Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Håper det❤️ Alt stopper opp i denne ventingen, syns det er vanskelig å fokusere på noe annet. Om du skjønner?
Åh, kjære NyPrøver, veit dessverre alt om kor jævlig den der ventinga er... Det samme skjedde jo meg og det endte dessverre ikkje bra. :sorry: Var også hjerteslag hos mitt embryo, men for lite embryo og for lite fostervatn. Kva sa gyn om fostervatnet då? Var dette hos Hausken? Håpar du får ein betre beskjed enn meg og at det blir to mirakel på dykk! ❤️❤️ Sender mange styrkeklemmar

Søte deg :) Grattis!! :)
Jeg føler jeg motsier meg selv når jeg skriver dette. Jeg sier så ofte at man må ha trua og bla, bla, bla. Jeg hadde ikke trua etter inseminering eller hjemmeprøving, hadde ikke sex engang på selve eggløsningsdagen! Rasende, var jeg :laughing001Så ble jeg jo gravid, begge gangene De to ivf'ene jeg hadde i vår /sommer, hadde jeg skikkelig trua, men ble da ikke gravid. Er jo litt i tvil om det nå. Tror kanskje jeg ble det, men at hcg var for lav igjen på dag 15.
Det er iallfall viktig med litt lett aktivitet for at egget lettere skal feste seg :) Du og de ullsokkene :Heartred

Vær glad, spis godis og slapp av med en god serie! Jeg har kveldsvakt idag, men rakk en episode av serien min før jeg gikk.

Takk:Heartred
Så mye som jeg snakker om den sjokoladen, tror dere sikkert alle at jeg snart ligner en julegris:porc:porc men jeg er heldigvis fin og slank:yuck: Jeg prøver å gjøre litt yoga hver dag. Istedenfor å ha en lang yoga økt, har jeg heller flere små i løpet av dagen. Lettere å få tid til det da.

Jeg syntes du har skrevet noen bra brev til klinikkene dine, de må jo virkelig ha det fulle oversikten over sykdomsbilde ditt. Men slik er det dessverre sjeldent. Ukene før jeg skulle føde på Rikshospitalet møtte jeg på nye leger hele tiden, og ingen hadde lest min historie før de møtte meg. Ble til at jeg googlet og prøvde å stille så mange spørsmål som mulig hver gang, slik at jeg var sikre på at de tok riktige beslutninger. Den ene historien min var at de til slutt skulle sette ballong på meg for å få i gang fødselen. Kvelden før jeg skulle møte opp leste jeg meg opp på hva ballongen skulle gjøre, og jeg fikk det ikke til å stemme hvorfor de ville sette meg på det. Det jeg leste var at hensikten med ballongen var at den skulle gjøre meg moden. Hm tenkte jeg, har ikke jeg ligget over 4 uker på sykehuset i april fordi jeg var moden?? Dette måtte jeg jo spørre om den dagen jeg kom inn. Da ble de helt stille, snudde seg mot PC’ en og begynte å lese. Hun sa hun måtte ut å snakke med noen andre. Da hun kom inn sa hun at ja det stemmer. Hadde vi satt inn ballongen på deg, hadde den bare falt rett ut. Så da ente det med at jeg måtte dra hjem, og vente noen dager fordi hadde ikke tid til å sette i gang fødselen dagen etter. Dagen før vi skulle tilbake knakk jeg helt sammen og bare grein og grein, fordi jeg følte meg ikke trygg på at de viste hvordan de skulle hjelpe meg i det hele tatt. Slik skal jo ingen av oss ha det.

Det er også veldig trist å høre at du blir møtt av lege som ikke kan si at kanskje vi har tatt en feil beslutning, eller ikke har hatt med oss dette i behandlingen av deg. Å bli møtt av sinne elle folk som ikke gir deg tid til å stille alle spørsmål du lurer på er dårlig pasientbehandling. Hadde kanskje ventet litt større ydmykhet av klinikker der du etterlater mye penger.

