Min vei mot førstemann

Timi90

Elsker forumet
Assistert-jentene
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg trenger et sted å lufte tankene mine, så derfor oppretter jeg min egen dagbok.

Jeg er 31 år, bosatt på Østlandet, og er sammen med verdens herligste fyr. Sammen prøver vi nå på vårt første barn. Jeg, som sikkert mange andre, håpet og trodde det skulle gå fort. I hvert fall i løpet av 5pp tenkte jeg. Men i dag kom tanta, og vi er herved inne i pp6. Jeg vet det ikke er er lenge i forhold til mange av dere, men likevel begynner jeg å bli bekymret - til tross for at jeg egentlig vet hvor mye som skal til før det klaffer.

Jeg tenker for mye på det. Det å bli gravid tar opp nesten all hjernekapasitet.

Juni 2020 - Kaster p-pillene

PP1 - 27 dager - testet ikke etter el, neg.gtest
PP2 - 26 dager - positiv el-test CD15, neg.gtest
PP3 - 27 dager - testet ikke etter el, neg.gtest
PP4 - 28 dager - testet ikke etter el, neg.gtest
PP5 - 30 dager - positiv el-test CD16, neg.gtest
PP6 - 28 dager - positiv el-test CD15, neg.gtest
PP7 - 29 dager - positiv el-test CD17, neg.gtest
PP8 - 25 dager - positiv el-test CD13, neg.gtest
PP9 - 28 dager - positiv el-test CD 16

Sjekk på Medicus. Påvist svært nedsatt sædkvalitet, såpass mye at vi ikke kommer til å bli gravid på egenhånd.

PRØVEPAUSE

April 2021 - ICSI #1 - 10 egg ut, kun 3 modne - 3 befruktet - 1 satt inn dag 4 - ingen på frys - kjemisk (hcg 27, 15 dpo)

Juni 2021 - ICSI #2 - 14 egg ut, 7 modne - 6 befruktet - 2 blastoer - totalfrys

August 2021 - FER #1 - Innsett 23/8 - kjemisk (hcg 38, 15 dpo)

September 2021 - FER #2 - Innsett 24/9 - kjemisk (hcg 9, 15 dpo)

November 2021 - ICSI #3 - 15 egg ut, 6 modne - 6 befruktet - 4 blastoer på frys

Desember 2021 - FER #3 - Innsett 8/12 - GRAVID :Heartred (hcg 1200, 17 dpo)
 
Last edited:
CD1

I dag kom tanta. 2 dager etter forventet IKM. Det gjorde jo at jeg hadde et lite håp, selv om testene var negative. Har heldigvis hjemmekontor i dag, så jeg lot meg selv gråte litt og se på TV for å få tankene over på noe annet. Nå er jeg klar for jobb.

Jeg vet at med en gang tanta drar, så er jeg ved nytt mot igjen. CD1 er alltid syklusens verste dag!
 
Jeg forstår så veldig godt hvordan du har det! Håper du klarer å slappe av og unne deg et glass vin eller fem denne pp’n. Det fortjener du!:joyful: Masse lykke til videre:Heartred
 
Masse lykke til! Ta deg et glass vin eller to, det er mer godt enn vondt for noe :joyful: Blir spennende å følge deg :Heartpink
 
Jeg forstår så veldig godt hvordan du har det! Håper du klarer å slappe av og unne deg et glass vin eller fem denne pp’n. Det fortjener du!:joyful: Masse lykke til videre:Heartred
Masse lykke til! Ta deg et glass vin eller to, det er mer godt enn vondt for noe :joyful: Blir spennende å følge deg :Heartpink
Masse lykke til denne syklusen! :)

Tusen takk :Heartred Ble et glass vin til middag i går, med god samvittighet :joyful:
 
CD 3

Humøret et litt lettere i dag, som forventet. Jeg hadde verdens fineste samtale med mannen den dagen tanta kom. Han merket selvfølgelig at noe var galt, jeg var ikke akkurat smørblid. Heldigvis vet han akkurat hva han skal si for å få meg til å føle meg bedre. Jeg har jo holdt mye tilbake, nettopp fordi jeg antok at han ikke var interessert i å høre om "babyprat" dagen lang. Men han vil gjerne at jeg deler tankene mine med han, og forteller hva jeg er bekymret for og hva jeg jeg gleder meg til. Han vil dette like mye som meg, og vi skal få det til, selv om det muligens tar litt tid!

Derfor har jeg også klart å tenke litt mindre på denne prøvingen. Altså, jeg tenker mye på det, men jeg tror jeg skal klare å legge ting litt fra meg. I hvert fall frem til eggløsning :hilarious:

Har også begynt å tempe denne måneden, så det blir spennende. Jeg hadde et termometer liggende, fra den gang jeg brukte det som "prevensjon".

Det hjelper jo også å lese alles historier her inne. Da føler man seg litt mindre alene! De aller fleste får det til, og det er litt betryggende.
 
