Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Har mistet veldig sent i svangerskapet, og opplevd å ikke bli gravid mange ganger. Men aldri opplevd dette, så forventer jo at det er en tøff prosess . Tenker at neste uke, juleuken så har vi iallefall noen svar. Enten gått gjennom en tøff periode , eller sett at det er ok. Kjenner bare disse dagene er lange....takk for klemmen.
Åh, kjære NyPrøver. Veit alt om korleis du har det, men du blir holdt i denne grusomme uvissheten endå lenger enn meg... Me hadde kun 2 UL før gyn kunne påvisa 100% at embryoet ikkje var normalt. Det er jo faktisk den aller verste tilstanden å vera i - den uvissheten. Håpar at de får eit tydeleg svar snart. Og håpar sjølvsagt aller mest på eit mirakel og at det går bra til slutt! ❤️❤️ Massevis av styrkeklemmar, tenker på deg

Åh, kjære NyPrøver. Veit alt om korleis du har det, men du blir holdt i denne grusomme uvissheten endå lenger enn meg... Me hadde kun 2 UL før gyn kunne påvisa 100% at embryoet ikkje var normalt. Det er jo faktisk den aller verste tilstanden å vera i - den uvissheten. Håpar at de får eit tydeleg svar snart. Og håpar sjølvsagt aller mest på eit mirakel og at det går bra til slutt! ❤️❤️ Massevis av styrkeklemmar, tenker på deg
Takk❤️Hvor langt var du på vei igjen da det skjedde med deg?

God morgen, Camilla:) Ja, skjønner du er spent på testingen.. Jeg er som deg; stresser i overkant mye. Jeg er light kontrollfreak, og liker meg best hjemme når det er strøkent. Får liksom ikke helt slappet av om det er rotete rundt meg. Godt jeg ikke har hjemmekontor, tror jeg :laughing001

Så flink du er! Håper du kom gjennom alt :) Jeg har også bakt i helgen. Jeg "røykpå en smell" og bakte havrekuler på lørdag. Alle er spist opp! Igår lagde jeg en type "smørdeig" vi lagde da jeg vokste opp, blander nesquick i halve deigen. Alt ble spist opp da også.. Det forsvinner så fort. I og med en del søtt og fett, kompenserte jeg med en proteinshake til middag :laughing001

Planen er egentlig og ha med masse bakst til fjells i julen, men tror nok vi må bake litt på hytta. Er det denne tirsdagen du reiser, eller neste?

Jeg måtte alltid vaske hele huset før jeg kunne ha hjemmeeksamen, fikk ikke roa ellers. :yuck:

Deilig å høre at baksten din forsvinner. Jeg elsker kaker, hele familien min er glad i det så vi skal nok bake mye den neste uken. Jeg prøver å ikke gi Lillegutt så mye kaker med raffinert sukker, så vi prøver oss litt frem på oppskrifter. Er dårlig på å følge oppskrifter, så det er mye resultater som ikke lever opp til forventningene:happy090:happy090 Jeg tenker litt sånn at så lenge han ikke spør etter kaker eller godteri, skal jeg ikke introdusere det til han.

Vi drar til fjellet med foreldrene mine i morgen. Jeg er sykemeldt ut uken, også har jeg ferie i to uker. På onsdag har jeg testdag, skal bli deilig å få vite resultatet nå. Hvis det er positivt skal jeg puste litt lettere og ta imot symptomene med større glede og forståelse :dance018 Hvis den blir negativ slutter jeg jo på all støttemedisinen og kroppen vil komme seg raskt igjen. Jeg skal også da puste lettere, feire julen med glede og spise alt det som en gravid ikke kan spise. :cool05:cool05

Det er helt sprøtt og tenke på at det er testdag på onsdag og jeg har ikke testet noen ting. Skulle tro at det har klikket for meg. :laughing001:laughing001

Sorry for alle emojiene, men de kom nå bare med.

