Det håper jeg også, min var ganske sterk i dag men er jo bare 6 dpo.
Håper det er blanding av ovitriellestek og babystrek
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det håper jeg også, min var ganske sterk i dag men er jo bare 6 dpo.
Nei, ikke mer enn oppblåst etter uttak og lutinus. Du da? Ovitrelle hang så lenge i meg sist runde, så vet ikke når den går ut...Håper det er blanding av ovitriellestek og babystrekHar du noen symptomer?
Huff, alt me må igjennom i denne infertilitetsgjørma...Min amh var 2 i 2016, men etter nye prøver i 2019 var den faktisk også på 4! Legen forklarte det med at de antageligvis har mer nøyaktige tester nå, og at det var positivt mtp at jeg ihvertfall ikke var blitt mindre fruktbar på de tre årene. Dette er min 5. stimuleringsrunde med søskenforsøk, har bare hatt lang protokoll i de 4 forsøkene jeg har hatt på Riksen, men Hausken satt meg på kort protokoll og sa at etter deres erfaring var det de mente ville ha best effekt på meg. Enig i at det var mindre bivirkninger, men fikk skikkelige magesmerter av Fyremadel. Resultatet var egentlig omtrent det samme som tidligere, får ca tre egg ut men har høy befruktningsrate. Ved første forsøk som endte i datteren min fikk jeg bare tre eggposer, to egg ut, og ett befruktet. I tillegg har ikke embryoene mine delt seg perfekt, så har vel egentlig hatt kjempeflaks tidligere. Ble faktisk litt fornærmet da legen fortalte meg under første søskenforsøk at datteren min ikke hadde vært et perfekt embryo
Det er nettopp det du sier som gjør at jeg ikke vil gi opp og forsøke Hausken igjen, men hva er DHEA? At Riksen ikke har tro på flere forsøk og mener jeg bør tenke på ED synes jeg er veldig rart. Legen sa at neste steg blir en samtale på sykehuset om hva vi ønsker å gjøre videre, og at alternativet evt er at vi må vurdere eggdonasjon. Virket som han mente på Riksen, for han sa også at det ligger litt frem i tid og at vi er avhengige av at de faktisk har donorer. Han var ikke særlig sensitiv, måten han håndterte dette på gjorde at jeg selv ikke klarte å ta helt innover meg hva han faktisk sa, men brøt sammen i bilen etterpå... Satt igjen med en følelse av dårlig samvittighet og at jeg er utakknemlig for det barnet jeg har før, og ikke har rett til å være lei meg over en slik beskjed. Vi tar oss foreløpig råd til å gå videre privat selv om økonomien ikke er optimal nå, men tror ikke jeg orker noen runde i utlandet f.eks. Eggdonasjon sitter også litt langt inne, for har jo hele tiden hatt troa på at dette kom til å gå med egne egg.
Det er så godt å kunne lette hjertet her og få gode råd og støtte. Jeg holder forsøkene foreløpig hemmelig overfor familie og venner, utenom en venninne, så trenger et sted å ventilere litt når grublingen tar overhånd. Tusen takk!
Har du fortsatt ikke hørt noe fra OLGA? Hvor lenge venter dere evt før dere går til Hausken igjen?
Og det at me har lyst på søsken betyr jo ikkje at me ikkje er takknemlege for det barnet me allerede har - heller tvert imot, denne reisa gjer oss nok faktisk endå meir takknemlege for det barnet me faktisk har fått. Men ja, me har jo då ganske lik situasjon, ved mine tre uttak har eg fått ut 3 egg, 1 egg og 5 egg, så heller ikkje så mange. Men åpenbart mykje bedre med 5 egg enn 1... Av dette har me fått tre blastocystar, 1 good, 1 average og 1 poor. Blei gravid i siste runde, sannsynlegvis med det som var «good», men då blei det som kjent MA, så embryoet var åpenbart ikkje friskt. Det er litt av eit lotteri dette her!! Derfor eg synest det er veldig interessant med PGTA, gentesting, som OLGA gjer, for å kunna finna ut om embryoa er friske allerede før innsett. Og dermed unngå unødvendige mislykka forsøk og SA/MA. Ventar fortsatt på svar frå dei, veldig frustrerande. Men om me ikkje høyrer noko frå dei denne veka, går me nok i gang med nytt forsøk hos Hausken med lang protokoll, då rekk me det akkurat før jul... Logistikken rundt å skulla reisa til Russland er jo også berre blitt verre sidan sist.Nei, ikke mer enn oppblåst etter uttak og lutinus. Du da? Ovitrelle hang så lenge i meg sist runde, så vet ikke når den går ut...
Litt murringer og stikninger av og til, men det kan være så mangt
Prøver å ikke få så altfor store forhåpninger før jeg står med en positiv test
Helt enig, vi tar en gang av dagenOppblåst jeg ogLitt murringer og stikninger av og til, men det kan være så mangt
Prøver å ikke få så altfor store forhåpninger før jeg står med en positiv test
![]()

