Bringebærbaby ❤️

Bringebær7

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2022
Her kommer tanker og følelser rundt veien til et lite søsken ❤️

Min historie i korte trekk:

:love2 2012-2015 Prøving på baby
:Heartblue 2016 - Verdens vakreste sønn kommer inn i våre liv og fyller det med enorm glede
:love2 2019 - Prøving på søsken er i gang
:Heartred Feb 2020 - SA i uke 7
:Heartred Juni 2020 - SA i uke 6
:Heartred Desember 2020 - MA i uke 9
:love2 Utredning for habituell abort er i gang
❤️ Mars 2022 - gravid
:Heartblue November 2022 - Verdens fineste lillebror beriker livet vårt

36 år, gift, bosatt på Østlandet, lærer.
Mamma til en nydelig femåring ❤️
 
Last edited:
Etter å ha lest noen dagbøker, fant jeg ut at det hadde vært hyggelig å ha en dagbok å skrive litt i selv også. Skulle ønske jeg hadde startet allerede ved første SA, så kunne jeg fått med alle tankene som har vært oppigjennom. Nå blir det mer en oppsummering. Men målet er jo ikke nådd enda, så det er fortsatt litt vei å gå. Og sikkert mange tanker som dukker opp :Heartred
 
HABITUELL ABORT
Jeg har startet "reisen", om man kan kalle det en reise, for å undersøke hvorfor vi mister så mye. Jeg har krysset den store grensen, med tre knytteneveslag i magen.

Det er en lettelse å være i gang med utredning. Jeg føler vel at vi kan få noen svar, og kanskje noe hjelp. Selv om jeg egentlig ikke vil at det skal være noe galt med oss, så tenker jeg også at det beste hadde vært om det var en liten og enkel ting som var galt, som de kan fikse raskt, kanskje bare med en liten medisin, sånn at vi er klare for nye forsøk igjen.

Vi har fått 3D ul av livmor, samt mange blodprøver. Neste steg er grundigere undersøkelse av livmor, husker ikke helt hva det het, men de skulle ta noen prøver der inne. Enn så lenge ser alt bra ut :)
 
Åh, du har fått deg dagbok ❤️ Hurra! Jeg føler spent med og heier veldig på deg ❤️
 
Så spennende at du har fått deg dagbok ❤ Blir spennende å følge med deg, og heier på noen svar for deg ❤
 
Åh, du har fått deg dagbok ❤️ Hurra! Jeg føler spent med og heier veldig på deg ❤️
Ja, det var så spennende å lese din og andres, jeg ble så engasjert i dere og reisene deres, så jeg tenkte at jeg kunne kanskje fortelle litt om min reise også. Dessuten er det deilig å la tankene få komme ned på "papiret" og slippe å bære alt hele tiden :)

Takk for heiing, jeg heier igjen <3
 
Så spennende at du har fått deg dagbok ❤ Blir spennende å følge med deg, og heier på noen svar for deg ❤
Takk :Heartred Jeg skal prøve å være flink til å oppdatere. Jeg heier så utrolig masse på deg også søte deg :)
 
Så spennende, håper dere får noen gode svar og at lillebrøster kommer om ikke lenge:Heartred
Tusen takk :) Ja det blir spennende å se om de finner ut noe, eller om dette bare har vært uflaks. :Heartred
 
INNKALLING

Jeg har fått innkalling til undersøkelse i forbindelse med utredning av habituell abort. De skal ta en grundig sjekk av livmor med ultralyd og ta infeksjonsprøver. Det blir utrolig spennende å se hva de finner ut. Jeg grugleder meg egentlig litt, for hva hvis de finner ut at noe er skikkelig galt. Men, det er jo bedre å vite det, slik at jeg kan behandle det, eller eventuelt forberede meg på at det ikke fungerer. Viten er egentlig bedre enn uviten. Det er så tungt å leve i uviten, så da vil jeg heller vite.