;)
Jeg er sånn når det kommer til testing, vil liksom leve i "lykkelig" uvitenhet så lenge som mulig, men når testdag kommer er jeg så nervøs at jeg nesten svimer av mens jeg venter på resultatet...:dead: De siste par forsøkene har jeg også kjent at jeg er mer "avslappet" i forhold til å gjøre alt riktig, og har fryktet at det er fordi jeg holder på å gi opp... Men det er også fordi det nå begynner å bli såpass mange forsøk at behandlingen må være noe jeg gjør på siden av det daglige livet - og ikke omvendt. IVF kan ha en tendens til å ta over hele livet, og lar jeg det ta for mye plass er jeg redd jeg glemmer å nyte det jeg allerede har.
Heldigvis er vi i en tid der det er lett å fylle dagene med andre og hyggelige ting, så plutselig er testdagen der! Kos deg med juleforberedelser med den lille, så krysser vi alt for at testen blir positiv denne gangen! Håper formen også kommer seg! :)

Takk for hyggelig melding, Lura! Den setningen om at du frykter at du holder på å gi opp traff meg midt i hjertet. Tror kanskje jeg sitter litt med samme følelsen. IVF er veldig tidkrevende og altoppslukende. Siden jeg blir så dårlig av medisinene har jeg vært sykemeldt rundt 4- 5 uker ved de siste forsøkene, men denne gangen følte jeg at jeg ikke kunne det. Så jeg beit tennene sammen og gikk på jobb, men da er man ikje mye til mor eller kjærester når man kommer hjem. Det går liksom ut over noen enten på jobb eller hjemme. Siden innsett og nå til testdag har jeg vært sykemeldt.

Tester du ingen ting før testdag? Det kommer jeg ikke til å klare. Jeg må vite resultater før de ringer, hvis ikke kommer jeg rett og slett til å daua av nervøsitet. Bare det å vente på telefon om egget er befruktet er en pine uten like. :happy090:happy090

Tusen takk. Tok ny hcg, får svar i morgen. Det er dessverre ikke mye vekst på graviditeten, og det ser ikke normalt ut fikk vi beskjed om. Han kontaktet der jeg har gått , og videre plan er....Ny hcg onsdag, time torsdag. Er det ikke normal vekst da, så blir det avsluttet. Vi er knust her vi sitter, og den ventingen er forferdelig. Men nå har jeg fått samme svar av tre forskjellige , så stoler på avgjørelsen som kommer til torsdag....en uke før jul:(

Masse varme klemmer:Heartred:Heartred Det er blitt noen tøffe uker på deg dette. Krysser fingrene for torsdag.

;)

Takk for hyggelig melding, Lura! Den setningen om at du frykter at du holder på å gi opp traff meg midt i hjertet. Tror kanskje jeg sitter litt med samme følelsen. IVF er veldig tidkrevende og altoppslukende. Siden jeg blir så dårlig av medisinene har jeg vært sykemeldt rundt 4- 5 uker ved de siste forsøkene, men denne gangen følte jeg at jeg ikke kunne det. Så jeg beit tennene sammen og gikk på jobb, men da er man ikje mye til mor eller kjærester når man kommer hjem. Det går liksom ut over noen enten på jobb eller hjemme. Siden innsett og nå til testdag har jeg vært sykemeldt.

Tester du ingen ting før testdag? Det kommer jeg ikke til å klare. Jeg må vite resultater før de ringer, hvis ikke kommer jeg rett og slett til å daua av nervøsitet. Bare det å vente på telefon om egget er befruktet er en pine uten like. :happy090:happy090
Ååååh, så spennande med testdag snart, Camilla!!! Me følgjer spent med! ❤️ Klemmar

Hei alle ☺️
Ble så gla når jeg fant denne tråden☺️
Jeg er 39 år, har ett barn på snart 4 og vi har prøvd på nr 2 i 1,5 år.

