Glukosebelastning

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Nå har jeg akkuratt kommet hjem fra glukosebelastning (24+1) og har HELDIGVIS ikke svangerskapsdiabetes!!
SÅÅÅÅÅ glad :smiley-bounce015

Har du vert på glukosebelastning? Eller eventuelt skal? Hvordan gikk det isåfall?

Om du har svangerskapsdiabetes, hva er behandlingen du har fått tildelt?
 
Jeg hadde svangerskapsdiabetes med første barnet. Måtte da gå på insulin både langtidsvirkende og hurtigvirkende med måltid. Var et styr!! Mye inn og ut på sykehuset og vekstkontroller. Ble satt igang i uke 38+0. Med nr 2 hadde jeg det ikke, og alt gikk normalt for seg. Nå med nr 3 ser det foreløpig ut som alt går normalt.
 
Jeg psyka meg skikkelig opp for å få det unna i dag. Meeeen ble møtt av en plakat på legekontoret om at de holdt stengt hele uka pga covid-19! :facepalm:
 
Til dere som ikke har gjordt det før: jeg stressa skikkelig pga drikken i flere uker før dagen faktisk kom. Hadde ingenting å stresse over. Ble mer kvalm av at jeg trodde jeg skulle bli kvalm. Hadde jeg ikke stressa meg sånn opp tror jeg ikke at jeg omtrent hadde blitt kvalm.

med andre ord, ingenting å bekymre seg over !
 
Til dere som ikke har gjordt det før: jeg stressa skikkelig pga drikken i flere uker før dagen faktisk kom. Hadde ingenting å stresse over. Ble mer kvalm av at jeg trodde jeg skulle bli kvalm. Hadde jeg ikke stressa meg sånn opp tror jeg ikke at jeg omtrent hadde blitt kvalm.

med andre ord, ingenting å bekymre seg over !
Åh, så godt å høre.... hadde et liiite psykisk sammenbrudd i går kveld, og ble rimelig oppgitt da jeg ikke fikk gjennomført i dag likevel. Da skal jeg unngå å gru meg en hel uke til! :happy:
 
Sitter på venterommet hos legen i skrivende stund og venter på å få komme inn til siste prøve og bli ferdig med testen.
Jeg ble skikkelig kvalm av den der drikken og hjelper ikke akkurat å måtte sitte med maske :depressed:

Var ikke så ille å drikke egentlig , er vel heller det at det det hele skjer på tom mage. :joyful:
 
Sitter på venterommet hos legen i skrivende stund og venter på å få komme inn til siste prøve og bli ferdig med testen.
Jeg ble skikkelig kvalm av den der drikken og hjelper ikke akkurat å måtte sitte med maske :depressed:

Var ikke så ille å drikke egentlig , er vel heller det at det det hele skjer på tom mage. :joyful:

Oppdatering:
Prøvene så veldig fine ut så heldigvis ikke noe svangerskapsdiabetes:happy093.
 
Jec var å tok glukesebelastning i dag, og ikke noe svangerskapsdiabetes her heller :woot:
 
Jeg sitter på legekontoret nå. En litt under en time på igjen til blodprøve nummer to. Drikken smakte jordbæris, sånn vannis som man hadde i frysen da vi var små. Kjenner jeg er både kvalm og trøtt, men en time til det skal nok gå.
 
Ingen diabetes her heller:thumleft

Så da blir det: O jul med din glede og kaklige lyst, jeg hilser marsipanen velkommen:singing:
 
Min tur på torsdag :) Jeg hadde sv.diabetes i forrige svangerskap og forventer det denne gangen også :rolleyes:
 
Min tur på torsdag :) Jeg hadde sv.diabetes i forrige svangerskap og forventer det denne gangen også :rolleyes:
Jeg hadde med førstemann, men ikke med nr 2. Kan være du slipper unna. Måtte ta sprøyter å hele pakka. Spent på denne gangen. De sier at siden jeg ikke hadde med nr 2 er det god sjanse for at jeg slipper.
 
Jeg hadde med førstemann, men ikke med nr 2. Kan være du slipper unna. Måtte ta sprøyter å hele pakka. Spent på denne gangen. De sier at siden jeg ikke hadde med nr 2 er det god sjanse for at jeg slipper.

Jeg veide mer da jeg ble gravid denne gangen enn sist og er mindre aktiv, så forhåpningene mine er ikke veldig store :p Men m jeg hadde diagnosen bare på papiret sist for å si det sånn. Jeg hadde en litt forhøyet verdi ved blodprøven tatt to timer etter inntak av glukosen. Måtte jo da måle blodsukkeret selv i tiden etterpå, men da var det alltid godt innenfor referanseverdiene uten noe særlig kostholdsregulering (jeg spiste som normalt). Gutten var også helt gjennomsnittlig da han ble født :) Så hvis jeg har det like lett denne gangen, er det ganske så uproblematisk for min del :)
 
Back
Topp