering) :( Skjønner veldig godt at du trengte en pause :Heartred Håper så mye at gullegget er blant din fangst denne gangen!!! :Heartpink:Heartpink:Heartpink

Fikk du noe oppfølging etter ditt første forsøk? St Olavs ønsket å ta nye prøver av oss begge - for mannen ble det nye hormonprøver og kromosomprøve (faktisk den andre gangen de tar den på han, første gang ble resultatet normalt...) og kromosomprøve av meg (første gang). Vi skulle komme inn til ny konsultasjon etter prøvene var besvart for å vurdere veien videre. Må si vi synes ikke det er spesielt lovende at de mener de må ta så mange nye prøver :sorry:

Last edited:
Da har jeg fått svar på prøven som sier 80 i hcg. Klinikken mente dette var litt lavt. Så da blir det ny prøve på mandag og nok ei helg med uutholdelig venting:(

Skal krysse fingrene for deg og din lille spire :Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Slimhinne på 5,8 bare og små follikler. Syklusdag 11 i dag. Merkelig at jeg har så sterke el tester da. Gynekologen forklarte ingenting og sa ikke noe om hvor store folliklene var. Han sa også at han hadde dårlig utstyr og at det var vanskelig å måle. Men men. Venter på at klinikken skal ringe og sette siste spikeren i kista.

Kjenner egentlig at hele IVF greiene kan bare ryke og reise. Forbanna dritt!
Hmm... Det er nok bare kroppen som må komme seg tilbake i gjenge igjen! Mine sykluser var også litt forlenga i et par pp-er etter stimulering. Høres ut som
dette kan bli en lengre syklus:sorry: Men det høres også litt ut som en litt håpløs gyn da:bored: Hvordan er det igjen, du har vel litt tid fremover? Det er bare påska som kommer i veien? For den er det jo lenge til enda. Kanskje du kan få en ny ul om en ukes tid?

Slimhinne på 5,8 bare og små follikler. Syklusdag 11 i dag. Merkelig at jeg har så sterke el tester da. Gynekologen forklarte ingenting og sa ikke noe om hvor store folliklene var. Han sa også at han hadde dårlig utstyr og at det var vanskelig å måle. Men men. Venter på at klinikken skal ringe og sette siste spikeren i kista.

Kjenner egentlig at hele IVF greiene kan bare ryke og reise. Forbanna dritt!

Hormonene dine er nok ute av balanse fortsatt :Heartpink:Heartpink IVF er absolutt ikke noe lett, går ofte så utrolig tregt mellom prøver og stimulering og innsett o_O merker jeg blir irritert av å måtte forklare til alle at et IVF-forsøk kan vare så mange måneder!

Hadde den samme opplevelsen med avbrutt forsøk etter uttak for en uke side, det er nok tungt. Ble vurdert på siste dag at våre 3 blasto var ikke fine nok til å bli frosset ned :( Skjønner veldig godt at du trengte en pause :Heartred Håper så mye at gullegget er blant din fangst denne gangen!!! :Heartpink:Heartpink:Heartpink

Fikk du noe oppfølging etter ditt første forsøk? St Olavs ønsket å ta nye prøver av oss begge - for mannen ble det nye hormonprøver og kromosomprøve (faktisk den andre gangen de tar den på han, første gang ble resultatet normalt...) og kromosomprøve av meg (første gang). Vi skulle komme inn til ny konsultasjon etter prøvene var besvart for å vurdere veien videre. Må si vi synes ikke det er spesielt lovende at de mener de må ta så mange nye prøver :sorry:
Off føler med deg:Heartred fikk ikke noe mer oppfølgning enn at vi skulle ta kontakt når vi var klare for nytt forsøk. Og siden det tok så lang tid før vi var klare igjen så måtte vi ta blodprøvene på nytt men ikke noe mer. Denne gangen var total annerledes. Har fått satt inn ett egg, og har kanskje flere til frys. Men denne gangen var sædprøven til mannen betraktelig bedre så kan være derfor :happy: føler man bare må puste med magen og ta det steg for steg. Og ta den pausen når man trenger det.Håper prøvene er fine, og at neste forsøk blir bedre for dere :Heartred

Uff HåpeSpire :Heartred Det var jo en litt liten slimhinne ja. Kan jo være at du har en litt lengre syklus denne gangen. Ikke unormalt at det blir litt kluss etter stimulering og uttak.
Sender deg en god klem og håper bare at det tar noen ekstra dager så kommer det seg!