Vel vel, nå er det bare å legge inn januar-aksjene. El er i morgen :)
 
Det er så deilig vinter om dagen. Sol, kaldt og snøkledd. Jeg elsker det :Heartred Håper det holder seg så fint ut februar også.
 
Når jeg ligger inntil min fire år gamle skatt om kvelden, og leser bok eller bare koser, så kjenner jeg hvor utrolig heldig jeg er. Jeg kjenner de små føttene som stryker inntil mine bein, de små hendene som koser på magen og det lille hodet som smyger seg helt inntil min kropp. Det er en følelse av pur lykke, og jeg erkjenner at jeg har alt jeg egentlig kan ønske meg her i verden. :Heartred

Jeg ønsker et barn til. Jeg ønsker at min flotte gutt skal få et søsken å dele livet med. Men samtidig vet jeg at jeg er utrolig heldig allerede. Etter å ha lest noen dagbøker her inne, med kvinner som har holdt på i mange år uten en gang å lykkes med nummer en, så tar jeg meg litt i det og tenker. Jeg er egentlig heldig :Heartred
 
INNKALLING
Jeg har fått innkalling til undersøkelse i forbindelse med utredning av habituell abort. De skal ta en grundig sjekk av livmor med ultralyd og ta infeksjonsprøver. Det blir utrolig spennende å se hva de finner ut. Jeg grugleder meg egentlig litt, for hva hvis de finner ut at noe er skikkelig galt. Men, det er jo bedre å vite det, slik at jeg kan behandle det, eller eventuelt forberede meg på at det ikke fungerer. Viten er egentlig bedre enn uviten. Det er så tungt å leve i uviten, så da vil jeg heller vite.

Vel vel, nå er det bare å legge inn januar-aksjene. El er i morgen :)
Endelig kan dere få noen svar ❤️ Mest av alt håper jeg alt ser fint ut, og at det rett og slett er ren uflaks, eller at det er enkelt å gjøre noe med. Ei lita albyl-e pille eller noe i den duren ❤️ Hold oss gjerne oppdatert på hva de undersøker og tester etter ❤️
 
Endelig kan dere få noen svar ❤️ Mest av alt håper jeg alt ser fint ut, og at det rett og slett er ren uflaks, eller at det er enkelt å gjøre noe med. Ei lita albyl-e pille eller noe i den duren ❤️ Hold oss gjerne oppdatert på hva de undersøker og tester etter ❤️
Ja, jeg ønsker jo å få noen svar. Hvorfor i alle dager vil det ikke utvikle seg videre? Men samtidig vil jeg jo ikke ha et svar som sier at vi vil ha vanskeligheter med å bli foreldre på nytt. Jeg vil jo ikke at de skal finne ut at vi bærer på noe genfeil. Det enkleste ville være at de fant ut at jeg trengte albyl-e ja, eller kanskje en antibiotika-kur for livmora. Noe easypeasy, som gjør at jeg får opp håpet og troen på neste prøverunder. Legen fortalte at selve undersøkelsen var en positiv boost for graviditet i seg selv. At flere hadde lykkes bare ved å gjennomføre undersøkelsen, så det er jo ganske kult :Heartred

Undersøkelsen er i slutten av februar, så min første prøvemåned blir sånn ordentlig i mars. Er ikke det ganske likt som deg? Håper vi begge lykkes:Heartred:Heartred
 
Nok en nydelig dag ute i sola. For en vinter vi har hatt til nå. Sol, snø og kaldt. Helt etter mitt hjerte. Det er virkelig med på å gjøre alle nederlag og smerter som har vært gjennom 2020 litt mindre. Jeg glemmer lettere når jeg har det godt.

Har nettopp oppdaget en ny akebakke rett ved huset. For en utrolig oppdagelse. Nå blir det mange turer dit gjennom all den vinteren vi har igjen :Heartred:wav
 
Back
Topp