Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Så ikke den før nå jeg:sorry: Tok HCG prøver i går 18 dpo og sen var på 1030 :love7 Hun var veldig optimistisk og mente at jeg ikke trengte å ta en ny prøve for å sjekke dobling:happy: Så jeg håper at spiren sitter frem til termin:smiley-angelic001

Så deilig med jul på fjellet :shy: Har jobbet omtrent hele jula jeg, men har fri nå i to dager før jeg skal jobbe nyttårsaften og 1.nyttårsdag:sick009

Åhhhh, det er jo fantastisk!!! :) :) :) Så glad på dine vegne!!

Ja, deilig på fjellet. Nyyyyt fridagene og spiren i magen :Heartred

God morgen :) 11 dpo idag, og jeg har mistet trua. Jeg sendte mail til Medicus igår, litt keen på å kanskje bytte klinikk.

Her skal de store gutta snart ut på ski, lillemann skal sove og mor skal se "Et sted å høre til". :)

Håper alle har en tipp topp dag :)

Vedlegg

• 20201229_103418.jpg
    20201229_103418.jpg
    14,1 KB · Visninger: 96
  • 20201229_103404.jpg
    20201229_103404.jpg
    14,2 KB · Visninger: 95
  • 20201229_103358.jpg
    20201229_103358.jpg
    14,2 KB · Visninger: 96
God morgen :) 11 dpo idag, og jeg har mistet trua. Jeg sendte mail til Medicus igår, litt keen på å kanskje bytte klinikk.

Her skal de store gutta snart ut på ski, lillemann skal sove og mor skal se "Et sted å høre til". :)

Håper alle har en tipp topp dag :)
Hei gode Saltvann, ser dessverre ingen gravidstrek her... Men det er jo ikkje heilt over før TR kjem. Forstår at de vurderer ny klinikk når det blei så dumt forrige samtale.

Her er eg no i gang med kort antibiotikakur etter ein del fram og tilbake med klinikken. Kun kort antibiotikakur vaginalt på 5 dagar mot denne gardnerella-infeksjonen. Fekk beskjed frå klinikken om å ikkje bekymra meg, så det er iallfall bra. Det kjipe er at dette betyr at eg ikkje kan drikka vin i det heile tatt på nyttårsaftan, har knapt drukke alkohol i heile år, men ville drikka litt sjampis på nyttårsaftan. Drakk vin i går på trass! :p

Har i tillegg tatt eit drøss med blodprøvar (6 glass!!) og urinprøve og you name it, så blir iallfall gjennomtesta. Men no trur eg at me har fått tatt dei fleste testane, både mannen og eg.

Av positive nyheiter så fekk me visumet vårt til Russland i dag!! Hurra! :D Det er jo eit ekstremt viktig steg på vegen mot egguttak... Og på søndag begynner eg på Synarela, blæh! Men sånn er det. Iallfall kortare runde med Synarela denne gongen.

Klemmar til deg og alle her!

Åhhhh, det er jo fantastisk!!! :) :) :) Så glad på dine vegne!!

Ja, deilig på fjellet. Nyyyyt fridagene og spiren i magen :Heartred

Takk:Heartred Ja, det er ganske utrolig, har egentlig ikke gått opp for meg ennå:love7 Ha en fortreffelig nyttårsaften, så skal du se at spiren snart sitter hos dere og:happy:

Hei gode Saltvann, ser dessverre ingen gravidstrek her... Men det er jo ikkje heilt over før TR kjem. Forstår at de vurderer ny klinikk når det blei så dumt forrige samtale.

Her er eg no i gang med kort antibiotikakur etter ein del fram og tilbake med klinikken. Kun kort antibiotikakur vaginalt på 5 dagar mot denne gardnerella-infeksjonen. Fekk beskjed frå klinikken om å ikkje bekymra meg, så det er iallfall bra. Det kjipe er at dette betyr at eg ikkje kan drikka vin i det heile tatt på nyttårsaftan, har knapt drukke alkohol i heile år, men ville drikka litt sjampis på nyttårsaftan. Drakk vin i går på trass! :p

Har i tillegg tatt eit drøss med blodprøvar (6 glass!!) og urinprøve og you name it, så blir iallfall gjennomtesta. Men no trur eg at me har fått tatt dei fleste testane, både mannen og eg.

Av positive nyheiter så fekk me visumet vårt til Russland i dag!! Hurra! :D Det er jo eit ekstremt viktig steg på vegen mot egguttak... Og på søndag begynner eg på Synarela, blæh! Men sånn er det. Iallfall kortare runde med Synarela denne gongen.

Klemmar til deg og alle her!

