Søringinord
Andre møte med forumet
Jeg tenker at hvis du var overvektig i forkant av graviditet og har bmi over 25,så burde du ta den testen. Rart ikke lege eller jordmor har pushet på dette. Jeg var ikke klar over det selv, men fikk beskjed fra både jordmor og lege tidlig at den burde tas
Ja. Hadde en BMI på 30 i uke 7, så jeg spurte om det. Men jordmor sa at jeg så ikke så overvektig ut og at jeg skulle bare fortsette å spise normalt, så «gikk det nok greit». Jeg hadde gått ned 7kg i forkant av graviditeten og hadde håpet å gå ned mer før jeg ble gravid (men det rakk jeg ikke). Synes det er rart at de ikke har hatt fokus på noe av dette. Har høyere BMI nå, men jordmor mener fortsatt ikke dette er noe tema. Hun er eneste jordmor her i kommunen. Hvis jeg må bytte må jeg til en annen kommune en time unna og til jordmødre jeg kjenner privat og ikke vil ha som jordmor.
Men tenker at jeg ta en alvorsprat med henne og si at jeg forventer mer. Fikk melding fra henne i dag hvor hun spør meg når jeg har neste time, for hun har glemt det og slettet meldingene fra meg.