Håper virkelig at du får et opplegg som passer deg, og som du er komfortabel med. Ønsker deg en god helg:Heartred:Heartred:Heartred

PS! :laughing001:laughing001 Jeg digger serien din, men jeg så den dessverre ferdig i sommer.

Liten oppdatering fra meg: Vært på UL , ho kunne se to små hjerter slå. Hcg var høy og perfekt. Men...ho mente det er alt for lite i forhold til uke. Ble målt til nesten to uker under det jeg er, og det er ikke reelt forhold til innsett. Men, ingen blødning og hjerte så får jeg bare prøve slappe av til onsdag. Spurte jo selvfølgelig hva det verste som kunne være, og det var en ikke normal utvikling som gjør det smått. Annet kunne hun ikke svare helt på, måtte se om størrelsen ble større til neste uke.

Sender mange styrkeklemmer til deg:Heartred:Heartred:Heartred Håper virkelig at det ser bedre ut på onsdag. :flower:flower

Liten oppdatering fra meg: Vært på UL , ho kunne se to små hjerter slå. Hcg var høy og perfekt. Men...ho mente det er alt for lite i forhold til uke. Ble målt til nesten to uker under det jeg er, og det er ikke reelt forhold til innsett. Men, ingen blødning og hjerte så får jeg bare prøve slappe av til onsdag. Spurte jo selvfølgelig hva det verste som kunne være, og det var en ikke normal utvikling som gjør det smått. Annet kunne hun ikke svare helt på, måtte se om størrelsen ble større til neste uke.
Åh, at dette skal være så nervepirrende! Håper så at dette går veien for deg og dine to små hjerter, det fortjener du! Skjønner alle tankene som kommer, så styrkeklemmer sendes i fleng! :Heartpink

Må bare lufte dette. Jeg har fått tilsendt alle journalpapirene mine fra Riksen i dag, og i notatet fra da min MA i fjor ble oppdaget står det at legen fant to plommesekker og ett fosteranlegg som så ut til å være ca 5 uker gammelt. To plommesekker? Betyr det at det kunne vært tvillinger? Jeg hadde nemlig så høy hcg at vi fleipet om at det kunne være to, men nå fikk jeg faktisk litt bakoversveis.

Åh, kjære NyPrøver, veit dessverre alt om kor jævlig den der ventinga er... Det samme skjedde jo meg og det endte dessverre ikkje bra. :sorry: Var også hjerteslag hos mitt embryo, men for lite embryo og for lite fostervatn. Kva sa gyn om fostervatnet då? Var dette hos Hausken? Håpar du får ein betre beskjed enn meg og at det blir to mirakel på dykk! ❤️❤️ Sender mange styrkeklemmar
Nei, var en her jeg bor. Sa ikke mye om fostervann, bare at embryoene var for liten. Men til onsdag var liksom en dag vi fikk vite enten bra eller ikke følte jeg. Måtte liksom se at det var en vesentlig størrelse neste uke. Fikk med meg halvparten, var litt borte...

Må bare lufte dette. Jeg har fått tilsendt alle journalpapirene mine fra Riksen i dag, og i notatet fra da min MA i fjor ble oppdaget står det at legen fant to plommesekker og ett fosteranlegg som så ut til å være ca 5 uker gammelt. To plommesekker? Betyr det at det kunne vært tvillinger? Jeg hadde nemlig så høy hcg at vi fleipet om at det kunne være to, men nå fikk jeg faktisk litt bakoversveis.
Da hat det vært anlegg iallfall, kan danne seg en tom fostersekk uten noe i den ( iallfall det de sa til meg).