Nei, det gjør ikke jeg heller. Kjipt, men sånn er det nå bare. 2021 :Heartred

Så bra det løser seg med en forholdsvis kort kur :) Ja, skjønner det er kjipt og ikke drikke på nyttårsaften. Jeg er veldig i tvil selv. Vi skal bort til noen venner på en hytte i nærheten, men jeg vil helst bare drikke brus pga eggene. Får se hva det blir til.

Så topp med visum! Tenk; ikke lenge igjen til dere drar!! Så spennende :) For et bra år vi har foran oss :)

Takk:Heartred Ja, det er ganske utrolig, har egentlig ikke gått opp for meg ennå:love7 Ha en fortreffelig nyttårsaften, så skal du se at spiren snart sitter hos dere og:happy:

Det skjønner jeg godt :) Takk, det samme! Ja, satser på det. Jeg er bare fortsatt usikker på hva vi skal velge, følte ikke jeg fikk så god rådgivning sist. Får ta det etter jul :) Kos deg og nyt tiden :)

Oppdatering herfra etter en lang samtale med overlege idag; det anbefales at jeg begynner på tabletter som hindrer tilbakefall og avventer til sommeren og årskontrollen for å se status og bestemme veien videre. Kroppen må også få komme skikkelig til hektene igjen først. Forståelig og logisk, men også trist og frustrerende. Men men, sånn er bare realiteten. Helsen først! Kommer sterkere tilbake:love7

Oppdatering herfra etter en lang samtale med overlege idag; det anbefales at jeg begynner på tabletter som hindrer tilbakefall og avventer til sommeren og årskontrollen for å se status og bestemme veien videre. Kroppen må også få komme skikkelig til hektene igjen først. Forståelig og logisk, men også trist og frustrerende. Men men, sånn er bare realiteten. Helsen først! Kommer sterkere tilbake:love7

Åh, gode Vårsol, så fint med oppdatering frå deg. Og veldig bra at du endeleg har fått meir info frå legen din. Men forstår at det var ein veldig lei beskjed å få, me skulle jo helst ha vore gravide i fjor heile gjengen... Når det er sagt, så må det iallfall vera positivt at dei ikkje seier tvert nei til at du kan bli gravid igjen. For øvrig har OLGA-klinikken også lang erfaring med behandling av tidlegare kreftpasientar, så det er fint å ha deira navn på blokka også etter kvart om du går i gang igjen. Eg vil jo også ha mykje meir erfaring å dela om OLGA etter kvart som eg kjem lenger med behandling. :happy:Uansett, som du seier: Helsa først! Ta godt vare på deg sjølv. Håpar veldig at 2021 blir eit mykje betre år for oss alle. ❤️❤️❤️

Mange klemmar til deg

Oppdatering herfra etter en lang samtale med overlege idag; det anbefales at jeg begynner på tabletter som hindrer tilbakefall og avventer til sommeren og årskontrollen for å se status og bestemme veien videre. Kroppen må også få komme skikkelig til hektene igjen først. Forståelig og logisk, men også trist ogfrustrerende. Men men, sånn er bare realiteten. Helsen først! Kommer sterkere tilbake:love7

Kjære Vårsol :) Godt du har fått en samtale med overlege idag, selv om du kanskje hadde håpet på et annet svar. Jeg vet du var forberedt på dette. Et halvt år fra eller til, tenker jeg går fort.

Det viktigste oppi alt er at du holder deg frisk og rask for den fantastiske familien du har, så får det eventuelt komme en "bonus" litt senere :Heartred Jeg heier så innmari på deg, det skal du vite! Du har en sånn styrke som er beundringsverdig for oss alle!!

Nyt at du er kreftfri, nyt familien og romjulen. Fine deg :Heartred

Hei, jeg tok jo de pillene for 10 dager siden, sånn at kroppen støter fra seg «barnet». Blør enda en del, tok en test som viste sterk positiv enda. Er det normalt? Har ikke hatt sex etter de pillene. Men kan det være at det enda er rester igjen?

Hei, jeg tok jo de pillene for 10 dager siden, sånn at kroppen støter fra seg «barnet». Blør enda en del, tok en test som viste sterk positiv enda. Er det normalt? Har ikke hatt sex etter de pillene. Men kan det være at det enda er rester igjen?

Hei kjære deg. Ja, jeg vil jeg anta det. Du hadde høy hcg, så vil nok tro det tar litt tid. Jeg leste litt om det i forbindelse med SA. :HeartredMen ikke ta mine ord for god fisk, jeg er ingen lege. Men jeg tenker at det er naturlig at det tar tid før hcg er på under 5, når den har vært såpass høy.

Hei kjære deg. Ja, jeg vil jeg anta det. Du hadde høy hcg, så vil nok tro det tar litt tid. Jeg leste litt om det i forbindelse med SA. :HeartredMen ikke ta mine ord for god fisk, jeg er ingen lege. Men jeg tenker at det er naturlig at det tar tid før hcg er på under 5, når den har vært såpass høy.
Ok, bare redd for at ikke alt er falt ut av kroppen om du skjønner? Svetter som om det skulle vært 40 grader på natten , så er vell mye som skal ut av kroppen.

