~Skravetråd for Desember ~

God morgen
Panduro har fortsatt ikke sendt pakken min, så da er det vel ikke håp om at den kommer frem til torsdag, da må jeg ut å handle noe annet å lage julegaver av..

God morgen
Panduro har fortsatt ikke sendt pakken min, så da er det vel ikke håp om at den kommer frem til torsdag, da må jeg ut å handle noe annet å lage julegaver av..

Kjedelig!

Hva skal di lage da?

I dag har ejg plane om at ungene og jeg ska llage tennbriketter til bestefreldrene. Ruller av avispair dyppet i smeltet stearin. Det har vi gjort noen år og svigermor sier egentlig at det er det eneste hun ønsker seg til jul Det er nå så, men det er en hyggelig aktivitet i alle fall, og i dag er det ikke noen aktiviteter på ettermiddagen, det var håndball i går og i morgen, det er speider på torsdag, og svigermor kommer jo faktisk en dag nærmere helgen så greit å ha det gjort fr hun kommer

Jupp, blir koselig det
Hvor gammel er hun?

Uansett kjekt med juleverksted med tante

Det husker jeg vi hadde da jeg var lita også, jeg har ei veldig kreativ tante så noen år var vi der på juleverksted. Hun jobber i sfo og mange unger får glede av hennes kreativitet nå.

Ja..da... da er smitten kommet på skolen der jeg jobber - var bare ett tidsspørsmål det altså :shifty: Jeg blir ikke satt i karantene, da jeg ikke er nærkontakt til de elevene - håper ikke på videre smittespredning :hungover:
Krysser fingre!:(

Det startet når jeg var liten.
Min mor dro meg ut og inn av legekontorer siden jeg gikk rart.
De fant ingen feil.
Til slutt nærmest skrek hun til dem se på ryggen.
Å f****, dette nå fikses NÅ, bare flaks at ikke barnet er lam fra et sted mellom korsryggen og nakken enda.
Bare utført 4 slike operasjoner i Norge, og da på voksne, jeg var 9, vente 1/2 år på ekspert fra USA.
Ble friskere enn forventet.

Siste kontroll, endelig ferdig.
Cirka 2 måneder etterpå ble jeg syk med rare blodprøve svar, ingen forstod noe.
Det viste seg at det hadde vært noe galt med en av blodoverføringene jeg fikk og jeg var kronisk syk (ikke HIV).
Årene går, sykdommen har ikke noe navn, men får det.
Fins ingen medisiner, men noen "forslag" kommer, og jeg får lov til å være med i det ene forskingsprosjektet etter det andre.
Testet nye medisiner 3 ganger (og klarte å finne meg mann og gifte meg oppi det hele), ble bedre, men ikke frisk.
Ble fryktelig dårlig, hadde vært syk så lange at det var spørsmål om hvor lenge det ville ta før det ble alvorlig og slutt, egentlig ikke noe håp om feire min 30 års dag.
Siste sjanse med medisiner, desperat forsøk på å stagnere, gi meg litt mer tid.
Til alles overraskelse ble jeg frisk :)

Jippi, jeg er frisk, vi kan få barn :) :) :)
Vente til medisinene er ute av kroppen (måtte bruke p-piller og kondom mens jeg gikk på medisiner + en graviditetstest i måneden.
Det tok 13 måneder før jeg ble gravid.
Ville ha en til, mistet gang på gang på gang, utredet for habituell abort, fikk medisiner og frøkna.
Fikk Lille U med de samme medisinene.
Ettervirkninger av medisinene for når jeg var syk, kroppen fungerte ikke helt, uansett hvor aktiv jeg var og uansett hva jeg spiste var jeg ekstremt stor - foruten når jeg var gravid, da raste jeg ned i vekt.
Etter de 2 først gikk kroppen min tilbake til det gamle.
Etter Lille U, forble det bra.
Fokus på kosthold og trening.
Ned 40 kg, endelig i mål - det er det 2 uker siden....

Men som alltid, jeg får ikke lov til å være frisk :(
Det ene avløser alltid det andre.
Var til legen før i dag, har tatt røntgen og MR av ryggen, regnet bare med å få bekrefter skolios, ikke så farlig, får jeg vite det nå, ikke så farlig, har jeg det nå så har jeg hatt det hele livet, ikke noe nytt.
Hadde det vært så vel.
Men det ene avløser ALLTID det andre.
Skoliose, gamle bruddskader i samme område (fra rund 2004, og legen kalte meg hypokonder siden jeg klagde over vondt i ryggen etter fall), og et nyere (etter fall i fjor sommer) i samme område som skoliosen, feilstilt nakke OG kornisk betennelse i ryggmargen som det ikke fins noen kur for!!!!!!!!!!!

FAEN HELVETE, hvorfor kan jeg ALDRI få FRED!!!!!!!

(Jeg jeg vet dette er et åpnet forum, men ikke noe av det jeg skriver her er ting jeg skjuler i den virkelige verden)

Nå har jeg virkelig fått nok!!!
Store planer om å være muggen og sur i 5-6 dag, så er jeg klar for å kjempe her igjen.

Mitt mål er å holde meg i full jobb til jeg går av med pensjon, og være aktiv frem til jeg dør i en alder av 110 år.

Å fader dette ble langt, men jeg er frustrert!!!!
Sorry syten
Gurimalla, du fortjener en stor og varm klem!❤️
Til tross for mye motgang og kjipe beskjeder er du ei imponerende dame!:) sterkere og tøffere enn de fleste!❤️

Gurimalla, du fortjener en stor og varm klem!❤️
Til tross for mye motgang og kjipe beskjeder er du ei imponerende dame!:) sterkere og tøffere enn de fleste!❤️
Altså, hva skulle jeg ha gjort, satt meg ned i sofaen og syns synd på meg selv?

Ved mye motgang og mørke fremtidsutsikter har man 2 valg
1. Sette seg ned i sofaen og syns synd på seg selv
2. Leve som om solen gå opp i morgen

Dersom alt går til h**** så spiller det ingen rolle hva du har valgt.
Men står solen opp og du har valgt 1 har du ikke så mye å falle tilbake på. Har du derimot valgt 2 har du gjort det du kan for å få en best mulig fremtid.

Hvor gammel er hun?

Uansett kjekt med juleverksted med tante

Det husker jeg vi hadde da jeg var lita også, jeg har ei veldig kreativ tante så noen år var vi der på juleverksted. Hun jobber i sfo og mange unger får glede av hennes kreativitet nå.
Hun er ikke så gammel, så vi får se hvor mye hun lager ;)

Vært på farten noen timer, fant ikke tekstiltusj , men fått handlet litt, vært innom apoteket , hentet pakker ++

nå lå jeg pakke inn litt gaver, foreløbig flyter det både i sofaen, på bordet og gulvet.. det går jo ikke når vi får 1 åring på besøk

Back
Topp