Glukosebelastning

Hadde min time i dag. Ble skikkelig dårlig i vente tiden . Fikk litt følelsen av å skulle besvime, var kvalm, svimmel og kald svetta.
Så det var to lange timer, måtte faktisk ta en lur mens jeg satt der på vente rommet.
Prøvene var helt fine da heldigvis .


Noen andre som har reagert kraftig?
Jeg ble sånn med førstemann. Ente opp med og kaste opp og nesten svime av. Måtte legge meg ned på gulvet hos legen.
 
Jeg tar den nå, synes det gikk veldig fint. Var en slags bringebærsmak på sukkerdrikken, smakte som en litt for søt energidrikk ;) Er bare kjedelig å sitte her å vente :bookworm: Fint å bli ferdig med det! Lykke til til dere som skal ta :happy:
 
Tok den i morges, syns ikke den drikken var så ille å få ned :) Siden de sa jeg fikk 5 minutter på å få den ned, måtte jeg spørre om jeg kunne drikke den fort, haha!
Helt fine prøver, som forventet. 4 før og 6,2 etter.
 
Skal ta den i morgen...kommer til å bli skikkelig sur hvis det viser seg at jeg har svangerskapsdiabetes...tror samtidig litt at jeg har det..huff.
 
Bah
Tok på fredag. Fekk beskjed om at prøvane var fine. Vart målt til 5,0 før og 5,8 etterpå

Melding frå fastlegen i dag. 5,4 før og 6,9 etterpå.. og har då visst påvist svagerskpsforgiftning..
 
Hadde min time i dag. Ble skikkelig dårlig i vente tiden . Fikk litt følelsen av å skulle besvime, var kvalm, svimmel og kald svetta.
Så det var to lange timer, måtte faktisk ta en lur mens jeg satt der på vente rommet.
Prøvene var helt fine da heldigvis .


Noen andre som har reagert kraftig?

Jeg hadde også en sånn reaksjon av den. Blei helt panisk med pustebesvær, kaldsvetting, svimmel og kvalm. (Sannsynligvis en reaksjon på kvalmen siden jeg har hatt HG...) Legen trodde nesten vi måtte avbryte, men tenkte at jeg gadd fader ikke gjøre det en gang til! Så styrta det ned, blei lagt på et rom, skrudde av lyset og krølla meg sammen. Heldigvis skjønte de at jeg ikke kunne sitte på venterommet!

Prøvene var heldigvis bra da, men litt av en heisatur! Vært et slått ut resten av dagen :(
 
Jeg skal til glukoseblastning test på mandag. Alle apotekene her er tomt for der.
lurte på har dere kjøpte selv eller ikke?
 
Hadde 4,9 fastende og 7,0 2 timer etter sukkerdrikken, målt i fingeren. Fikk beskjed om at blodprøvene målt i armen kunne gi annet utslag, så ville få sikkert svar når jeg skal til jordmor tirsdag:)
 
Jeg skal til glukoseblastning test på mandag. Alle apotekene her er tomt for der.
lurte på har dere kjøpte selv eller ikke?
Har fått hos legen (betalt for ja), ikke fått beskjed om å ta med selv.
 
Fikk glukosebelastning på helsestasjonen i dag. Her betaler man ingenting. Gikk veldig fint. Resultater under 4,5 på begge målingene. Det smakte bare ublandet saft, synes jeg, og hadde ingen reaksjon. Var digg å bare legge seg ned og slappe av i to timer. Sovnet til og med :)
 
Fikk glukosebelastning på helsestasjonen i dag. Her betaler man ingenting. Gikk veldig fint. Resultater under 4,5 på begge målingene. Det smakte bare ublandet saft, synes jeg, og hadde ingen reaksjon. Var digg å bare legge seg ned og slappe av i to timer. Sovnet til og med :)
Jeg betalte 320.. :shifty:
 
Jeg hadde også en sånn reaksjon av den. Blei helt panisk med pustebesvær, kaldsvetting, svimmel og kvalm. (Sannsynligvis en reaksjon på kvalmen siden jeg har hatt HG...) Legen trodde nesten vi måtte avbryte, men tenkte at jeg gadd fader ikke gjøre det en gang til! Så styrta det ned, blei lagt på et rom, skrudde av lyset og krølla meg sammen. Heldigvis skjønte de at jeg ikke kunne sitte på venterommet!

Prøvene var heldigvis bra da, men litt av en heisatur! Vært et slått ut resten av dagen :(

Å nå ble jg bekymra!
Jeg har også hatt HG og kaster fortsatt opp i ny og ne (tar Zofran). Skl ta prøven på onsdag og er kjempenervøs. Føler det kommer til å gå til helvete.....
 
Å nå ble jg bekymra!
Jeg har også hatt HG og kaster fortsatt opp i ny og ne (tar Zofran). Skl ta prøven på onsdag og er kjempenervøs. Føler det kommer til å gå til helvete.....
Jeg kasta opp før jeg dro, men det gikk fint for min del å drikke sukkeret. Måtte ta det litt rolig. Du har ganske god tid på å få det ned, så det hjelper å drikke sakte og prøve å ikke stresse. Du kan jo si fra at du gruer deg så kanskje de har noen tips.
 
Fikk telefon på fredag om att det hadde blitt noe tull med testen jeg tok, så skulle ta på nytt i dag.. Gikk veldig greit sist, så tenkte at dette ble null stress ;) MEN så feil kan man ta :sorry: Hadde sittet ca. 30 min på venterommet da jeg kjente et blodtrykksfall kom snikende, holdt på og svime av og kastet like greit opp hele sukkerdrikken :hungover: Stakkars hun andre damen som satt på venterommet sammen med meg!
Vi fullførte likevel, selv om effekten kanskje ikke ble som den skulle.. Men orker ikke tanken på å måtte ta den for 3. gang.... :hilarious:
 
Er det etter kl 24.00 man skal faste før testen?
 
Jeg betalte 320.. :shifty:
Urettferdig at det er så ulik praksis rundt omkring. Det burde det ikke være. Bor i Oslo og jeg har ikke betalt for noe i løpet av hele svangerskapet så langt. Har blitt fulgt opp av fastlege med jevnlige blodprøver på grunn av noen diffuse blodprøvesvar, fått influensavaksine og hatt rutinekontroller på helsestasjonen, alt uten å betale en krone.
 
Back
Topp