Har fått time til ivf i Februar. Og har nettopp hatt min 2 Klomifen kur.
På Onsdag sist uke var jeg og tok innvending ultralyd for å se om det var kommet noen egg, og det var det jammen meg! 3 STK! Fikk da beskjed om å kjøpe meg kondomer
Er det noen som vet hvor stor sjangsen er for å bli gravid når en har 3 egg? Og jeg har lest at sjangsen for flerlinger øker også, men hvor mye da?
Takker på forhånd for alle svar ❤️

Ja, veldig klar for ferie!! :D Men mykje som skjer ifht «Prosjekt baby» i morgon... Først skal me ha Skype-samtale med sjukepleiar som skal gjennomgå behandlingsplanen med oss og på ettermiddagen skal eg til min nye private gyn som skal følgja meg opp fram til avreise. Blir veldig spennande begge deler!! Lovar å gi rapport! :joyful:

Spennende!! Ja, såklart må du oppdatere! Lykke til:)

Hei jenter! :Heartred
Smuta, så bra at dere nå er igang med behandling ved OLGA klinikken, høres veldig spennende ut, det virker veldig bra faglig (har lest litt):joyful:, gleder meg til å få oppdateringer! Masse lykke til!:Heartred
Og kjære NyPrøver; jeg tenker sånn på deg og håper på et mirakel for dere! Men forstår så godt frykten og den ventetiden hvor lang den føles...jeg bare ber og håper av hele mitt hjerte!:Heartred Får helt tårer her...det må jo gå bra! Det må!
Og dere andre fantastiske jenter, håper dere har det bra og er igang med behandling, CamillaCamilla, du skal snart teste?? Massevis av lykke til:wav
Og Saltvann og Lura; utrolig kjip opplevelse med klinikken, er nok dessverre sånn at man kan risikere å måtte lese seg opp selv og finne ut av både svar og årsaker ift egen behandling. Føler dette sterkt selv da jeg har hatt ny lege omtrent hver 3 uke nå, og de ikke kjenner hele min historie, der jeg må forklare meg på nytt ang IVF bl.a. Jeg skal til samtale med overleger 30. januar for å diskutere veien videre. Jeg starter opp med stråling første uken i januar i 4,5 uker. Planen er også å starte med hormontabletter i 10 år for å redusere tilbakefall. De anbefaler at jeg går på tabletter ihvertfall i 1 år før man tar pause. Jeg skal ha 1/2 års og 1 års kontroll for å sjekke status ang kreften, og tenker også å gå privat for å få en grundig scan av hele kroppen. Per nå er jeg kreftfri, men det er som sagt fare for tilbakefall, spesielt om jeg nå unngår å starte opp med hormontablettene for å prøve å bli gravid ganske snart. Det er et dilemma som gnager i meg dag og natt nå, fordi jeg bl.a. mistet min svigerfar pga kreft igår og min far ligger på sykehuset for utredning. Jeg vil være frisk og tilstede for min sønn og familie, samtidig har man aldri noen garantier i livet, og ønsket om få bruke disse eggene på frys er veldig sterkt....jeg blir også 40 til neste år.
Forbereder meg nå først og fremst til siste kur med cellegift idag. Mange tanker som svirrer. Sorry lang melding her og lite meldinger fra meg i det siste, men er bare så mye som skjer nå...håper dere alle kan få fredfulle og fine dager frem mot jul:Heartred Vi satser på mange mirakler fremover:Heartred:Heartred:Heartred

Last edited:
;)

Huff, jeg tåler medisinene ganske godt, så kan ikke forestille meg hvordan det er å bli så dårlig på toppen av alt. Godt du får sykmelding og kan ta det med ro. Jeg er permittert nå, noe som egentlig er litt godt mtp å bare prioritere hjemmelivet, men det går jo desto mer utover det psykiske stresset. Tiden går så fort og jeg innser jo at oddsene daler med alder og synkende amh, så de negative tankene kommer snikende...:sorry:

Første forsøket testet jeg negativt dagen før blodprøve, men blodprøven var positiv... Så etter det har jeg liksom tenkt at det ikke er vits i å teste for tidlig, men jeg må være forberedt før den telefonen ja! Har som regel tatt en test et par dager før, men får også gjerne mensen før jeg har rukket å teste.:meh: De tre dagene med uttak, resultat om befruktning og innsett blir jeg helt koko, det er så nervepirrende!:wacky:

Nå sitter jeg og Lillegutt i bilen på vei til fjellet for å feire jul. Blir både spekemat, rakfisk, deilige myke oster og vin på meg i år. Tok en test i dag tidlig, og den var jo negativ. Tror ikke jeg gidder å gå innom det lokale legekontoret for å ta blodprøve i morgen. Kanskje bare ta en ny test på torsdag, for å være helt sikker.