Kan jeg spørre om når du sluttet på prevensjon (hvis du gikk på det) før du kom i gang med prøvingen? :shy::Heartpink
 
Kan jeg spørre om når du sluttet på prevensjon (hvis du gikk på det) før du kom i gang med prøvingen? :shy::Heartpink
Jeg sluttet på p-piller i slutten av juni, da vi bestemte oss for å begynne å prøve. Har hatt veldig stabile sykluser etter pilleskrinet. Prøvde ikke veldig aktivt de 2 første periodene, annet enn å legge inn litt aksjer rundt eggløsning. Nå følger jeg litt bedre med :hilarious:
 
Jeg sluttet på p-piller i slutten av juni, da vi bestemte oss for å begynne å prøve. Har hatt veldig stabile sykluser etter pilleskrinet. Prøvde ikke veldig aktivt de 2 første periodene, annet enn å legge inn litt aksjer rundt eggløsning. Nå følger jeg litt bedre med :hilarious:
Hehe, ja! Når fikk du første mens etter pilleslutt (sett bort ifra bortfallsblødning)? Jeg har gått på Diane siden jeg var 16/17 og sluttet i slutten av september. Kroppen skjønner ingenting :hilarious: Gikk du på piller? Fader, man blir jo helt oppslukt av dette :hilarious:
 
Hehe, ja! Når fikk du første mens etter pilleslutt (sett bort ifra bortfallsblødning)? Jeg har gått på Diane siden jeg var 16/17 og sluttet i slutten av september. Kroppen skjønner ingenting :hilarious: Gikk du på piller? Fader, man blir jo helt oppslukt av dette :hilarious:

Gikk på p-piller ja. Fikk bortfallsblødning 26. juni og neste mens 23. juli. Så rett inn i syklus egentlig. Men har hatt noen sykluser med litt korte lutealfaser. Må være frustrerende når kroppen ikke forstår, men samtidig er det jo ikke rart etter så mange år på pilla :hilarious:
 
CD 5

Tanta er borte for denne gang, men nå begynner min spotteperiode. Andre enn meg som spotter mye etter mens? Jeg spotter aldri før mens, eller i syklusen ellers, men etter tanta har dratt så kan jeg spotte i en uke. Utrolig irriterende!

I dag har vi vært på middag hos svigers. Broren til samboeren min har to herlige barn, og jeg kjenner at lengselen etter å bli gravid blir enda større når jeg er sammen med dem. Det stikker litt! Så nå må jeg bare si til meg selv at snart, snart er det vår tur.

I det siste har jeg tenkt mye på hvordan jeg kommer til å reagere hvis jeg noen gang får en positiv graviditetstest. Kommer jeg til å gråte? Hoppe av glede? Hvordan skal jeg fortelle det til min herlige kjæreste? Hvordan kommer han til å reagere? Tusen tanker i hodet på en gang. Men det er fint å ha gode tanker midt oppe i denne prøveprossesen som går altfor sakte.

Altså, jeg føler meg jo spik spenna gæren innimellom. Har dere noen gang sittet med en positiv eggløsningstest i hendene og tenkt "Herregud, tenk om dette var en graviditetstest"? Det har jeg, opptil flere ganger :hilarious: Må vel være lov til å drømme seg bort i noen minutter?

Bare fem dager igjen til jeg kan begynne å teste etter eggløsning - syklusens neste høydepunkt. Får i hvert fall tilfredsstilt testetrangen litt, om ikke annet.
 
CD 5
Tanta er borte for denne gang, men nå begynner min spotteperiode. Andre enn meg som spotter mye etter mens? Jeg spotter aldri før mens, eller i syklusen ellers, men etter tanta har dratt så kan jeg spotte i en uke. Utrolig irriterende!

I dag har vi vært på middag hos svigers. Broren til samboeren min har to herlige barn, og jeg kjenner at lengselen etter å bli gravid blir enda større når jeg er sammen med dem. Det stikker litt! Så nå må jeg bare si til meg selv at snart, snart er det vår tur.

I det siste har jeg tenkt mye på hvordan jeg kommer til å reagere hvis jeg noen gang får en positiv graviditetstest. Kommer jeg til å gråte? Hoppe av glede? Hvordan skal jeg fortelle det til min herlige kjæreste? Hvordan kommer han til å reagere? Tusen tanker i hodet på en gang. Men det er fint å ha gode tanker midt oppe i denne prøveprossesen som går altfor sakte.

Altså, jeg føler meg jo spik spenna gæren innimellom. Har dere noen gang sittet med en positiv eggløsningstest i hendene og tenkt "Herregud, tenk om dette var en graviditetstest"? Det har jeg, opptil flere ganger :hilarious: Må vel være lov til å drømme seg bort i noen minutter?