På tide med oppdatering!! Her har eg hatt intensive veker med masse jobb, julehandel og heldigvis også ein del julekos heime midt i pandemien sidan sist. ❤️

Visumprosessen til Russland er no i gang og i dag fekk me endeleg (!!) vår behandlingsplan tilsendt, hurraaaaa!!! Er så glad for at det endeleg skjer noko, no kjennest dette plutseleg veldig mykje meir reelt. Planen er fortsatt avreise 17. januar, som kun er litt over ein månad til, wiiii!! :thumleft

Denne behandlingsplanen var utruleg mykje meir detaljert enn noko eg har sett hos Hausken, med både mange fleire ultralydkontrollar undervegs og massevis av prøvar me skal ta. Har time hos min norske private gynekolog på tirsdag for å diskutera heile prosessen, det blir spennande! No er altså planen som følgjer:

Begynna på p-piller no ved neste mens som er like rundt hjørnet og gå på hormontablettar heile vegen fram til 3. januar (og hoppa over placebotablettane), så begynna på den jævlige Synarelaen 3. januar (som eg dessverre ikkje slepp unna...). Men perioden med kun Synarela er kort, kun 5 dagar. Så skal eg ta ein kombinasjon av Gonal-F og Menopur som eg aldri har prøvd før, henholdsvis 187,5 Gonal-F og 112,5 Menopur. Samtidig skal eg jo då gå på Synarela heile vegen fram til Ovitrelle.

Og så går eg jo allerede på DHEA og Omega 3, Q10, Folsyre, og D-vitamin. Dei vil for øvrig også at mannen begynner på desse vitaminane med unntak av DHEA, det er jo interessant!

Skitt, det er mildt sagt ein ekstrem lang prosess dette her, men som den nerden eg er liker eg godt dette detaljnivået å informera på. :D:D:D Må fokusera på eit mini-steg om gongen. Men iiiiik, dette blir spennande (og slitsomt og tøft og alt det der)!!!! :wtf:

Saltvann, no kan du offisielt oppdatera mine opplysningar her. Ventar fortsatt på oppstart, men du kan jo legga inn dette:

Smuta - 39 - IVF#4 med PGT-A (kun stimulering og uttak) - Barn#2 - OLGA Fertility Clinic - DHEA, P-piller, Synarela, Gonal-F, Menopur, Ovitrelle.

Wiiii, crazy, men no er me snart skikkeleg i gang! :excited001

Ååååh, huff. Så kjipt å oppdaga sånt i etterkant då! Merkeleg at dei ikkje har informert om dette! :sorry:

På tide med oppdatering!! Her har eg hatt intensive veker med masse jobb, julehandel og heldigvis også ein del julekos heime midt i pandemien sidan sist. ❤️

Visumprosessen til Russland er no i gang og i dag fekk me endeleg (!!) vår behandlingsplan tilsendt, hurraaaaa!!! Er så glad for at det endeleg skjer noko, no kjennest dette plutseleg veldig mykje meir reelt. Planen er fortsatt avreise 17. januar, som kun er litt over ein månad til, wiiii!! :thumleft

Denne behandlingsplanen var utruleg mykje meir detaljert enn noko eg har sett hos Hausken, med både mange fleire ultralydkontrollar undervegs og massevis av prøvar me skal ta. Har time hos min norske private gynekolog på tirsdag for å diskutera heile prosessen, det blir spennande! No er altså planen som følgjer:

Begynna på p-piller no ved neste mens som er like rundt hjørnet og gå på hormontablettar heile vegen fram til 3. januar (og hoppa over placebotablettane), så begynna på den jævlige Synarelaen 3. januar (som eg dessverre ikkje slepp unna...). Men perioden med kun Synarela er kort, kun 5 dagar. Så skal eg ta ein kombinasjon av Gonal-F og Menopur som eg aldri har prøvd før, henholdsvis 187,5 Gonal-F og 112,5 Menopur. Samtidig skal eg jo då gå på Synarela heile vegen fram til Ovitrelle.

Og så går eg jo allerede på DHEA og Omega 3, Q10, Folsyre, og D-vitamin. Dei vil for øvrig også at mannen begynner på desse vitaminane med unntak av DHEA, det er jo interessant!

Skitt, det er mildt sagt ein ekstrem lang prosess dette her, men som den nerden eg er liker eg godt dette detaljnivået å informera på. :D:D:D Må fokusera på eit mini-steg om gongen. Men iiiiik, dette blir spennande (og slitsomt og tøft og alt det der)!!!! :wtf:

Saltvann, no kan du offisielt oppdatera mine opplysningar her. Ventar fortsatt på oppstart, men du kan jo legga inn dette:

Smuta - 39 - IVF#4 med PGT-A (kun stimulering og uttak) - Barn#2 - OLGA Fertility Clinic - DHEA, P-piller, Synarela, Gonal-F, Menopur, Ovitrelle.

