~Skravetråd for Desember ~

Far til ungene er sjuk, så ble ikkje barnefri. Testet og håper den er negativ, så han kan overta ungene mot helgen. Helt skutt. Oppe klokka 5 kvar dag denne uka og. Håper han tar ungene ekstra, siden eg må det. Har jobbehelg, så håper virkelig dette ordner seg.

Jippi, da har vi oversikt for frøkna sin bursdag og jul :)

Spennende dager i vente, kjæresten til kengubarnet er i karantene etter smitte i klassen hennes..

God morgen
Prøvde meg på legetime i dag, det gikk jo ikke for legen har vakt.. Jaja går vaske hus, finne frem litt leker etter kengubsrnet og pakke inn gave som skal leveres til en organisasjon i morgen

God morgen

460 nye tilfeller går, det var litt mer enn vi har sett i det siste.

Som man kan se av grafen på vg så går 7 dagers snittet litt oppover nå. Ikke mue, men det er 367 i dag, det ar 365 i går og det va 356 på søndag

Men trenden slik VG regner er fortsatt synkende, for det sammenligner med 7 dagers snittet for to uker siden, og tirsdag for 2 uker iden var det 515 så 367 er langt under det. Så selv om de to første dagene denne uken har høyere tall enn tilsvarende dager forrige uke, så er det ikke alarmerende høyt og de er lavere enn hva det var de samme dagene for to uker siden. Vi får bare se hvordan det går fremover.

Hos oss er vi oppe i svimlende 590,8 pr 100 000 siste 14 dager nå. Det er disse russerne på de fiskebåtene som ligger i karantene på verftet nedenfor skolen ungene mine går på. Ingen i lokalsamfunnet. så de 55 personene som utgjør disse 590 pr 100 000 er altså ikke en del av den befolkningen det regnes med. Vår kommune har 9000-og-noe innbyggere, men disse smittede er jo ikke med i det tallet engang.

En kan ikke bare se seg blind på tall heller.

Ikke helt fornøyd med ny lege, hu har hjemmekontor. Så fikk bare snakke med hu gjennom en skjerm.
Da mister man liksom mye av poenget føler jeg.:

Da kunne du jo likegodt hatt timen hjemmefra.

På legekontoret vårt har halvpartn av legne hjemmekontor, så bytter de hver uke, men man får bare time på legekontoet med de som er der, dersom man skal ha time med en som er på hjemmekontor er et videokonsultasjon, og da altså bare for tilfeller so megner seg for det, trenger man fysisk lege får man time hos en annen eller neste uke, avhengig av om det haster.

Det er jo ikke noe vits i å møte opp for å ha video-time?

Back
Topp