Jeg testa blank tidlig make sure til morran idag, og nå tok jeg både tidlig babyplan , og make sure og begge har veeeeeeldig svak strek, men en synlig rosa strek. Blir så usikker på om ovitriellen var ute av kroppen allikevel eller om det er babystrekEr nå 11 dager siden ovitriellen.
Så spotter jeg, har i grunn gjort det siden innsett siden dem kløna med å få inn det kateteret, men det ga seg litt og så så tok det seg litt opp i dag igjen
Herregud kan det ikke bare være et klart svar på ting![]()
Oi!!! Det er jo positivt med en svak strek!!Så spennende! Skal du teste igjen imorgen tidlig?
Åh, så bra at de har landa på Hausken igjen! Høyrest lurt ut. Blir det IVF eller inseminasjon? Me ventar fortsatt på OLGA, lei av denne ventinga no...Jeg tror faktisk man fortsatt kommer seg til Danmark om man gjerne vil det. Heldigvis for oss bestemte vi oss for en god stund siden og ta "noen runder" hos HauskenJa!! Fint om vi slipper unna ENDA en pandemi!! Stakkars minken, men de hadde det vel ikke helt fantastisk i utgangspunktet..
Vi drar til DK igjen dersom vi ikke lykkes på Hausken, men syns det er veldig greit at smitten roer seg litt først. Vi ee optimistiske til Hausken, og jeg gleder meg til ååpne postkassen på mandag med ny plan
Har dere hørt fra OLGA, eller bestemt dere for veien videre?

Men me køyrer nok på med nytt forsøk hos Hausken igjen me også om ikkje me får ei avklaring og eit godt tilbud frå OLGA i løpet av veka. Det er liksom siste sjanse før jul og det kjennest psykologisk viktig å gjera eitt forsøk til i år... Og iallfall surt om me ikkje kjem i gang med nytt forsøk hos Hausken, for så å heller ikkje få eit godt tilbud frå OLGA.
Me får sjå kva som skjer i løpet av dei nærmaste dagane, me ringer OLGA igjen om me ikkje høyrer noko frå dei i løpet av mandag eller tirsdag. 
Så spennendeJeg testa blank tidlig make sure til morran idag, og nå tok jeg både tidlig babyplan , og make sure og begge har veeeeeeldig svak strek, men en synlig rosa strek. Blir så usikker på om ovitriellen var ute av kroppen allikevel eller om det er babystrekEr nå 11 dager siden ovitriellen.
Så spotter jeg, har i grunn gjort det siden innsett siden dem kløna med å få inn det kateteret, men det ga seg litt og så så tok det seg litt opp i dag igjen
Så spennande med svak strek! Kryssar alt av fingrar og tær for deg!!!!Jeg testa blank tidlig make sure til morran idag, og nå tok jeg både tidlig babyplan , og make sure og begge har veeeeeeldig svak strek, men en synlig rosa strek. Blir så usikker på om ovitriellen var ute av kroppen allikevel eller om det er babystrekEr nå 11 dager siden ovitriellen.
Så spennendeHar du bilde? Sender deg alle lykkeønskinger herfra
![]()
og make sure sine er jeg maks usikker på om jeg kan stole på siden de gikk ut i oktober, typisk at den er der streken er mest synlig på
Så konklusjonen er at jeg er veeeeldig usikker på om jeg kan stole på de strekene
Blir de sterkere og værende så legger jeg ut bilde
Så spennande med svak strek! Kryssar alt av fingrar og tær for deg!!!!![]()

Ja må jo det, er altfor nysgjerrig til å ikke gjøre det![]()
Den ser jeg!! Nå må du bare tenke positivt, altså!Jeg har trua på at det er babystrek og troen på at 2021 blir et bra år! Både for oss og for verden!

Vi slipper i hvert fall TrumpÅh, så bra at de har landa på Hausken igjen! Høyrest lurt ut. Blir det IVF eller inseminasjon? Me ventar fortsatt på OLGA, lei av denne ventinga no...Men me køyrer nok på med nytt forsøk hos Hausken igjen me også om ikkje me får ei avklaring og eit godt tilbud frå OLGA i løpet av veka. Det er liksom siste sjanse før jul og det kjennest psykologisk viktig å gjera eitt forsøk til i år... Og iallfall surt om me ikkje kjem i gang med nytt forsøk hos Hausken, for så å heller ikkje få eit godt tilbud frå OLGA.
Me får sjå kva som skjer i løpet av dei nærmaste dagane, me ringer OLGA igjen om me ikkje høyrer noko frå dei i løpet av mandag eller tirsdag.
![]()
Jeg stemmer for corona-fritt, og baby-rikt 2021 for alle sammenVi slipper i hvert fall Trump
![]()

Åh, jaaaaa!!!! Måtte 2021 bli så mykje betre enn 2020 på ALLE måtar!!!!Jeg stemmer for corona-fritt, og baby-rikt 2021 for alle sammenVi slipper i hvert fall Trump
![]()
Helt enigÅh, jaaaaa!!!! Måtte 2021 bli så mykje betre enn 2020 på ALLE måtar!!!!![]()
Håper så inderlig det blir baby på deg nå, hadde vært så herlig om det klaffet på første forsøk! Krysser alt jeg har av ytre bevegelige lemmer, også kjent som fingre og tær ;PDen på babyplan sine blir borte når den tørker, ser da ut som skyggeog make sure sine er jeg maks usikker på om jeg kan stole på siden de gikk ut i oktober, typisk at den er der streken er mest synlig på
Så konklusjonen er at jeg er veeeeldig usikker på om jeg kan stole på de strekene
Blir de sterkere og værende så legger jeg ut bilde
![]()