Er ikke lei meg, men kjenner jeg er litt sint. Vet ikke på hvem, men er redd for at noen nære uskyldige skal få seg en skyllebøtte:yuck::yuck:

Ja, vi har hatt helt grei kjemi, men ikke sånn helt topp. Jeg tenker at de burde sagt det til deg uansett. Leger holder jo ikke tilbake informasjon for å skåne pasienten.

Jeg skjønner du ble litt skeptisk da, ja. Men ja, har troen på at det går neste gang. Det virket som et bra opplegg :) Hvis du skulle valgt en annen klinikk, vet du hvilken?

Vi ser nok litt an hva vi gjør. Vi håper selvfølgelig vi klarer det på egen hånd, og ikke mister denne gangen. Typisk at nå som jeg har fått opp trua på å få til en hjemmelaget, går det ikke. Jeg gikk og tenkte på dette på vei til jobb idag. Kjenner ikke at jeg gleder meg til en ny legetime der.

Nå får jeg ny behandlingsplan også, DEN jeg ikke har kjøpt inn medisiner til. Men nok om det.
Man skal alltid stole på magefølelsen sin, den er ofte rett.

Så trett idag. "Gikk på en smell (igjen :laughing001) og så på to episoder med serien min igår kveld. Det ble noe sent...
Velger å ha troa på Hausken, aner ikke hvilken klinikk jeg ellers skulle valgt, men det hadde vel stått mellom Medicus og Fertilitetssenteret. Har beslutningsvegring og ingen ork til å foreta et gjennomtenkt valg eller ta runden med en klinikk som må sette seg inn i min historikk fra starten igjen. Er komfortabel med å gå videre med Hausken nå, og tror vel egentlig ikke at en annen klinikk kunne gjort så mye annerledes.

Det vil være helt utrolig om dere klarer å bli gravide på egenhånd for tredje gang på rad, så det er ingen grunn til fortvilelse selv om det ikke skulle klaffe med en gang. Sikkert lurt å prøve selv et par sykluser før dere bestemmer veien videre. Selv om jeg er utålmodig etter å gå igang med nytt forsøk er jeg faktisk glad det er jul nå og at kropp og sinn får en naturlig pause, så starter vi på nytt i det nye året. :)