Gratulerer med ny behandlingsplan:flower:flower jeg er sikker på at tiden frem til januar kommer til å gå veldig fort. Jeg er også veldig glad i mye og god informasjon, nedskrevet. Ved dette forsøket fikk jeg bare informasjon over telefon og da blir jeg super stressa for at jeg glemmer noe. Spurte om de sendte all informasjon i posten, men det gjorde de ikke:happy090:happy090

Masse lykke til med forsøket, gleder meg til å følge deg videre:Heartred

Så spennende ! Tenk, bare 4 uker så reiser dere til et spennende land, dette kommer til å bli så bra. Gleder meg til å følge dere på reisen. Nyt julen, men spekemat, rødvin og alt annet. Neste jul har du kanskje en liten en❤️❤️

Gratulerer med ny behandlingsplan:flower:flower jeg er sikker på at tiden frem til januar kommer til å gå veldig fort. Jeg er også veldig glad i mye og god informasjon, nedskrevet. Ved dette forsøket fikk jeg bare informasjon over telefon og da blir jeg super stressa for at jeg glemmer noe. Spurte om de sendte all informasjon i posten, men det gjorde de ikke:happy090:happy090

Masse lykke til med forsøket, gleder meg til å følge deg videre:Heartred
Tusen takk for fine ord, gode Camilla. Ja, plutseleg kjentest alt litt nærmare, så dette blir spennande (samtidig som at eg sjølvsagt veit at det også blir tøft). ❤️ Du ruger vel no? Kor i løypa er du? Kryssar alt av fingrar og tær!!!!
:signs003

Så spennende ! Tenk, bare 4 uker så reiser dere til et spennende land, dette kommer til å bli så bra. Gleder meg til å følge dere på reisen. Nyt julen, men spekemat, rødvin og alt annet. Neste jul har du kanskje en liten en❤️❤️
Ja, tenk, berre 4 veker til!! Iiiik! Må prøva å fokusera på eit lite steg om gongen, det er jo så utruleg mykje som skal klaffa i heile denne prosessen, og endå meir no når me skal dra til utlandet midt under ein pandemi... «Sikt på den neste bakken» får vera mottoet - eit lite steg om gongen. Takk for fine ord, kjære NyPrøver. Og så må eg jo sei at eg allerede har verdens beste lille fireåring, men det hadde vore aldeles fantastisk med to små til neste jul!! ❤️❤️

Ååååh, huff. Så kjipt å oppdaga sånt i etterkant då! Merkeleg at dei ikkje har informert om dette! :sorry:
Ja, det er litt vondt siden jeg tenkte mye på det i starten. Jeg tok mange blodprøver pga blødninger etter positiv test, og siden hcg steg så veldig jevnt og trutt gikk det jo tilsynelatende bra, men funderte for meg selv om det kunne være et tvillingsvangerskap hvor den ene ble abortert... Samtidig trodde jeg nesten ikke det var mulig med tvillinger ved IVF med ett embryo. Legene har ikke nevnt dette med et ord, så jeg går ut ifra at de kanskje tenkte at det var overflødig informasjon når ting likevel gikk som det gikk..?

Men hurra for ny Russlandplan, er det ikke deilig å kjenne at det endelig skjer noe igjen?! :joyful: Nå skal det gå fort fremover altså! Hva skjer når dere reiser over 17. januar, er det uttak allerede da? Reagerer du veldig på Synarela? Jeg gikk også på en kombo med Gonal-F og Menopur hos Hausken sist, men nå blir det bare 350 Gonal. Alt det andre har jeg ikke rukket å sette meg inn i hva er en gang :p Liker også å nerde meg med planer og gleder meg til veien vår videre! :Heartpink

