Tusen takkTesting i morgen Masse lykke til denne pp’n
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takkTesting i morgen Masse lykke til denne pp’n
CD 15
Da ble det positiv eggløsningstest i dag, endelig Jeg kjenner at jeg er skikkelig avslappet denne runden, og det er så deilig!
Jeg har kommet inn i mine vanlige treningsrutiner igjen etter å ha operert stortåa for 3 måneder siden, og da går dagene så utrolig mye fortere. Jobb, trene, spise, sove!
Snart i dpo-land igjen
Absolutt! Forrige pp var jeg superstressa Det er bare slitsomt. Tusen takkHurrra! Happy humping, og lykke til denne runden! Deilig å kjenne at man går inn i dpo-land med senka skuldre
10 DPO
EL kom litt sent denne måneden, fikk ikke positiv test før CD 17. Jeg har masse symptomer på graviditet, som vanlig. Men jeg har jo lært nå at det ikke betyr noen verdens ting. Testen i dag var blendahvit, og håpet ble drept ganske fort. Jeg prøver jo å si til meg selv, som jeg sier til andre; håpet er ikke ute før tanta kommer! Men psyken vil ikke spille på lag med meg og i dag er en kjip dag.
Nå har jeg ikke flere tester igjen, så nå blir det ikke flere tester før tanta kommer.
Jeg har rett og slett mistet troen på at vi skal klare dette alene. Jeg har veldig lyst til å ta en sjekk når vi skal til Oslo i mars, hvis vi ikke har blitt gravide innen det. Da har vi prøvd i 9 måneder. Jeg vet jo at man skal prøve i et år, men det hadde vært så betryggende å vite. Vite om det faktisk kan gå! Jeg trenger fakta som kan berolige meg litt. For hvis det ikke har gått på 7 prøveperioder, hvorfor skal det gå nå?
Du er god! Greit, jeg skal ikke gi opp håpet helt enda Det er bare det at jeg vanligvis har lutealfase på 11 dager, så føler liksom det burde vises nå hvis tanta skal holde seg unna! Skal holde på håpet litt til i hvert fallIkke gi opp helt enda på 10dpo da, for da må jeg også gjøre det! Og det vil du vel ikke?
Du, vet du! Ta en sjekk! Det skader ikke, og gir så mye mer fred i sjela. Vi sjekket oss etter seks mnd av samme årsak. Det at vi hadde papirer fra den sjekken allerede da det var gått et år gjorde at alt var klart for henvisning til ivf når vi fant ut at tiden var inne for det. Og samtidig så er det fint å få testet begge, for plutselig er det svømmerne som ikke er ideelle. Og da kanskje det plutselig ikke er noe «vits» og kaste bort mer tid, siden det er så liten sjanse i de tilfellene. Følg magefølelsen
Da kom TR i dag. Det var forventet, men likevel trist og vondt. En påminnelse om at det ikke gikk denne denne gangen heller.
Så det ble en dårlig start på dagen. Litt tårer som jeg ikke klarte å holde igjen, før jeg måtte skjerpe meg og dra på jobb. Late som ingenting. Det er jo egentlig greit, for da glemmer jeg det litt. Helt til jeg kommer hjem igjen.
Jeg har bestemt meg for at vi tar en sjekk neste gang vi er i Oslo. Min kjære er enig, han vil jo bare det beste for meg. Vi skal til Oslo i begynnelsen av mars, da har vi hatt 8pp. Klarer rett og slett ikke å prøve i et år! Vi hadde uansett tatt fertilitetssjekk privat, så hvorfor ikke gjøre det nå? Jeg kommer til å være et nervevrak, men vil heller vite. Mest sannsynlig er jo ting fint.
Nå skal jeg bare slappe av på sofaen, kanskje ta meg litt sjokolade og kose meg med min kjære. Gud, så trøtt man blir av å gråte?!
Dette hjelper å lese, du er flink til å sette ord på ting! Nye symptomer hver måned kan jeg skrive under på. Nesten hver pp tenker jeg at "nå må jeg jo være gravid, hvis ikke vet jeg ikke hva". Den ene måneden er det sure oppstøt, neste er det kvalme osv. Nå er jeg bare irritert på kroppen min fordi den klarer å lure meg hver eneste måned.Kjenner meg så veldig godt igjen i alt du skriver. Tiden du er i nå tror jeg var noen av de tøffeste dagene jeg har hatt i denne prøvingen. Det er så ufattelig psykisk utmattende. Etterhvert bare aksepterer man at det ikke går veien NOK en mnd. Men enda så kanskje til og med føler du nye symptomer for hver pp? Det gjorde iallfall jeg. Nå har jeg liksom innfunnet meg med at jeg har følt på alle symptomene før. Det blir tøffere... men også litt lettere. Berg- og dalbanen er en realitet. Veldig bra at dere skal ta en sjekk. Og hvem vet - kanskje går det før mars til og med Sender deg en stooor klem og gode tanker i en tung tid. Og du! Nå er det en ny pp! Kanskje er det akkurat DENNE pp’n som spira sitter
Dette hjelper å lese, du er flink til å sette ord på ting! Nye symptomer hver måned kan jeg skrive under på. Nesten hver pp tenker jeg at "nå må jeg jo være gravid, hvis ikke vet jeg ikke hva". Den ene måneden er det sure oppstøt, neste er det kvalme osv. Nå er jeg bare irritert på kroppen min fordi den klarer å lure meg hver eneste måned.
Men jeg tror på deg når du sier at man bare aksepterer det til slutt - og ja, kanskje det går neste pp. Må jo bare holde motet oppe Jeg er så spent på IVF-reisen din, og krysser alt jeg har for at det klaffer for dere - du har ventet lenge nok nå!
6 DPO
Jøss, så fort tiden har gått denne PP. Deilig! Men nå kjenner jeg at testetrangen begynner å melde seg Testene jeg har bestilt har heldigvis ikke kommet enda, men om de kommer denne uken så ryker det nok en test på fredag. Det er så lite spennende med kort lutealfase, for om jeg venter til 10 dpo med å teste, så får jeg bare to testdager.
Denne PP har jeg heller ikke kjent noen symptomer enda - men så har jeg heller ikke latt meg selv kjenne etter. Jeg har jo haugevis med symptomer hver måned, og det har ført til null, niks og nada.
Bare å smøre seg med tålmodighet frem til fredag!