Gravide over 30 år, NIPT test?

Er 39, så får KUB på sykehuset og NIPT dersom ultralyd og blodprøve viser indikasjon på noe galt..
Skal på lille julaften.. Gruuuer meg.. :arghh:
 
Jeg skal ta KUB-test i morra. Tar både blodprøve og UL samme dag, så jeg slipper to turer til Oslo. Det eneste er at jeg da ikke får vite svaret på blodprøven da jeg tar UL. Men jeg får svarene pr telefon en uke senere ca
 
Jeg skal ta KUB-test i morra. Tar både blodprøve og UL samme dag, så jeg slipper to turer til Oslo. Det eneste er at jeg da ikke får vite svaret på blodprøven da jeg tar UL. Men jeg får svarene pr telefon en uke senere ca
Slik skal jeg også gjøre det :)
 
Hm. Rart ja. Mulig at de mener jeg bor så nærme Oslo at jeg kan ta dit flere ganger? Jeg hører til Drammen sykehus, men det er jo er lite stykke likevel. Og det betyr jo mer fri fra jobb og en ekstra gang med munnbind (fikser munnbind dårlig).

Hvis du skal til Riksen så har de drop in på blodprøven på labben som ligger en liten gåtur unna sykehuset. Jeg gjorde det samme dag :)
Ring dem for å høre om dette, det burde være fint mulig å få gjort samme dag bare du beregner litt god tid.
 
Hei! Vil bare meddele at dato for NIPT i Norge, er satt til 1 april 2022. Så det blir for seint for oss som er gravide nå, dessverre. Jeg kommer til å bruke kit fra utlandet, men usikker på hvilken klinikk vi går for enda.
 
Hei! Vil bare meddele at dato for NIPT i Norge, er satt til 1 april 2022. Så det blir for seint for oss som er gravide nå, dessverre. Jeg kommer til å bruke kit fra utlandet, men usikker på hvilken klinikk vi går for enda.

2022?.. :eek: Tenkte at det blir i 2021 ihvertfall.
 
Jeg skal ta KUB-test i morra. Tar både blodprøve og UL samme dag, så jeg slipper to turer til Oslo. Det eneste er at jeg da ikke får vite svaret på blodprøven da jeg tar UL. Men jeg får svarene pr telefon en uke senere ca
Hvordan gikk det i dag ?:)
 
Jeg skal ta KUB-test i morra. Tar både blodprøve og UL samme dag, så jeg slipper to turer til Oslo. Det eneste er at jeg da ikke får vite svaret på blodprøven da jeg tar UL. Men jeg får svarene pr telefon en uke senere ca
Håper det gikk fint i dag ❤️
 

Vedlegg

  • 0E73EC6F-1698-48D0-BC45-80B9AB3ACF09.jpeg
    0E73EC6F-1698-48D0-BC45-80B9AB3ACF09.jpeg
    24 KB · Visninger: 24
søte dere er som spør ❤️ Det gikk kjempefint. Liten og fin nakke og perfekt liten nese. Hamatomet jeg hadde i uke 9 var forsvunnet og babyen var så søt. Lå og gjemte seg og viste rompa til oss nesten hele tiden :laughing002 fikk et par bra bilder da ❤️
Så fint å høre ❤️ Godt at hematomet var borte, det har sikkert vært et stressmoment kan jeg tenke meg. Fint å kunne gå inn i jula med slike gode nyheter ❤️ Se lille da!
 
søte dere er som spør ❤️ Det gikk kjempefint. Liten og fin nakke og perfekt liten nese. Hamatomet jeg hadde i uke 9 var forsvunnet og babyen var så søt. Lå og gjemte seg og viste rompa til oss nesten hele tiden :laughing002 fikk et par bra bilder da ❤️
Så fint å høre at det gikk bra :) . Fikk du vite kjønn ?:)
 
Så fint å høre ❤️ Godt at hematomet var borte, det har sikkert vært et stressmoment kan jeg tenke meg. Fint å kunne gå inn i jula med slike gode nyheter ❤️ Se lille da!
Ja, det var veldig deilig ❤️ Nå er skuldrene senket og jeg har fortalt om lille til ungene, venner og kollegaer :love017
 
Så fint å høre at det gikk bra :) . Fikk du vite kjønn ?:)
Nei, hun ville ikke sjekke etter det. Dette var en veldig medisinsk UL. Sjekka kun nakkefold og neseben. Jeg ble litt skuffa. Men men. Skal på OUL 2.feb. Får bare smøre meg med tålmodighet :happy:
 
Back
Topp