Ok, bare redd for at ikke alt er falt ut av kroppen om du skjønner? Svetter som om det skulle vært 40 grader på natten , så er vell mye som skal ut av kroppen.

Ja, det kan jeg skjønne. Jeg leste om enkelte som kunne blø i ganske lang tid, lurer på om det var i forbindelse med de tablettene. Jeg sjekket ut litt, i tilfelle jeg skulle ta dem. Kjenner du mye "press" i underlivet? Jeg gjorde det i begynnelsen. Da dette ga seg, ble blødningen mindre. Ikke at jeg skal sammenligne oss to. Jeg var kortere og hadde kun et embryo, men det blir nok noe av det samme, bare i mindre dimensjoner.

Kjære Nyprøver.
Trur du vil ha positiv test enda ei god stund fremover med så høy hcg som du hadde. Jeg måtte ta en gtest etter 1 mnd og sjekke om den var negativ ved siste MA. Tok en etter 14 dager som var negativ. Husker ikke helt hcg nivået jeg hadde da, men med min første MA så var nivået på 17 tusen og noe. Da fikk jeg en ul sjekk etter 5 dager. Tok i tillegg gtester og etter 20 dager ble den negativ.
Men så klart det kan jo ennå finnes rester der inne. Skjønner godt at det er tungt, og det at man blør lenge hjelper ikke på tankene og bekymringene. Ring sykehuset å hør om du får komme inn på en sjekk. Nevn også at du er veldig varm om nettene, det kan hjelpe på å få komme inn.
Masse gode tanker sendes din vei :Heartred

Ja, det kan jeg skjønne. Jeg leste om enkelte som kunne blø i ganske lang tid, lurer på om det var i forbindelse med de tablettene. Jeg sjekket ut litt, i tilfelle jeg skulle ta dem. Kjenner du mye "press" i underlivet? Jeg gjorde det i begynnelsen. Da dette ga seg, ble blødningen mindre. Ikke at jeg skal sammenligne oss to. Jeg var kortere og hadde kun et embryo, men det blir nok noe av det samme, bare i mindre dimensjoner.
Kjenner ikke så mye, bare en del blod enda. Me sliten og svetter mye. Får håpe det gikk av seg selv og det tar litt tid før kroppen blir helt fri for ting.

Kjære Nyprøver.
Trur du vil ha positiv test enda ei god stund fremover med så høy hcg som du hadde. Jeg måtte ta en gtest etter 1 mnd og sjekke om den var negativ ved siste MA. Tok en etter 14 dager som var negativ. Husker ikke helt hcg nivået jeg hadde da, men med min første MA så var nivået på 17 tusen og noe. Da fikk jeg en ul sjekk etter 5 dager. Tok i tillegg gtester og etter 20 dager ble den negativ.
Men så klart det kan jo ennå finnes rester der inne. Skjønner godt at det er tungt, og det at man blør lenge hjelper ikke på tankene og bekymringene. Ring sykehuset å hør om du får komme inn på en sjekk. Nevn også at du er veldig varm om nettene, det kan hjelpe på å få komme inn.
Masse gode tanker sendes din vei :Heartred
Takk kjære deg, tenkte jeg skulle gi det til mandag. Da burde jeg iallefall sluttet blø så mye. Klem fra meg ❤️

Hei kjære NyPrøver. Hos meg var blødninga over ganske raskt og eg fekk negativ test etter ei veke allerede, så eg var «heldig». Men eg var også på kontroll på klinikken eit par veker etter for å vera på den sikre sida. Vil absolutt anbefala dette! Har du fått tilbud om etterkontroll? Ikkje bra om det fortsatt er restar igjen der inne, viktig å forsikra seg om at det ikkje er tilfelle. Håpar kroppen snart ordnar opp! Sender styrkeklemmar! ❤️

Hei kjære NyPrøver. Hos meg var blødninga over ganske raskt og eg fekk negativ test etter ei veke allerede, så eg var «heldig». Men eg var også på kontroll på klinikken eit par veker etter for å vera på den sikre sida. Vil absolutt anbefala dette! Har du fått tilbud om etterkontroll? Ikkje bra om det fortsatt er restar igjen der inne, viktig å forsikra seg om at det ikkje er tilfelle. Håpar kroppen snart ordnar opp! Sender styrkeklemmar! ❤️
Har ikke fått beskjed om etterkontroll, bare ringe inn om jeg blødde mer etter tre uker. I natt har jeg blødd ut alt, så dette føles rart at jeg skal blø så mye i så lang tid. Er to uker i morgen, så tar kontakt med de på mandag om det ikke gir seg.

Back
Topp