Gravide over 30 år, NIPT test?

Synd :bored: Alternativet er å sende til Belgia da for de som ønsker det..
Har du en link?

Samboer og jeg så på ulike steder i dag, fant Ultralydklinikken i DK og en svensk side. Rimeligste lå på rett under 6000
 
Synd :bored: Alternativet er å sende til Belgia da for de som ønsker det..
Det skal vel godt gjøres å finne en lege som kan ta blodprøven? Det er ulovlig. Jeg tør ikke spørre legen min om det, vil ikke ødelegge forholdet mitt til henne...
 
Det skal vel godt gjøres å finne en lege som kan ta blodprøven? Det er ulovlig. Jeg tør ikke spørre legen min om det, vil ikke ødelegge forholdet mitt til henne...
Har hørt lest mange i forum som får hjelp nå, det er jo på vei til å bli lov, så det er nok mange som ønsker å hjelpe. Dersom du kjenner noen som jobber som vernepleiere osv kan det være de har fått opplæring i blodprøvetaking også :) Så slipper du oppsøke helsetjenesten
 
Er det flere enn meg som vurderer NIPT test? Jeg er 34 å skal bestille meg legetime for å ta NIPT test og tidlig UL. Jeg tar ingen sjanser.

Jeg har fått en liten gutt med alvorlige misdannelser før som ikke overlevde, så skal hvert fall ta en kub/duotest. Får litt ekstra oppfølging! PS: ser vi har vært i tidligere termingruppe sammen :) jeg har endret navn siden da (het alanism) men var mest aktiv i oktober!
 
Jeg har fått en liten gutt med alvorlige misdannelser før som ikke overlevde, så skal hvert fall ta en kub/duotest. Får litt ekstra oppfølging! PS: ser vi har vært i tidligere termingruppe sammen :) jeg har endret navn siden da (het alanism) men var mest aktiv i oktober!

Uff det må ha vært en fæl påkjenning!:Heartbigred
Jeg er så dårlig på navn at de sier Meg ingen ting. Men så koselig. :joyful: jeg skal spørre om KUB når jeg skal til JM i morgen
 
Planen er tidlig ultralyd for å avdekke eventuelle ting.
 
Jeg er 35 år, som er den nye grensen for risikosvangerskap, så tenkte å høre med legen om jeg fikk henvisning til KUB. Er det noen som vet hvilken uke dette måtte gjøres i?
 
Vi som er 38 får vell den nip testen nå i Norge gjennom det offentlige ?
 
Jeg er 35 år, som er den nye grensen for risikosvangerskap, så tenkte å høre med legen om jeg fikk henvisning til KUB. Er det noen som vet hvilken uke dette måtte gjøres i?

Er ikke blodprøven rundt uke 9? Og ul 12/13? Mener det var noe sånt sist! Fikk henvisning i dag :)
 
Er ikke blodprøven rundt uke 9? Og ul 12/13? Mener det var noe sånt sist! Fikk henvisning i dag :)
Tusen takk! Da bør jeg sikkert ta kontakt med lege snart. Vet du om blodprøven blir tatt hos fastlegen?
 
Back
Topp