Februarskravla!

Fem timer er kjedelig langt ja, i mange tilfeller. Selv om det er utrolig mange fine plasser på skikkelig fjell jeg kan drømme om hytte, men som utgår pga avstand. Kanskje når vi blir pensjonister. :D

Vi har en knapp time å kjøre til vår, det er helt ypperlig. Var et av få vilkår vi hadde da vi skulle kjøpe. Da kan vi dra på dagstur eller ta en kort helg også.

Jeg jobber mellom her vi bor og hytta, så noen ganger når mannen har fredagsfri kjører han opp og jeg enten etter eller han henter meg og så kommer jeg til varm hytte. :love2

Vi har verken innlagt vann eller innlagt strøm (men solcelle) samt ikke bilvei helt fram (bare rundt 200 meter å gå, men det er over 40 høydemeter) så er spent på å ha med lille dit. Blir ikke nå mens det er bikkjekaldt i hvert fall!
Hadde vi hatt fri fredag hadde 5 t vært null problem , satser på det blir mye bruk i permisjon. Innlagt vann og strøm skal jeg ha, ellers ingen hytte:)

Fem timer er kjedelig langt ja, i mange tilfeller. Selv om det er utrolig mange fine plasser på skikkelig fjell jeg kan drømme om hytte, men som utgår pga avstand. Kanskje når vi blir pensjonister. :D

Vi har en knapp time å kjøre til vår, det er helt ypperlig. Var et av få vilkår vi hadde da vi skulle kjøpe. Da kan vi dra på dagstur eller ta en kort helg også.

Jeg jobber mellom her vi bor og hytta, så noen ganger når mannen har fredagsfri kjører han opp og jeg enten etter eller han henter meg og så kommer jeg til varm hytte. :love2

Vi har verken innlagt vann eller innlagt strøm (men solcelle) samt ikke bilvei helt fram (bare rundt 200 meter å gå, men det er over 40 høydemeter) så er spent på å ha med lille dit. Blir ikke nå mens det er bikkjekaldt i hvert fall!
Også veldig glad for at det er en time her. Hytten har vann og strøm. Ganske nytt bad, men vi har valgt å beholde det typiske hyttepreget. For oss er det viktig å føle vi kommer til en hytte med enkel stil, men samtidig med det nødvendige som strøm og vann for oss. Ligger også kort vei til et lite sentrum med strand og noen små butikker. Rett ved flere skianlegg osv. så brukes året rundt :)

Hadde vi hatt fri fredag hadde 5 t vært null problem , satser på det blir mye bruk i permisjon. Innlagt vann og strøm skal jeg ha, ellers ingen hytte:)
Ja, det er luksus når han har fredagsfri (en gang i måneden). Jeg har det normalt aldri da.
Vi ønsket oss en enkel hytte-hytte, så trives med en helt annen standard enn hjemme. Skjønner veldig godt at det ikke er for alle.
Samtidig øker standarden stadig. Det siste vi skaffet var kjøleskap. Luksus! :D

Ja, det er luksus når han har fredagsfri (en gang i måneden). Jeg har det normalt aldri da.
Vi ønsket oss en enkel hytte-hytte, så trives med en helt annen standard enn hjemme. Skjønner veldig godt at det ikke er for alle.
Samtidig øker standarden stadig. Det siste vi skaffet var kjøleskap. Luksus! :D
Min kunne nok hatt det , men vi har en på ungdomsskolen så det blir ikke aktuelt med fri da. Vi har hyttestio men må ha vann og strøm.

Så. Frøkna driver hele tiden å søler med vann og leker med det på gulvet.
Noen ideer om hvordan vi kan få hu til å slutte med dette?
Hjelper ikke med flasker som hu ikke får sølt med, da hu isåfall trekker det opp med munnen og spytter ut...

Unger altså:bag: Men heller flaske vann enn dovann:laughing002 Slitsom fase men går over til slutt. Ta vekk flasken når hun søle med vilje?

Ja men det må man stå i, enn om det også er slitsomt. Dei må lære at slikt gjer man ikkje.
Ja. Hu kan ikke holde på slik, så jeg må bare fortsette. Men jeg blir så sliten! Men ja.
Hadde håpt noen kanskje hadde noen gode tips for håndteringen annet enn det vi allerede gjør. Nå får hu ikke ha flasken selv på en stund..

Ja. Hu kan ikke holde på slik, så jeg må bare fortsette. Men jeg blir så sliten! Men ja.
Hadde håpt noen kanskje hadde noen gode tips for håndteringen annet enn det vi allerede gjør. Nå får hu ikke ha flasken selv på en stund..

Ikkje frå meg men gjerne andre har. Her er ungene eldre og det er fortsatt slitsomt med grensesetting. Samtidig som eg bruker verktøy fra veiledning.

2021 fortsetter å imponere :banghead: fikk nettopp beskjeden at mamma er blitt alene, at stefaren min har gått fra henne (hun har ms, uføre og dårlig inntekt)...

God morgen, kinderegg-dagen.

Valentines har vi egentlig ikke markert siden vi fikk barn, før den tid lagde vi god middag og så en film sammen, men i hverdagen med unger blir det mer bare et kyss ;)

Fastelavn. Vi spiste boller med krem, og smultboller, i går hos mamma, men vi må vel smelle sammen en bolledeig her også i løpet av dagen.

Men mest av alt, morsdag.

Minstemor kom inn her i 7 tiden, og eldste var på do i samme tid. Lillemor fikk beskjed av sin far å si fra når alle var oppe, så skulle han stå opp. Så nå for litt siden kom hun og hvisket "pappa, nå er alle stått opp". Så da leter de frem kortene de har laget til meg og gaven faren har hjulpet dem å få i hus (ungene har jo knapt vært på butikker siden... I fjor på denne tiden) kortene er uansett det jeg setter mest pris på.

Siden skal de lage frokost til meg.

Satser på en fin dag

Back
Topp