Greit mrd litt refusjon da
Ja, da jeg og han var der sist fikk jeg beskjed om at det var gruppe c, den delen som ikke gir refusjon pga "bare" trangt om plassen.
På behandlingsplanen som er skrevet ut står det gruppe c med refusjon fordi han også har overbitt, og kombinasjonen gir refusjon, men så så tannlegen på bildene en gang til mens mannen og guttungen var der i går og undersøkte målene som var tatt og overbittet er så stort at det ble gruppe b og derved enda litt høyere refusjonstakst.
Det merkelig er at ingen har sagt noe om overbitt før i går. Og da er det altså over 9 mm. 6-9 mm kombinert med trangt om plasen gir gruppe c med refusjon, men over 9 mm gir gruppe b i seg selv.
Men, jeg har aldr itenkt over overbitt på ham. Glad jeg hadde munnbind på, sier mannen (det fikk han utdelt da han kom) Hadde de sett min minn hadde de vel begynt å opererer umiddelbar. Ja, sier jeg, de står jo litt i alle retninger dine tenner, men det er vel ikke noe annet enn det? Jo, jeg har overbitt, sier mannen. Som aldri er korrigert. Har ikek mulighet til å bite tenna helt sammen. Og nå synes han at han er for gammel til å gjøre noe med det.
Jeg ser åpenbart ikke overbitt på folk, for jeg har kjent denne mannen i ca 20 år. Dette har han aldri fortalt meg.
Så ungen har arvet trangt om plassen fra meg (jeg har trukket noen tenner jeg, for det er og blir ikke plass til alle mine tenner. Det er fullt. ) og overbitt fra sin far.
DEt skal bli spennende å se hva de sier om de andre to når de blir litt eldre..