Håndarbeidstråden

☆Starlight☆

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Juligull2021
Er det flere enn meg som driver med håndarbeid her inne?:) Tenkte det kunne vært fint med en tråd for å dele det vi lager, og komme med tips og inspirasjon til hverandre. Selv går det mest i strikking her, men kunne virkelig tenkt meg å lære å sy!

Har du noen prosjekt gående nå? Del i vei:D
 
Jeg har kjøpt inn tråd og mønster til min første strikkegenser; til snuppa på 1,5år :) Er ingen superstrikker, men skulle ønske jeg var det!
 
For en gøy tråd! Jeg strikker, har for øyeblikket 2 prosjekter liggende :hilarious: Strikker et sett fra klompelompe til ei venninne som endelig venter liten og prøver å få ferdig en villmarksgenser til mannen min :)
 
Jeg har kjøpt inn tråd og mønster til min første strikkegenser; til snuppa på 1,5år :) Er ingen superstrikker, men skulle ønske jeg var det!
Så spennende! Hvilken genser vil du strikke? Du blir fort en superstrikker skal du se:D

For en gøy tråd! Jeg strikker, har for øyeblikket 2 prosjekter liggende :hilarious: Strikker et sett fra klompelompe til ei venninne som endelig venter liten og prøver å få ferdig en villmarksgenser til mannen min :)
Det blir så kos når man endelig kan strikke noe til sin egen lille:love017 Så flink du er som strikker til mannen, haha, jeg er mest glad i små prosjekter:laughing002
 
Strikker og syr litt :) Blir mest strikking til guttene jeg alt har, så får det gå i arv nedover etterhvert. Nå er det sesongens votter som er under produksjon :) og så har jeg sydd litt bukser til ungene tidligere, men i tynt jerseystoff, så de passer best i varmere vær :) 20201029_144807.jpg
 
Det blir så kos når man endelig kan strikke noe til sin egen lille:love017 Så flink du er som strikker til mannen, haha, jeg er mest glad i små prosjekter:laughing002

Har så mye strikk etter lillemor, i tillegg til ei svigermor som er en strikkemaskin - strikker derfor mest til andre :hilarious: Begynte på genseren til mannen for en evighet siden, den TAR.SÅ.LANG.TID! :laughing002 Derav et babyprosjekt innimellom :love017
 
Jeg har veldig lyst til å strikke dåpskjol, men venter til vi er kommet litt lengre før jeg starter. Nå går det mest i selbuvotter, samtidig som jeg driver på en kofte til meg selv:)
 
Er det flere enn meg som driver med håndarbeid her inne?:) Tenkte det kunne vært fint med en tråd for å dele det vi lager, og komme med tips og inspirasjon til hverandre. Selv går det mest i strikking her, men kunne virkelig tenkt meg å lære å sy!

Har du noen prosjekt gående nå? Del i vei:D
Pent lite :oops: startet å strikke på ett babyteppe da gjeg ble gravid med guttungen, han blir 14 i desember:angelic: har strikket ca 10cm langt på deto_O
 
Jeg strikker (nybegynner), hekler og broderer:) alt for mange prosjekter:D
 
Jeg skal begynne å strikke et teppe til babyen etterhvert :happy: alle de andre har fått det. Med forskjellige mønster, men alle i hvite. Så får de heklet pynt i blå eller rosa på ;) blomster og hjerter så langt. jeg har ikke visst kjønn før fødsel, så derfor er det greit med hvit. Jeg er langtfra proff på dette, men koser meg med det.
 
Pent lite :oops: startet å strikke på ett babyteppe da gjeg ble gravid med guttungen, han blir 14 i desember:angelic: har strikket ca 10cm langt på deto_O
:laughing002 Nøyaktig samme som her!!! Bare at min er 10... har kommet ca like langt på et babyteppe, som nå har ligget og støvet i 10 år...
 
Jeg og strikker, har noen bøker fra klompelompe, men sliter med å bestemme seg for hva en vil strikke. Er jo så mye fint! Vil lage noe som er fint, men samtidig praktisk noen tips?
 
Jeg strikker :D
Akuratt nå er jeg i gang med en bukse til 3årsdag i november :)
Men for en stund siden begynte jeg med en Monday suite i str 1mnd, så den skal jeg fortsette på etter buksa :D også felte jeg av en Lillebrors romper på mandag, men det var før jeg hadde tatt test å :)
Har en laaang liste over hva jeg vil strikke til baby :eek:

Driver med Lavendelstømpebukse til snart 3åringen, og tenke å strikke en i samme farge bare minste størrelsen, så de kan matche :D
 
Denne gangen har jeg lyst til å sy barneklær! Jeg har knapt nok sydd før, så håper jeg får det til.

Forrige gang jeg var gravid strikket jeg et teppe fra Nøstebarn. Husker ikke hva det heter, men det er superenkelt og fint. MEN det tok en evighet å komme i mål. Tror faktisk ikke jeg gidder strikke denne gangen. Krysser fingrene for at symaskinen overlever forsøkene mine og at det bkir noe hyggelig derfra i stedet.
 
Noen som har tips til et fint, mykt og enkelt babyteppe. Både strikket og heklet er av interesse :happy:
 
Back
Topp