~Skravetråd for Desember ~

God ettermiddag alle sammen.
Jeg driver på å lager pepperkakedeig :)
Hva driver dere med?

Skyndt deg sa jeg til mannen da ban gikk inn på butikken, 20 min senere er han fortsatt der og jeg måååå på do

God morgen, andre søndag i advent

Hva står på planen? Her skal det i alle fall bakes julemenn, forhåpentligvis endelig lage syltaflesk (sylte) og kanskje tennbriketter av avispapir og stearin, med ungene. Besteforeldre liker å få det i julegave.

Frøkna likte ribba. Men nektet å spise når faren prøvde å gi hu av en eller annen grunn? :p
Han prøvde med søtpotet først, kanskje derfor.
Mine unger liker også ribbe, der har de gjort fra de var små. En smak som er litt "enklere" enn pinnekjøtt, som er vår julemat... Men de eldste liker det også nå

Tror muligens vi skal ha det på 3. eller 4. søndag i advent.
Kanskje på tide at ungene får smake norsk tradisjonsjulemat også :p
Det er jo godt. Men du lager mye annen god julemat du da!

Jeg serverer ribbe første juledag. Det er jeg vant til.

Jeg ble sulten av alt dette her jeg.

Har ei stor svineribbe i kjøleskapet, men den har lagt der (vacuumpakket, kjøpt frossen) litt lenge så jeg vet ikke om den har lagt for lenge. Er den fortsatt fin og god blir den til sylte til jul. Middagen skal være kylling ifølge mannen som handlet i går.

Hahaha off. Guttungen har fått en sang på hjernen. Deilige lærerinna. Eneste candy han vil ha. Håpe ikke han synger den på skolen :hilarious: ikke noe vi har spilt her :p:p fant ut det var staysman

God morgen, andre søndag i advent

Hva står på planen? Her skal det i alle fall bakes julemenn, forhåpentligvis endelig lage syltaflesk (sylte) og kanskje tennbriketter av avispapir og stearin, med ungene. Besteforeldre liker å få det i julegave.
Set meste som sto på planen i går, vi ble borte noen timer så da var det mye vi ikke rakk.

Mine unger liker også ribbe, der har de gjort fra de var små. En smak som er litt "enklere" enn pinnekjøtt, som er vår julemat... Men de eldste liker det også nå
Min er ikke glad i kjøtt sånn egentlig, så vi burde kanskje hatt noe annet men han får spise seg mett på tilbehør

Min er ikke glad i kjøtt sånn egentlig, så vi burde kanskje hatt noe annet men han får spise seg mett på tilbehør

Mine unger er glad i kjøtt, i alle fall eldste og yngste. (mellomste erukie glad i middag. Hun er derimot glad i brød, men hun spiser kjøtt)

Men fast har vi svinemør, det liker de også, men fra ungene var små har vi også hatt småpølser. Nissepølser var de solgt som noen år, men det har de sluttet med. Smårettpølse selges de vel som året rundt. Mini - grillpølser.

Alle skal i alle fall bli mett. Å, nå gleder jeg meg til julemat!

Mine unger er glad i kjøtt, i alle fall eldste og yngste. (mellomste erukie glad i middag. Hun er derimot glad i brød, men hun spiser kjøtt)

Men fast har vi svinemør, det liker de også, men fra ungene var små har vi også hatt småpølser. Nissepølser var de solgt som noen år, men det har de sluttet med. Smårettpølse selges de vel som året rundt. Mini - grillpølser.

Alle skal i alle fall bli mett. Å, nå gleder jeg meg til julemat!
Vi har både medisterkaker og pølser, han er heldigvis glad i medisterkaker

Var vellykket feiring i går iallefall, så det er bra❤️82A33299-40D1-4D5E-A863-F5F2A1C53120.jpeg65EE3F67-F99E-467D-851A-C0088A929109.jpegI dag skal guttungen i utebursdag:) Ellers skal vi bake

Vi har både medisterkaker og pølser, han er heldigvis glad i medisterkaker
Da lider han jo ingen nød.

Medister er ikke jeg glad i, men mannen er faktisk glad i medisterkaker, kanskje vi burde ha det også til ribba. Noen få.

Back
Topp