Skravletråd - oktober 21 :)

Ja absolutt! Men nå ble jeg veldig usikker her.. han legen min på sykehuset her (som har passet på meg frem til jeg ble henvist til IVF av han) sa jeg burde gå på blodfortynnende, som nevnt i stad. Så sendte jeg en mld til fertilitetsklinikken og de sa at jeg ikke trengte d, da de hadde tatt blodprøver av meg, og at jeg kunne holde meg til lutinus.. what to do?!? Hvis ikke d skader så hadde jeg kanskje følt meg tryggere ved å vite at bebiss får godt med blod, men vet ikke hva de har sjekket på blodprøver for å vite at det ikke vil være hensiktsmessig.. hva ville dere gjort?

Etter du har blitt gravid, så regnes du egentlig som "vanlig gravid", så jeg ville antagelig tatt de blodfortynnende O.o men jeg har ikke peiling.. prøv å spørre inne på assistert forumet (på før svangerskap), kan hende noen har noen erfaringer!

Er litt ny i denne forumverden, hva betyr dette? :angel8

Skjult forum er et eget forum som vi på oktober kan få, med begrenset tilgang. Dvs, kun de som er medlemmer i oktober 2021 og som er aktive kan få tilgang, og det er derfor ikke synlig for alle som googler eller er på forumet. :)

Kriteriet for å få skjult forum inne på ei termingruppe, er minimum 5000 innlegg tilsammen. Vi hadde under 700 igjen da jeg sjekket for noen timer siden, så nå er det egentlig bare å begynne å bestemme hva skjulte gruppen skal hete (finnes egen avstemningstråd), og ordne en som kan være tilgangsansvarlig. :)

Om du ser bannerene under nicket mitt, så ser du de skjulte forumene jeg har tilgang til. (Assistert, vi som prøver og sensommerlykke2017)

Skjult forum er et eget forum som vi på oktober kan få, med begrenset tilgang. Dvs, kun de som er medlemmer i oktober 2021 og som er aktive kan få tilgang, og det er derfor ikke synlig for alle som googler eller er på forumet. :)

Kriteriet for å få skjult forum inne på ei termingruppe, er minimum 5000 innlegg tilsammen. Vi hadde under 700 igjen da jeg sjekket for noen timer siden, så nå er det egentlig bare å begynne å bestemme hva skjulte gruppen skal hete (finnes egen avstemningstråd), og ordne en som kan være tilgangsansvarlig. :)

Om du ser bannerene under nicket mitt, så ser du de skjulte forumene jeg har tilgang til. (Assistert, vi som prøver og sensommerlykke2017)

Aha! Tror jeg skjønner. Blir vi automatisk med i den skjulte gruppen da eller?

Aha! Tror jeg skjønner. Blir vi automatisk med i den skjulte gruppen da eller?

Nei, er et krav om å ha vært medlem på BV i en måned, krav om antall innlegg, skrevet seg på terminlisten. Deretter maile tilgangsansvarlig, og be om tilgang. :)

Er det flere som sliter med vann i hendene når dere har på sea-band? :confused:
Ja faktisk.. synes det hjelper å ta de av i 5 min å masere litt håndleddet ;) ganske heftig merke rundt under armbåndet, så har tidvis vært bekymret for blodsirkulasjonen :nailbiting:

Ja faktisk.. synes det hjelper å ta de av i 5 min å masere litt håndleddet ;) ganske heftig merke rundt under armbåndet, så har tidvis vært bekymret for blodsirkulasjonen :nailbiting:

Må muligens gjøre det jeg også, men er så bekymret for å bli superdårlig med en gang jeg tar de av :oops:

Har dere noe effekt av disse båndene? Er det verdt å prøve?

Har dere noe effekt av disse båndene? Er det verdt å prøve?
Jeg er fortsatt kvalm, men ikke like mye, synes det tar den værste kvalmen... om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, men verdt å prøve synes jeg!

Dokker som er kvalm.. hvordan kommer kvalmen? Våkner dere bare en dag å er kjempekvalm? Bygger den seg opp gradvis over flere dager? Kommer den senere på dagen?

Dokker som er kvalm.. hvordan kommer kvalmen? Våkner dere bare en dag å er kjempekvalm? Bygger den seg opp gradvis over flere dager? Kommer den senere på dagen?

For meg så har det begynt med dårlig mage, for så å bygge seg opp til skikkelig kvalme med mye oppkast. Har fått roet det nå med hjelp av pillere og armbånd. Det hjelper å hvile mye og spare på den energien man har. :)

Under 500 innlegg igjen, og forumansvarlig har festet et par tråder for oss ♥️

Magisk! Er det noe ekstra man må gjøre annet enn å være aktiv og kommentere? Jeg må innrømme at jeg er litt dårlig på IT og slikt :hilarious:

For innlegg, så er det bare å skravle i vei.
Men vi må ha en tilgangsansvarlig også må vi ha gruppenavn (som avgjøres i avstemningstråden) :)
Utenom det tror jeg ikke det er så mye :D

Absolutt, gruet meg greit til UL i dag.. kroppen forventer liksom at det samme skal skje igjen. Så det var tøft å gå inn alene og ikke få ha med mannen, men heldigvis var det gode nyheter.

Trist å høre du har mistet så mange ganger :Heartred Men godt å høre du får god oppfølging, må være betryggende med UL hver annen uke. Blir det sånn frem til uke 12 for deg?
Ja d synes jeg er vanskelig og.. d gjør hele prosessen med ultralyd så mye værre, skulle d være dårlige nyheter så må man face d helt alene.. jeg synes d er så dårlig at paret ikke går som «en enhet» til alt man skal av undersøkelser i denne sammenheng, og med noen skjær i sjøen er d tøft å stå i d alene. Ser jo stadig artikler hvor d blir krevd åpning for mannen og, men d virker ikke som d blir gjort i praksis.. d er noe dritt.

Ja jeg regner med jeg får annenhver uke en god stund fremover.. jeg har heldigvis hatt samme legen på sykehuset ved flere av de uheldige tilfellene og d var også han som opererte meg ved forrige ex.u, så han er superforståelsesfull og flink og snill! Så han kjenner godt til historikken og behandler meg deretter :Heartred

Kan du få resept av legen som anbefalte deg å starte på det? Og sa han evt hvilken type han anbefalte? Er det feks Albyl-e er det veldig ufarlig og skaper heller ingen stor blødningsrisiko. Mens en del andre blodfortynnende kan ha en økt blødningsrisiko generelt og anbefales derfor kun ved faktisk indikasjon.

Testene for å sjekke dette er jo ikke standard og tas vel kun dersom man utredes for gjentagende abort, noe de kanskje har utredet deg for?
Ja jeg fikk med resept, men tror de egentlig var reseptfrie, og hun på apoteket sa at «halve Norge» gikk på dette.. de heter Actavis 75 mg. Er d de samme som abyl-e?

Ja de utredet meg når jeg først ble henvist til fertilitetsklinikken grunnet habituell abort.

Etter du har blitt gravid, så regnes du egentlig som "vanlig gravid", så jeg ville antagelig tatt de blodfortynnende o_O men jeg har ikke peiling.. prøv å spørre inne på assistert forumet (på før svangerskap), kan hende noen har noen erfaringer!
Ikke jeg heller.. men tror de er veldig svake og siden legen sa d ihvertfall ikke kunne gjøre noen skade så har jeg tatt i går og i dag.. har litt trua på at d ikke er så dumt :)

Back
Topp