~Skravetråd for Desember ~

Medisterkaker var mannen vant med til ribbe
Jeg kan faktisk ikke huske om svigermor noen gang har servert medisterkaker til jul, men mine svigerforeldre er vestlendinger bosatt på Østlandet så de serverer pinnekjøtt med svinemør, ikke klassisk østlandsmat. Medister har jeg følelsen av at et østlandsmat? Men han har kjøpt det til middag sånn helt utenom julematen, var bare ikke en veldig stor hit i familien så han gjør det ikke så ofte. Men skal høre om han vil ha til jul. Kanskje noen unger har vokst inn i smaken

Min er ikke glad i kjøtt sånn egentlig, så vi burde kanskje hatt noe annet men han får spise seg mett på tilbehør
På jul
Vi har både medisterkaker og pølser, han er heldigvis glad i medisterkaker
Nå trodde jeg et øyeblikk at han bare skulle få tilbehør til julemiddag. Glad det ikke var slik!
Kjente en som ikke likte ribbe, og måtte spise brødskive på julaften i oppveksten. Det synes jeg var umåtelig trist.
Jeg likte ikke ribbe heller, så jeg fikk sossisser som min helt egen julemat. Beholdt det helt til jeg sluttet å spise kjøtt, selv om jeg etter hvert likte ribbe og hovedretten dessuten ble endret til pinnekjøtt.

Jeg kan faktisk ikke huske om svigermor noen gang har servert medisterkaker til jul, men mine svigerforeldre er vestlendinger bosatt på Østlandet så de serverer pinnekjøtt med svinemør, ikke klassisk østlandsmat. Medister har jeg følelsen av at et østlandsmat? Men han har kjøpt det til middag sånn helt utenom julematen, var bare ikke en veldig stor hit i familien så han gjør det ikke så ofte. Men skal høre om han vil ha til jul. Kanskje noen unger har vokst inn i smaken
Ja det er nok østlandsmAt og helt vanlig hos svigerfamilien

På jul

Nå trodde jeg et øyeblikk at han bare skulle få tilbehør til julemiddag. Glad det ikke var slik!
Kjente en som ikke likte ribbe, og måtte spise brødskive på julaften i oppveksten. Det synes jeg var umåtelig trist.
Jeg likte ikke ribbe heller, så jeg fikk sossisser som min helt egen julemat. Beholdt det helt til jeg sluttet å spise kjøtt, selv om jeg etter hvert likte ribbe og hovedretten dessuten ble endret til pinnekjøtt.
Nå ligger det litt mer bak dette akkurat her i heimen, så tilbehør hadde vært godt nok om han hadde valgt å bare spise det :)

Mine unger liker også ribbe, der har de gjort fra de var små. En smak som er litt "enklere" enn pinnekjøtt, som er vår julemat... Men de eldste liker det også nå
Jeg har først nå begynt å like det. Jeg mener jeg har kunnet spise det, men ikke vært veldig glad i det.
Men igår smakte det dritgodt.

Utrolig koselig med peppekakebaking med barna, men nå har jeg så vondt i ryggen at jeg er kvalm

Vi har bakt julemenn (kakemenn) i dag, dobbel oppskrift for de spises så fort opp....

Nå øver de to eldste på deilig er jorden, tostemt på fløyte, til kulturskolen i morgen. De burde nok ha begynt tidligere i uken men de øver nå. I morgen skal spillelæreren ta opp video av dem og legge ut som en "luke" i kulturskolens kalender

Jeg har stort sett ligget i senga i dag, gikk en liten kveldstur akkurat , men det er alt..

Sitter å funderer på hvor mange meter duk jeg trenger til konfirmasjon.. jeg er håpløs på sånt

God morgen.

Trøtt i dag, det ble sent i går. Rett og slett fordi jeg altså skulle koke det syltaflesket, og der jeg laget et smalt, tynt lite eksemplar av en fårerull, har jeg laget et beist av et syltaflesk så det måtte koke ekstra lenge og så skulle er legges på press.

Back
Topp