IKM uke 8 ❤

ElskerJesus♡

Ut på landet☘️
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Skuddårsspirene 2024
Ny prøveperiode og ny mulighet for verdens beste gave ❤ velkommen til IKM gruppa for uke 8, den siste uka i Februar og forventet termin i November ❤:dummy::dummy1:

Skriv: Nick - alder - PP - B - EL - IKM
(PP = prøveperiode
B = ka barn det prøves på, nr 1, nr 2 osv.
EL = eggløsning
IKM = forventet, ikkje-kommande mens)

Som f.eks:
ElskerJesus<3 - 32år - PP25 - B3 - EL 13.02 - IKM 25.02

Så fører eg deg opp her :) koselig om du slenger med litt info om deg/din prøvetid, men såklart heilt frivillig :)

♡ Mandag 22. Februar
❤Ingen gravide

♡ Tirsdag 23. Februar
3.
Merie87 - 34 - PP3 - B2 - EL ca 9/2
❤ Ingen gravide

♡ Onsdag 24. Februar
3.
Har2vilha3 - 34 - B3 - pp7 - el 10.02
3 gravide

♡ Torsdag 25. Februar
2. Mammatiltogutter987 - 32 før ikm - PP5 - B4 - EL 11.02
3. Guacamole her - PP 2 - B3 - EL 10/2
2 gravide

♡ Fredag 26. Februar
6.
Mariell -23år - PP2 - B2 - EL rundt den 10.02
1 gravid

♡ Lørdag 27. Februar
2. Suzie92 - 28år - PP3 - B1 - EL 13.02
1 gravid

♡ Søndag 28. Februar
1. Siljean - 29år - pp12 - B4 - EL 14/2
3. Minibo - 32 år - pp3 - b3 - El 14.2
2 gravide


Usikker IKM/uka før eller etter:
1.
Maddy99 - 30 år - pp8 ca - b3 - EL 10/02 - 15/02 IKM 24/02 - 29/02
2. ElskerJesus<3 -32år - PP 25 - B3 - EL 17.02 - IKM 1.Mars

Gravid :talk017:
1.
Sommermamma2020 - 28 år - PP3 - B2 - EL 13.02 - IKM 24.02
2. 27mamma27 -27år - PP2 - B4 - EL10.02 ikm - 25.2
3. HåpetOmEtBarn - 24 - PP 3 etter Ma - B1 - EL 10.02 - ikm 24.2
4. Spent21 - 26år - PP1 (etter SA og kjemisk (?) - B2 - EL usikker - ikm 26.2
5. PM88 - 32 - PP 7 (etter MA) - B1 - EL 10.02 - ikm 25.2
6. Lenateacup - 30 - PP3 - B3 - EL 09.02 ikm - 24.2
7. Fru.86 - 34 år - PP4 (etter MA) - B2 - EL 17/2 - ikm 28.2
8. Panda2013 - 28 år - PP9 - B2 - EL 13/02 - ikm 27.2
9. Putti2020 - 34 år - PP7 (etter MA mars 2020) - B1 - EL 11/2

TR (tante rød - mensen):dontknow

1.
Veldig Spent - 35år - pp2 - B3 - EL rundt 8.feb - IKM 23.02
2. Alfakrøll - 32år - PP2 - B1 - EL 07.02 - ikm 22.2
3.Håpefull94 - PP7 - B2 - EL 07.02 - ikm 22.2
4. Buskas - 27år - PP8 - B1 - EL 07.02 - ikm 22.2
5. Heiel -31år - PP3 - B1 - EL usikker - ikm 23.2
6.Team M - 34 - PP2 - B2 - El 14 - ikm 28.2
7. Milli28 - PP1 - B2 - EL 15.02 - ikm 26.2
8. H_7392 - PP4 (pp3 etter SA) - B2 - EL 12.2? - ikm 26.2
9. Skogsfugl - 36 år - PP7 - B3 - EL 09.02 - ikm 23.2
1
10. Reyna - 26 år - PP2 - B1 - EL 12.02 - ikm 27.2
11. Brevdua - 36 - PP2 (etter SA) - B1 - EL - 13.02 - ikm 24.2
12. Astrantia - 32 år - PP13 (PP3 etter SA) - B1 - EL 11.2 - ikm 26.2
13. Mammatiltrekløveret<3 - 34år - PP17 - B4 - EL 12.02 - ikm 27.2
14. SmåØnsker2021 - 24 år - PP3 - B2 - EL 14.02 - ikm 28.2
15. Fotballbaby - 26 år - PP9 - B2 - EL 13/02/21 - ikm 28.2
 
