Lura
Forelsket i forumet
Min amh var 2 i 2016, men etter nye prøver i 2019 var den faktisk også på 4! Legen forklarte det med at de antageligvis har mer nøyaktige tester nå, og at det var positivt mtp at jeg ihvertfall ikke var blitt mindre fruktbar på de tre årene. Dette er min 5. stimuleringsrunde med søskenforsøk, har bare hatt lang protokoll i de 4 forsøkene jeg har hatt på Riksen, men Hausken satt meg på kort protokoll og sa at etter deres erfaring var det de mente ville ha best effekt på meg. Enig i at det var mindre bivirkninger, men fikk skikkelige magesmerter av Fyremadel. Resultatet var egentlig omtrent det samme som tidligere, får ca tre egg ut men har høy befruktningsrate. Ved første forsøk som endte i datteren min fikk jeg bare tre eggposer, to egg ut, og ett befruktet. I tillegg har ikke embryoene mine delt seg perfekt, så har vel egentlig hatt kjempeflaks tidligere. Ble faktisk litt fornærmet da legen fortalte meg under første søskenforsøk at datteren min ikke hadde vært et perfekt embryoHuff, for ein lei situasjon.Men me er jo tydelegvis ganske like tilfelle du og eg, at det er vanskeleg å stimulera oss. Kva er din AMH? Tok akkurat ny test og min er på 4, så då er det jo forventa at eg ikkje skal få ut flust av egg, men iallfall meir enn eitt... Og kor mange stimuleringsrundar har du hatt? I mitt tilfelle har jo lang protokoll faktisk vist seg å funka best, så det er ikkje nødvendigvis feil sånn sett for oss «low responders». Har hatt tre stimuleringsrundar hos Hausken med kort protokoll tidlegare med dårleg resultat. Fekk beskjed hos Hausken om at dei som regel begynner med kort protokoll hos alle, ettersom det er mindre bivirkningar, men at lang er eit godt alternativ når kort ikkje funkar optimalt. Så viss me no går for nye forsøk hos Hausken, blir det lang protokoll på nytt etter at eg fekk ut 5 egg forrige gong på lang (og jo blei gravid, men det enda jo som kjent i MA). Synarela var heilt jævlig for meg, men sånn er det. Eg går allerede på DHEA no i forkant, kanskje også noko for deg? Einig i at de ikkje må gi opp dine egg før de har prøvd litt meir privat - så lenge de har råd då sjølvsagt, det er jo eit økonomisk spørsmål også... Slik tenker iallfall eg, at eg gjerne vil føla at me har prøvd alt med mine egg før me eventuelt går over til eggdonasjon, som eg ikkje utelukker altså. Men når det gjeld eggdonasjon, meinte denne legen at de då skulle gå vidare med ED på Riksen? Det har vel ikkje koma i gang der enno, eller? Denne legen høyrdest for øvrig veldig lite sensitiv ut og det verkar som at hen har svært lita forståing for kor tøft dette gamet er - også for oss som kjempar for å få eit søsken.
![]()

Det er nettopp det du sier som gjør at jeg ikke vil gi opp og forsøke Hausken igjen, men hva er DHEA? At Riksen ikke har tro på flere forsøk og mener jeg bør tenke på ED synes jeg er veldig rart. Legen sa at neste steg blir en samtale på sykehuset om hva vi ønsker å gjøre videre, og at alternativet evt er at vi må vurdere eggdonasjon. Virket som han mente på Riksen, for han sa også at det ligger litt frem i tid og at vi er avhengige av at de faktisk har donorer. Han var ikke særlig sensitiv, måten han håndterte dette på gjorde at jeg selv ikke klarte å ta helt innover meg hva han faktisk sa, men brøt sammen i bilen etterpå... Satt igjen med en følelse av dårlig samvittighet og at jeg er utakknemlig for det barnet jeg har før, og ikke har rett til å være lei meg over en slik beskjed. Vi tar oss foreløpig råd til å gå videre privat selv om økonomien ikke er optimal nå, men tror ikke jeg orker noen runde i utlandet f.eks. Eggdonasjon sitter også litt langt inne, for har jo hele tiden hatt troa på at dette kom til å gå med egne egg.
Det er så godt å kunne lette hjertet her og få gode råd og støtte. Jeg holder forsøkene foreløpig hemmelig overfor familie og venner, utenom en venninne, så trenger et sted å ventilere litt når grublingen tar overhånd. Tusen takk!
Har du fortsatt ikke hørt noe fra OLGA? Hvor lenge venter dere evt før dere går til Hausken igjen?

( har vell ikke hatt det på de andre forsøkene

Jeg har tro på dine egg
Det vet jeg ikke helt. Men kanskje noen andre