Ja, syns den er tynn når jeg til sammenligning alltid har hatt mellom 7 og 11 på dag 10/11. Noe er jo ikke som det pleier. Jeg hadde jo forventet dette. Men samtidig har jeg også sterke el tester som øker i styrke og haugevis med el slim. Og gynekologen sa at det er "ingen eller små follikler". Syns det er rart. Har ikke fått svar fra klinikken i dag heller, men jeg skal ringe i morgen tidlig. Har tenkt å spørre om muligheten for ny UL på mandag hos hun jeg bruker å gå til. Men regner egentlig med at det er meningsløst. Skal også ringe gynekologen og få resten av målene fra i dag. Vil gjerne vite hvordan det så ut sånn at jeg kan forstå bedre. Lettere å akseptere da.

Takk for klem ❤

Ja, syns den er tynn når jeg til sammenligning alltid har hatt mellom 7 og 11 på dag 10/11. Noe er jo ikke som det pleier. Jeg hadde jo forventet dette. Men samtidig har jeg også sterke el tester som øker i styrke og haugevis med el slim. Og gynekologen sa at det er "ingen eller små follikler". Syns det er rart. Har ikke fått svar fra klinikken i dag heller, men jeg skal ringe i morgen tidlig. Har tenkt å spørre om muligheten for ny UL på mandag hos hun jeg bruker å gå til. Men regner egentlig med at det er meningsløst. Skal også ringe gynekologen og få resten av målene fra i dag. Vil gjerne vite hvordan det så ut sånn at jeg kan forstå bedre. Lettere å akseptere da.

Takk for klem ❤
Det trenger ikke være meningsløst! Var på ul fredag cd8 en gang, da var slimhinnen såvidt 4mm og ingen follikkel. Mandag cd11 var slimhinnen plutselig 8mm og follikkel 14mm! Så det kan plutselig gå fort på bare noen dager.

Hmm... Det er nok bare kroppen som må komme seg tilbake i gjenge igjen! Mine sykluser var også litt forlenga i et par pp-er etter stimulering. Høres ut som
dette kan bli en lengre syklus:sorry: Men det høres også litt ut som en litt håpløs gyn da:bored: Hvordan er det igjen, du har vel litt tid fremover? Det er bare påska som kommer i veien? For den er det jo lenge til enda. Kanskje du kan få en ny ul om en ukes tid?

Ja, jeg følte meg ikke i trygge og kompetente hender akkurat :banghead: Han avbrøt også undersøkelsen flere ganger for å ta telefonen og spurte meg om hva som egentlig skulle sjekkes o_O Skal spørre klinikken om mulighet for ny UL på mandag hos hun jeg bruker å gå til for da er hun tilbake fra ferie. Positiv el test kan komme senest tirsdag, hvis ikke vil ikke klinikken sette inn egg. Men så har jeg sterke el tester som øker, det syns jeg er rart. De ser likedan ut i dag på dag 11 som de har brukt å gjøre på dag 12/13 tidligere sykluser :wideyed: Skal nå i hvert fall fortsette å teste for å se hva som skjer i kroppen.

Om det blir lengre syklus nå så gjør ikke det så mye. Da kan det hende jeg hopper bukk over påsken og vi får til innsett i april. Men jeg vil jo at det skal bli NÅ, og det er det som er vondt. Føler at vi er såååå nær så mange ganger, og at vårt fremtidige barn bare glipper gjennom fingrene gang på gang.

Hormonene dine er nok ute av balanse fortsatt :Heartpink:Heartpink IVF er absolutt ikke noe lett, går ofte så utrolig tregt mellom prøver og stimulering og innsett o_O merker jeg blir irritert av å måtte forklare til alle at et IVF-forsøk kan vare så mange måneder!

Ja, det er helt tydelig at kroppen er på en snurr! Men et lyspunkt er i hvert fall at eggstokkene var tilbake til normal størrelse :) Skal fortsette å teste etter eggløsning fremover for å følge med på hvordan det går inni kroppen.

IVF er ikke så "lett" som mange tror nei. Det føles ikke som om ting går fremover, og det er så mange skuffelser og vonde følelser :( Har heldigvis mye støtte rundt oss, og det er godt ❤

Det trenger ikke være meningsløst! Var på ul fredag cd8 en gang, da var slimhinnen såvidt 4mm og ingen follikkel. Mandag cd11 var slimhinnen plutselig 8mm og follikkel 14mm! Så det kan plutselig gå fort på bare noen dager.

Tusen tusen takk for håp ❤

Back
Topp