Last edited:
Det å ha IKM gruppe har for meg hjulpet å ikkje tenke så masse på prøving til vanlig, får liksom min dose her inne på forum, og masse støtte fra mennesker i samme situasjon. Har vært gull ❤ me laga dei 2 første barna våre i første PP etter p-pilleslutt, og fekk dei i sept-13 og mars-15. Men nr 3 lar vente på seg. Me droppa prevansjon i August-18 og forventa vell i grunn å bli gravid kjapt, men me stressa ikkje :) blei gravid i Des-19, men mista rett før uke 5, kjemisk altså. Blei gravid igjen i Mars, men oppdaga MA på OUL i uke 18, babyen dødde ca 1 veke før. Blei så gravid på PP2 etter ma, men mista også denna i oppdaga MA i veke 15, baby døde nokre dager før. Tok cytotec kur den 30.november 2020 og er nå i PP3 etter den :) kroppen er ikkje heilt i balanse enda! Så for min del hadde det ikkje gjort noko å venta nokre mnd og fått 2022 baby ❤ men mannen vil prøva skikkelig ein runde til før me "hopper over" desember-termin ;)
 
Hei,

Så fint at du lagde ny gruppe så raskt! :joyful:

Alfakrøll - 32 år - PP2 - B1 - EL 07.02 - IKM 22.02

Har tidligere hatt en prøveperiode på 1,5 år (med en eks), uten å få en positiv strek. Det er noen år siden nå. Fant da ut at jeg har PCO (ikke el hver mnd). Vi var i gang med utredning da det ble brudd, det var ikke noe «feil» med meg annet enn PCO. Hører stadig historier om folk som prøver lenge å få barn med en partner uten hell, men som raskt får klaff med ny partner. Håper det også gjelder meg, og at ikke prøvehistorien min gjentar seg.. :rolleyes:
 
Last edited:
Hei,

Så fint at du lagde ny gruppe så raskt! :joyful:

Alfakrøll - 32år - PP2 - B1 - EL 07.02 - IKM 22.02

Har tidligere hatt en prøveperiode på 1,5 år (med en eks), uten å få en positiv strek. Det er noen år siden nå. Fant da ut at jeg har PCO (ikke el hver mnd). Vi var i gang med utredning da det ble brudd, det var ikke noe «feil» med meg annet enn PCO. Hører stadig historier om folk som prøver lenge å få barn med en partner uten hell, men som raskt får klaff med ny partner. Håper det også gjelder meg, og at ikke prøvehistorien min gjentar seg.. :rolleyes:

Va så vande med å ha den i uke 4 at eg tenkte eg ikkje gadd venta på at nåken andre ville laga til i uke 8 :) (då ikm uke 53 kom var allerede ikm uke 2 godt igang:hilarious:)

Eg og kjenne fleire der det klaffer raskt med ny partner :D men tester du etter el? Eller temper?
 
Va så vande med å ha den i uke 4 at eg tenkte eg ikkje gadd venta på at nåken andre ville laga til i uke 8 :) (då ikm uke 53 kom var allerede ikm uke 2 godt igang:hilarious:)

Eg og kjenne fleire der det klaffer raskt med ny partner :D men tester du etter el? Eller temper?

Nei tester/temper ikke etter el foreløpig, for kjenner ganske godt når det er, og pleier være regelmessig (de månedene det er el da). Var hos gynekolog i desember (rutinekontroll), og da bekreftet hun at el nettopp hadde vært, noe som stemte med dato og symptomer. Så avventer foreløpig :) Tror jeg kan kjenne det de mnd. det ikke ble sluppet egg også (altså mangel på symptomer), mulig jeg bør tempe om det skjer ofte i tilfelle el blir senere den mnd.? Hm..
Hva med deg?

Høres ut som en tøff prøveperiode for dere :Heartred I uke 18 og 15 kan jeg tenke meg at man har kommet langt både fysisk og mentalt, for så å få et gedigent sjokk og skuffelse.. Får du ekstra oppfølging nå, etter to MAer?