Bare fem dager igjen til jeg kan begynne å teste etter eggløsning - syklusens neste høydepunkt. Får i hvert fall tilfredsstilt testetrangen litt, om ikke annet.
Så irriterende å spotte så lenge etterpå. Takk for besøket, men nå kan du dra TR :shifty:

Tenkt samme tanke selv med positiv EL-test. Får sommerfugler i magen, haha. Absolutt lov til å drømme :rolleyes: Masse lykke til i denne PP! Måtte spiren sitte :smiley-angelic001
 
Så irriterende å spotte så lenge etterpå. Takk for besøket, men nå kan du dra TR :shifty:

Tenkt samme tanke selv med positiv EL-test. Får sommerfugler i magen, haha. Absolutt lov til å drømme :rolleyes: Masse lykke til i denne PP! Måtte spiren sitte :smiley-angelic001
Ville bare si masse lykke til!! Håper det klaffer for dere veldig snart :Heartpink:Heartpink
Tusen takk :Heartred
 
Jeg vil bare titte innom å si at du ikke må være så hard mot deg selv :Heartred De fleste får det til i løpet av 2 år og de aller fleste av de blir gravide selv om de trener eller ikke trener, har et par kilo for mye eller for lite om de drikker et glass vin eller to eller tre.
Det viktigste er at man har det bra med seg selv så kommer nok spiren skal du se :) Så får du heller se hvor det går om du faktisk når den 2 års grensen. Masse lykke til! :D
 
Jeg vil bare titte innom å si at du ikke må være så hard mot deg selv :Heartred De fleste får det til i løpet av 2 år og de aller fleste av de blir gravide selv om de trener eller ikke trener, har et par kilo for mye eller for lite om de drikker et glass vin eller to eller tre.
Det viktigste er at man har det bra med seg selv så kommer nok spiren skal du se :) Så får du heller se hvor det går om du faktisk når den 2 års grensen. Masse lykke til! :D
Takk for fine ord :Heartred Og jeg vet at det er så rett, det du skriver. Målet mitt er jo å klare å slappe litt mer av, og heller kose meg med prøvingen. Det er lettere sagt enn gjort, men jeg føler allerede at jeg er litt roligere nå enn i forrige pp :) Det hjelper å skrive ned ting, så får man det liksom ut av hodet.
 
Takk for fine ord :Heartred Og jeg vet at det er så rett, det du skriver. Målet mitt er jo å klare å slappe litt mer av, og heller kose meg med prøvingen. Det er lettere sagt enn gjort, men jeg føler allerede at jeg er litt roligere nå enn i forrige pp :) Det hjelper å skrive ned ting, så får man det liksom ut av hodet.
Ja det vet jeg godt! Er helt sinnsykt utålmodig selv :hilarious: Hovedpoenget var vel egentlig at du overhode ikke trenger å ha dårlig samvittighet dersom du tar et glass vin, spiser litt godis på lørdagskvelden eller dropper en trening. Tror alt med måte er det viktigste :p Ventingen er helt grusom, men det blir jo en slags hobby :hilarious: Krysser fingrene for at det skjer noe snart <3
 
Ja det vet jeg godt! Er helt sinnsykt utålmodig selv :hilarious: Hovedpoenget var vel egentlig at du overhode ikke trenger å ha dårlig samvittighet dersom du tar et glass vin, spiser litt godis på lørdagskvelden eller dropper en trening. Tror alt med måte er det viktigste :p Ventingen er helt grusom, men det blir jo en slags hobby :hilarious: Krysser fingrene for at det skjer noe snart <3
Det er veldig sant, og jeg skal ta det med meg videre. Nytter jo ikke å være for streng med seg selv, men heller gjøre ting lystbetont :D
 
CD 5
Tanta er borte for denne gang, men nå begynner min spotteperiode. Andre enn meg som spotter mye etter mens? Jeg spotter aldri før mens, eller i syklusen ellers, men etter tanta har dratt så kan jeg spotte i en uke. Utrolig irriterende!

I dag har vi vært på middag hos svigers. Broren til samboeren min har to herlige barn, og jeg kjenner at lengselen etter å bli gravid blir enda større når jeg er sammen med dem. Det stikker litt! Så nå må jeg bare si til meg selv at snart, snart er det vår tur.

I det siste har jeg tenkt mye på hvordan jeg kommer til å reagere hvis jeg noen gang får en positiv graviditetstest. Kommer jeg til å gråte? Hoppe av glede? Hvordan skal jeg fortelle det til min herlige kjæreste? Hvordan kommer han til å reagere? Tusen tanker i hodet på en gang. Men det er fint å ha gode tanker midt oppe i denne prøveprossesen som går altfor sakte.

Altså, jeg føler meg jo spik spenna gæren innimellom. Har dere noen gang sittet med en positiv eggløsningstest i hendene og tenkt "Herregud, tenk om dette var en graviditetstest"? Det har jeg, opptil flere ganger :hilarious: Må vel være lov til å drømme seg bort i noen minutter?

Bare fem dager igjen til jeg kan begynne å teste etter eggløsning - syklusens neste høydepunkt. Får i hvert fall tilfredsstilt testetrangen litt, om ikke annet.

Testing i morgen:angel8 Masse lykke til denne pp’n:Heartred
 
Back
Topp