Hei jenter! :Heartred
Smuta, så bra at dere nå er igang med behandling ved OLGA klinikken, høres veldig spennende ut, det virker veldig bra faglig (har lest litt):joyful:, gleder meg til å få oppdateringer! Masse lykke til!:Heartred
Og kjære NyPrøver; jeg tenker sånn på deg og håper på et mirakel for dere! Men forstår så godt frykten og den ventetiden hvor lang den føles...jeg bare ber og håper av hele mitt hjerte!:Heartred Får helt tårer her...det må jo gå bra! Det må!
Og dere andre fantastiske jenter, håper dere har det bra og er igang med behandling, CamillaCamilla, du skal snart teste?? Massevis av lykke til:wav
Og Saltvann og Lura; utrolig kjip opplevelse med klinikken, er nok dessverre sånn at man kan risikere å måtte lese seg opp selv og finne ut av både svar og årsaker ift egen behandling. Føler dette sterkt selv da jeg har hatt ny lege omtrent hver 3 uke nå, og de ikke kjenner hele min historie, der jeg må forklare meg på nytt ang IVF bl.a. Jeg skal til samtale med overleger 30. januar for å diskutere veien videre. Jeg starter opp med stråling første uken i januar i 4,5 uker. Planen er også å starte med hormontabletter i 10 år for å redusere tilbakefall. De anbefaler at jeg går på tabletter ihvertfall i 1 år før man tar pause. Jeg skal ha 1/2 års og 1 års kontroll for å sjekke status ang kreften, og tenker også å gå privat for å få en grundig scan av hele kroppen. Per nå er jeg kreftfri, men det er som sagt fare for tilbakefall, spesielt om jeg nå unngår å starte opp med hormontablettene for å prøve å bli gravid ganske snart. Det er et dilemma som gnager i meg dag og natt nå, fordi jeg bl.a. mistet min svigerfar pga kreft igår og min far ligger på sykehuset for utredning. Jeg vil være frisk og tilstede for min sønn og familie, samtidig har man aldri noen garantier i livet, og ønsket om få bruke disse eggene på frys er veldig sterkt....jeg blir også 40 til neste år.
Forbereder meg nå først og fremst til siste kur med cellegift idag. Mange tanker som svirrer. Sorry lang melding her og lite meldinger fra meg i det siste, men er bare så mye som skjer nå...håper dere alle kan få fredfulle og fine dager frem mot jul:Heartred Vi satser på mange mirakler fremover:Heartred:Heartred:Heartred
Åh Vårsol, så godt å høre at du er kreftfri, men for et håpløst dilemma du er satt i.:( Kondolerer med svigerfaren din, nå ble det jammen mye på en gang for dere! Jeg skjønner godt at du har hatt mye å tenke på den siste tiden. Hva tenker du om å vente et år da? Håper du får en fin jul og kan glede deg over gjennomført cellegiftbehandling, krysser virkelig fingrene for et mirakel for deg også! :Heartpink:Heartpink

Nå sitter jeg og Lillegutt i bilen på vei til fjellet for å feire jul. Blir både spekemat, rakfisk, deilige myke oster og vin på meg i år. Tok en test i dag tidlig, og den var jo negativ. Tror ikke jeg gidder å gå innom det lokale legekontoret for å ta blodprøve i morgen. Kanskje bare ta en ny test på torsdag, for å være helt sikker.

Er ikke lei meg, men kjenner jeg er litt sint. Vet ikke på hvem, men er redd for at noen nære uskyldige skal få seg en skyllebøtte:yuck::yuck:
Nei nei nei, så utrolig leit å høre! :( Man reagerer så forskjellig, så bare tillat deg å være sint. Skal dere feire sammen med familie som ikke vet hva dere har vært gjennom? Ellers kan det være greit å forberede de på at det kan komme en reaksjon, det har de nok forståelse for. Ta en ny test for sikkerhets skyld, og så får du prøve å kose deg i julen så godt som du kan. Kanskje hjelper det å komme seg bort litt? :Heartpink

Nei og nei, det var magefølelsen din som hadde rett denne gangen dessverre. Håper du får en god jul og kobler av. Stor trøsteklem sendes.

Blir litt småirritert her på legen igår kjenner jeg som ikke hadde helt oversikt og kjente til bakgrunnen min, når jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle få mer info denne gangen ang IVF-veien videre. Ringte opp igjen nå, for det var ikke dette jeg var forespeilet tidligere. De skal ha et tverrfaglig møte imorgen, får nok vite mer da hva de tenker. Livet tar virkelig noen uventede vendinger!
Tusen takk for gode og trøstende ord Lura! Håper du har det bra, 2021 skal bli vårt år:Heartred

Åh Vårsol, så godt å høre at du er kreftfri, men for et håpløst dilemma du er satt i.:( Kondolerer med svigerfaren din, nå ble det jammen mye på en gang for dere! Jeg skjønner godt at du har hatt mye å tenke på den siste tiden. Hva tenker du om å vente et år da? Håper du får en fin jul og kan glede deg over gjennomført cellegiftbehandling, krysser virkelig fingrene for et mirakel for deg også! :Heartpink:Heartpink

Last edited:
Back
Topp