Hei
Jeg har fått svar fra Maigaard om at det ikke er "rutine" for dette i Danmark. De mente også at verdien min var normal. Jeg sendte utdrag fra to artikler, der det står at dosen skal økes ved positiv test. Dersom man ikke gjør dette, øker risikoen for blant annet prematur fødsel, masse komplikasjoner hos fosteret og spontanaborter.
Jeg er nå sikker på at jeg ble gravid ved mine to første ivf her i Norge, hadde så mange symptomer, blant annet do besøk på nettene. På den tiden hadde jeg ikke blitt "gæren" og begynt og teste på dag 10 etter eggløsning. Jeg får ikke gjort noe med det som har skjedd, men blir helt målløs over at man må faktisk være sin egen lege. Troen på at vi vil lykkes har steget betraktelig, og jeg kommer nok ikke til å være like engstelig for å føde prematurt neste gang, nå som jeg muligens har funnet årsaken selv
Jeg er nå sikker på at jeg ble gravid ved mine to første ivf her i Norge, hadde så mange symptomer, blant annet do besøk på nettene. På den tiden hadde jeg ikke blitt "gæren" og begynt og teste på dag 10 etter eggløsning. Jeg får ikke gjort noe med det som har skjedd, men blir helt målløs over at man må faktisk være sin egen lege. Troen på at vi vil lykkes har steget betraktelig, og jeg kommer nok ikke til å være like engstelig for å føde prematurt neste gang, nå som jeg muligens har funnet årsaken selv
Takk for at du tok deg tid til å svare meg
Jeg husker ikke hvor mye jeg økte med, men jeg tror jeg økte fra 75 til 100 mg. Senere i svangerskapet lå jeg på ca 125-150 mg.
Måtte jula gi dere litt ro og glede med deres nærmeste.