Liker nicket ditt forresten :D
 
H_7392 - PP4 (pp3 etter SA) - B2 - EL 12.2? - IKM 26.2? :)

snart ferdig med tr så gleder meg til ny pp :)
 
Milli28 - PP1 - B2 - EL 15.02 - IKM 26.02
Ikke sikkert det stemmer helt da jeg har gått på ppiller aå syklusen kan være usikker :p men vi prøver, morro å være med her, dele erfaring, hvordan det går osv:Heartred

Sist jeg var gravid i 2015 , så sluttet jeg på ppiller, og ble gravid da 6 uker etterpå ca.
I oktober/nov sluttet jeg på ppiller og sluttet da midt i ett brett , vi stresset for mye, jeg sjekka apper tok eggløsningstest osv og vi mer eller mindre prøvde litt for hardt.. ble ikke gravid, og småblødde hele tiden pga ppille sluttet midt i. Syklus tullet seg og jeg startet på pilla for å slippe småblødninger hele tiden. Denne gang, slutter jeg på pilla etter bortfallsblødnig, og lar tiden bare gå og ser bare når jeg blir gravid. Da jeg ble gravid i 2015 prøvde vi liksom ikke, og tenkte det ville ta mnd vis å bli gravid. Så denne gangen skal jeg også slappe av og bare "leve som normalt" , prøve og ikke tenker for mye og bare la det sje når det skjer . Men merker jo at følelsene er der , virkelig. Man kan ikke unngå å tenke på graviditet, men skal iallefall ikke stresse med masse tester i hytt å pine :knegg:

Om syklusen er ca vanlig så vil jeg ha termin 8.11, 8.12 eller januar. Men da jeg mest sannsynlig skal ha planlagt keisersnitt så blir termin noe før. Så om jeg bruker ca like lang tid som sist vil termin da være 8. Desember (- så det blir i november keisersnitt)

Kjente jeg ble skikkelig glad av å skrive på forumet her nå.
Har en mye bedre ro enn i november da vi prøvde. Nå er jeg virkelig klar og tar det rolig og ser frem til den fine tiden som kommer. :love7
 
Last edited:
Hei! Godt med ny gruppe - enig i at det er fint å ha en plass å «henge» :)

Håpefull94 - PP7 - B2 - EL 07.02 - IKM 22.02

Hadde kjemisk i desember, så forrige syklus var altså første etter det, og da kom EL en del dager forsinket og jeg endte opp med å henge i «feil» IKM gruppe, så nå er jeg veldig spent på om syklusen er tilbake til normalt - kjedelig å måtte vente lenger når venting allerede er kjipt:p
 
Annki1987 - 33 år - PP4 eller 5 - B3- EL11/2 -IKM 26/2
 
Last edited:
Maddy99 - 30 år - pp8 ca - b3 - EL 10/02 - 15/02 IKM 24/02 - 29/02

Fikk tr i dag:wtf: kom på det jeg trodde var 4-5 dpo, men neida... syklusene blir bare kortere og kortere. Satser på bedre kontroll neste gang:happy:
 
Hei, jeg melder meg inn her. Jeg er litt usikker ennå, så mulig jeg må bytte gruppe etter hvert. Men foreløpig ser det slik ut:

FruHåpefull82 - 38år - PP3 etter SA/kjemisk - B1 - EL ca 13.02 - IKM ca 28.02
 
Kan jo også presentere meg :) Vi har vært prøvere siden aug 2019. Da var jeg 36 år, og det var på tide. Og kanskje i siste liten ... Men det hadde liksom bare vært snakk om barn før, og ikke et så voldsomt ønske tidligere. Jeg tror kanskje vi begge gikk litt på vent, men da vi først bestemte oss, så kom følelsene og ønsket for fullt, og jeg tror da at vi egentlig har ønsket oss et barn lenge, men at vi har levd oss inn i en boble med livet i seg selv, jobb, rutiner etc.

Ble gravid for første gang på pp5 i desember 2019. En vanvittig lykke, men det ende i tårer da MA ble oppdaget på ul i uke 10. Mistet ikke før svangerskapsuke 12 og det ble en lang og vond prosess som endte med utskraping i april. I august ble jeg gravid igjen, men den lykken varte heller ikke. Spontanaborterte raskt. Så tror jeg at jeg hadde en kjemisk i oktober, men litt usikker. I november igjen fikk jeg flere positive tester, men mensen kom da også, så den regner jeg som en kjemisk. Nå vil jeg utredes mer da fastlege etc ikke finner noe galt, og komme i gang med IVF - men inntil det skjer prøver vi videre :Heartred Synes dette er psykisk tøft å stå i, men må jo bare det for håpet om et barn :Heartred
 
Nei tester/temper ikke etter el foreløpig, for kjenner ganske godt når det er, og pleier være regelmessig (de månedene det er el da). Var hos gynekolog i desember (rutinekontroll), og da bekreftet hun at el nettopp hadde vært, noe som stemte med dato og symptomer. Så avventer foreløpig :) Tror jeg kan kjenne det de mnd. det ikke ble sluppet egg også (altså mangel på symptomer), mulig jeg bør tempe om det skjer ofte i tilfelle el blir senere den mnd.? Hm..
Hva med deg?