Ja, tenk, berre 4 veker til!! Iiiik! Må prøva å fokusera på eit lite steg om gongen, det er jo så utruleg mykje som skal klaffa i heile denne prosessen, og endå meir no når me skal dra til utlandet midt under ein pandemi... «Sikt på den neste bakken» får vera mottoet - eit lite steg om gongen. Takk for fine ord, kjære NyPrøver. Og så må eg jo sei at eg allerede har verdens beste lille fireåring, men det hadde vore aldeles fantastisk med to små til neste jul!! ❤️❤️
Det skjønner jeg, vi satser på full pott denne gangen. ❤️Jeg vurderer nesten bestille en privat UL på mandag hos en dyktig gynekolog , for å få et svar. Sliter veldig på kroppen dette her, klarer ikke glede meg over adventstiden heller....er det et svangerskap som ikke er normalt så vil jeg få det i orden før jul. Er alt ok, så vil jeg vite det. Prøve leve og puste litt.

Tusen takk for fine ord, gode Camilla. Ja, plutseleg kjentest alt litt nærmare, så dette blir spennande (samtidig som at eg sjølvsagt veit at det også blir tøft). ❤️ Du ruger vel no? Kor i løypa er du? Kryssar alt av fingrar og tær!!!!
:signs003

Ja tøft kommer det til å bli, men det er på en måte noe vi dessverre ikke får gjort noe med. Håper du kan ta med deg god energi fra julen, og gleden av at du skal til et nytt fremmed land. Du må bare finne frem alt det positive, og la det bære deg frem til mål:Heartred

Jeg satt inn ett fem dagers egg på mandag, og er rimelig klar for å teste snart nå.

Ja tøft kommer det til å bli, men det er på en måte noe vi dessverre ikke får gjort noe med. Håper du kan ta med deg god energi fra julen, og gleden av at du skal til et nytt fremmed land. Du må bare finne frem alt det positive, og la det bære deg frem til mål:Heartred

Jeg satt inn ett fem dagers egg på mandag, og er rimelig klar for å teste snart nå.
Når skal du teste? Føler du noe?

Når skal du teste? Føler du noe?

Åååå jeg vet ikke:hilarious::yuck::eek::cool: Denne runden har vært så rar, klarer ikke å forklare hvorfor. Men det har liksom ikke kjentes ut som ett ekte forsøk der jeg prøver å gjøre alt riktig. Jeg har vært dårlig siden første pille jeg tok, og er fortsatt dårlig. Trøtt, sliten, kvalm. Hadde jeg ikke hatt disse symptomene før innsett hadde jeg helt klart trodd at jeg var gravid. Det er heller ikke vanlig at jeg ikke føler for å teste meg, tidligere har jeg nesten testet før forsøket begynte. Kanskje det er fordi jeg innerst inne ønsker så mye, men er vettskremt for resultatet? Det har vært så kjekt ned oppturene her inne, men nedturene har truffet meg skikkelig i hjerte denne gangen. Så jeg er nok skikkelig redd. Var faktisk ikke klar over det før jeg skrev det ned nå. Merkelige greier.

I dag har jeg faktisk hadd noen skikkelige høgg både på høyre og venstre side. Vet ikke hvorfor de kom og om det betyr noe positivt eller om det er negativt. Jeg fryser også veldig, skikkelig inni sjela liksom. Det pleier jeg å gjøre før jeg får mensen, så det tolker jeg som ett negativt tegn.

Nei, det er ikke lett dette. Jeg må jo teste en eller annen dag, for vi må jo alle vite;)

Huff, ikkje hyggeleg, Saltvann. Det er nok kun for å få 3-pakker at klinikkane skriv at ein skal vera under 39, ikkje generelt. Den generelle aldersgrensa i Norge er vel 46...? Håpar de får summa dykk litt no og finn ut av vegen vidare snart. Klemmar til deg ❤️

PS. Om du vil svara fleire, kan du berre trykka på «svar» på fleire innlegg etter kvarandre.

Takk for tips :) Går bra altså, ble bare forbanna. Det hjalp å skrive mailen og få en type beklagelse tilbake:)

Back
Topp