Høres ut som en tøff prøveperiode for dere :Heartred I uke 18 og 15 kan jeg tenke meg at man har kommet langt både fysisk og mentalt, for så å få et gedigent sjokk og skuffelse.. Får du ekstra oppfølging nå, etter to MAer?

Liker nicket ditt forresten :D

Så godt at du har kontroll på kroppen, ingenting er bedre enn det, å berre følge sin egen kropp og signal ❤ eg har alltid tempa etter EL, finner litt sånn sport i det heile :hilarious: men denne mnd prøvde eg temping, og e veeeldig imponert! Kjempe kjekt, og blir liksom kjent med kroppen på ein ny måte! Fasinerande :D

Ja det var eit heftig sjokk og "skikkelige" fødsler også! Første gang var eg enormt lang nede, men ei veke etter fødsel kom Jesus med ein så enorm fred, som fremdeles bærer meg. Vanskelig å forklare, for meg er det eit stort mirakel. 8 dager etter fødsel føltes det som om det var 10år siden det skjedde. Med nr 2 så oppdaga eg MA sjølv med doppler i veke 13+5, og gjekk vell inn i rein benektelse for at det skjedde igjen i nokre dagar før eg kontakta sjukehuset. Men då falt samme fred og det blei tross alt ein fin opplevelse ❤ å få tilbringe tid med jentene etter fødsel å få begrave dei sammen med familien har virkelig vært godt ❤

Eg bytta sjukehus før første MA, og var på UL i uke 14 der alt var fint, var hu samme som tok den UL'en som har følgt oss gjennom ALT! Kvar gang det har vært noko så har hu "Gudfeldigvis" vært på jobb, hu satte seg opp på operasjonssalen berre for å foreta utskrapninga etter eg fødte hu siste ❤ og nå har hu tatt oss skikkelig under vingene og følge oss opp så tett som me vil :) kan komme inn på sjukehuset til hu og få UL/samtale ka tid som helst, uten avtale, kan berre komma ❤ så veldig fornøyd med oppfølginga :) hu har aldri vært med på noko sånn før, så det har vært veldig spesielt for hu også ❤ skal ringe hu ASAP når eg får positiv test :)
 
Milli28 - PP1 - B2 - EL 15.02 - IKM 26.02
Ikke sikkert det stemmer helt da jeg har gått på ppiller aå syklusen kan være usikker :p men vi prøver, morro å være med her, dele erfaring, hvordan det går osv:Heartred

Sist jeg var gravid i 2015 , så sluttet jeg på ppiller, og ble gravid da 6 uker etterpå ca.
I oktober/nov sluttet jeg på ppiller og sluttet da midt i ett brett , vi stresset for mye, jeg sjekka apper tok eggløsningstest osv og vi mer eller mindre prøvde litt for hardt.. ble ikke gravid, og småblødde hele tiden pga ppille sluttet midt i. Syklus tullet seg og jeg startet på pilla for å slippe småblødninger hele tiden. Denne gang, slutter jeg på pilla etter bortfallsblødnig, og lar tiden bare gå og ser bare når jeg blir gravid. Da jeg ble gravid i 2015 prøvde vi liksom ikke, og tenkte det ville ta mnd vis å bli gravid. Så denne gangen skal jeg også slappe av og bare "leve som normalt" , prøve og ikke tenker for mye og bare la det sje når det skjer . Men merker jo at følelsene er der , virkelig. Man kan ikke unngå å tenke på graviditet, men skal iallefall ikke stresse med masse tester i hytt å pine :knegg:

Om syklusen er ca vanlig så vil jeg ha termin 8.11, 8.12 eller januar. Men da jeg mest sannsynlig skal ha planlagt keisersnitt så blir termin noe før. Så om jeg bruker ca like lang tid som sist vil termin da være 8. Desember (- så det blir i november keisersnitt)

Kjente jeg ble skikkelig glad av å skrive på forumet her nå.
Har en mye bedre ro enn i november da vi prøvde. Nå er jeg virkelig klar og tar det rolig og ser frem til den fine tiden som kommer. :love7

Velkommen :) det er veldig sant at ein må finne sin egen balanse som fungerer i prøvinga, godt du har ein ro nå❤ ein lærer mens ein går ;)
Hadde du keisersnitt med første siden du mest sannsynlig skal ha ks med neste?
 
Siljean - 29år - pp12 - B4 - EL 14/2 - IKM 28/2

Har hatt litt rar syklus nå sist, og gangen før. Alltid hatt sykluser på 25-27 dager, men sist var den på 31 dager, så dette er ca. Hadde ikke el i pp som var, tror jeg ikke. Kjempe sterke el tester, men tempgrafen var og er helt merkelig. Så håper det stabiliserer seg denne måneden. Eller er det straks vegen til legen. Føler det her babyprosjektet er til å gi opp, tatt så lang tid!
 
Jeg melder meg inn her. Mistenker at jeg faller over i denne gruppen, da hele syklusen har blitt forskjøvet etter forrige pp. Regner med at imorgen blir siste dag med blødning, og at tr dabber av. Blir min første pp hvor jeg skal tempe, så det blir spennende :)

SmåØnsker2021 - 24 år - PP3 - B2 - EL 08.02 - IKM 23.02.
 
Velkommen :) det er veldig sant at ein må finne sin egen balanse som fungerer i prøvinga, godt du har ein ro nå❤ ein lærer mens ein går ;)
Hadde du keisersnitt med første siden du mest sannsynlig skal ha ks med neste?

Takk :):)
Ja det endte i hastesnitt, så blir nok ks denne gangen mest sannsynlig. Men jeg er livredd for begge deler egentlig... redd for ruptur om d skulle være vaginalt of redd for ks fordi det er en våken operasjon :eek::rolleyes: men det går nok bra,hehe :Heartred
 
Så godt at du har kontroll på kroppen, ingenting er bedre enn det, å berre følge sin egen kropp og signal ❤ eg har alltid tempa etter EL, finner litt sånn sport i det heile :hilarious: men denne mnd prøvde eg temping, og e veeeldig imponert! Kjempe kjekt, og blir liksom kjent med kroppen på ein ny måte! Fasinerande :D

Ja det var eit heftig sjokk og "skikkelige" fødsler også! Første gang var eg enormt lang nede, men ei veke etter fødsel kom Jesus med ein så enorm fred, som fremdeles bærer meg. Vanskelig å forklare, for meg er det eit stort mirakel. 8 dager etter fødsel føltes det som om det var 10år siden det skjedde. Med nr 2 så oppdaga eg MA sjølv med doppler i veke 13+5, og gjekk vell inn i rein benektelse for at det skjedde igjen i nokre dagar før eg kontakta sjukehuset. Men då falt samme fred og det blei tross alt ein fin opplevelse ❤ å få tilbringe tid med jentene etter fødsel å få begrave dei sammen med familien har virkelig vært godt ❤

Eg bytta sjukehus før første MA, og var på UL i uke 14 der alt var fint, var hu samme som tok den UL'en som har følgt oss gjennom ALT! Kvar gang det har vært noko så har hu "Gudfeldigvis" vært på jobb, hu satte seg opp på operasjonssalen berre for å foreta utskrapninga etter eg fødte hu siste ❤ og nå har hu tatt oss skikkelig under vingene og følge oss opp så tett som me vil :) kan komme inn på sjukehuset til hu og få UL/samtale ka tid som helst, uten avtale, kan berre komma ❤ så veldig fornøyd med oppfølginga :) hu har aldri vært med på noko sånn før, så det har vært veldig spesielt for hu også ❤ skal ringe hu ASAP når eg får positiv test :)

Wow så fantastisk, tusen takk for at du deler! :Heartred:Heartred:Heartred Det er til stor oppmuntring. Det er virkelig ingenting som kan sammenlignes med hans fred. Fint å høre at det kunne bli fine opplevelser midt i det vonde. :Heartred
Har ei venninne som opplevde noe lignende da hun gikk gjennom en abort, og det endret alt, både selve aborten og tiden etter.. Har opplevd den freden selv også, da jeg gikk gjennom en livskrise. Det er en så stor styrke og trøst at jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten :Heartred

Så herlig med så god oppfølging, det kan jeg tenke meg betyr mye. Absolutt «gudfeldig», Gud har omsorg for deg :Heartred
 
Back
Topp