Håndarbeidstråden

Strikker her! ;)
Siden det blir sommerbaby så får starte på 3 mnd størrelser denne gangen så det passer utpå høsten :D Men noen miniplagg blir det i bomull/ull. ❤️ Strikket et teppe hittil. Bellateppe.
Jeg er i gang med bellateppet, gleder meg til det er ferdig :D
 
Åh,det er så fint! Hvilket garn strikker du i? Jeg har kun sett bilder av det,er det litt tykt garn som brukes mest?
Oppskriften sier tynt garn, 27/10 :)
Jeg strikker i babyull lanett fra sandnesgarn :)
Strikka det aldri til første, derfor måtte jeg nå :D

du kan selvfølgelig strikke i tykt garn, men ville da strikka det med noe masker mindre, og du må å regne ut hvor mange nøster du trenger :)
 
Oppskriften sier tynt garn, 27/10 :)
Jeg strikker i babyull lanett fra sandnesgarn :)
Strikka det aldri til første, derfor måtte jeg nå :D

Ser ut som jeg må hive meg på det jeg å :) Må se om jeg finner noe deilig garn. Elsker å kjenne å ta på garnet jeg skal bruke.

hvilken farge går du for? Jeg tror jeg vil ha en i en grønnyanse
 
Ser ut som jeg må hive meg på det jeg å :) Må se om jeg finner noe deilig garn. Elsker å kjenne å ta på garnet jeg skal bruke.

hvilken farge går du for? Jeg tror jeg vil ha en i en grønnyanse
Jeg har gått for gulbrun, elsker sånne farger :D
Men grønn er jo å fin da :)
 

Vedlegg

  • E18BEBEA-0783-499A-8A06-E601C067BB41.png
    E18BEBEA-0783-499A-8A06-E601C067BB41.png
    72,9 KB · Visninger: 15
Er ingen superstrikker, men nå holder jeg på med Lillebrors romper. Synes den er så søt :dummy:
 
Jeg strikker, men avventer enda litt for jeg vil så gjerne vite hvilket kjønn jeg strikker til :wacky:
Men enn så lenge kan man jo strikke i kjønnsnøytrale farger. Hvilke farger liker dere som er kjønnsnøytrale?
Og strikker dere nyfødtstørrelser eller venter dere med ullstrikk til høstbruk? :happy:
 
Jeg strikker, men avventer enda litt for jeg vil så gjerne vite hvilket kjønn jeg strikker til :wacky:
Men enn så lenge kan man jo strikke i kjønnsnøytrale farger. Hvilke farger liker dere som er kjønnsnøytrale?
Og strikker dere nyfødtstørrelser eller venter dere med ullstrikk til høstbruk? :happy:
Jeg strikker mye i gul/gulbrun, blått/grønt, men da duse farger, brunt, orange/brent orange :)
Jeh strikker fra nyfødt, finnes mange deilige ull/bomullsblandinger, også må man ikke glemme ullens egenskap, den varmer ikke bare, den kjøler å ned, den regulerer kroppstemtraturen, noe nyfødte selv ikke klarer :)

så her går det i rompere/bleiebukser til sommeren, kommer å til å strikke noen jakker for kjøligere dager, strømpebukser/bukser, tynne, også for kjøligere dager :)
 
Strikker her også, har satt meg mål om å få strikker klær til vesla til barnehagestart så må bare rulle opp armene :joyful: siste jeg ble ferdig med var enslowenhjørning oppskrift fra creajunkie :)
 

Vedlegg

  • 20201108_115031.jpg
    20201108_115031.jpg
    28,3 KB · Visninger: 27
Last edited:
Foretrekker å sy fremfor å strikke. Det går så mye fortere. :confused::confused::confused::hilarious::hilarious::hilarious: Men strikker fortsatt på dinodressen fra klumpelompeboka. Og den kommer jeg vel til å holde på med til ungen er ti år. :hungover::eek::oops:
 

Vedlegg

  • A7B13FE7-3BA2-4145-8E7E-F38EC9D82A96.jpeg
    A7B13FE7-3BA2-4145-8E7E-F38EC9D82A96.jpeg
    47,4 KB · Visninger: 21
Snart ferdig med genser:rolleyes:
Og igang med kjønnsnøytralt teppe:Heartred
 

Vedlegg

  • IMG_20210110_085014.jpg
    IMG_20210110_085014.jpg
    76,1 KB · Visninger: 29
  • 16102654956425860242466750233662.jpg
    16102654956425860242466750233662.jpg
    42,7 KB · Visninger: 27
Jeg ønsker å strikke noe og begynne med teppe, men skal det brukes med en gang? Blir det ikke for varmt i sommer?

Ja, jeg er ikke norsk ;)
 
Jeg ønsker å strikke noe og begynne med teppe, men skal det brukes med en gang? Blir det ikke for varmt i sommer?

Ja, jeg er ikke norsk ;)
Spørs nok hvor du bor og hvordan garn du bruker :). Når jeg fikk juni barn sist hadde vi et teppe i tynn merinoull vi brukte masse :)
 
Jeg ønsker å strikke noe og begynne med teppe, men skal det brukes med en gang? Blir det ikke for varmt i sommer?

Ja, jeg er ikke norsk ;)
Fødte i mai for noen år siden, og de brukte ulltepper hele sommeren. Men disse ble strikket med ganske luftige hull i, som de elsket og tvinne fingrene inn i. Men, hele året brukte de disse. Er en av de få tingene jeg har spart på etter de var små også. Så om du vil strikke teppe, så er det bare å begynne. Det vokser de jo ikke ut av heller. :D
 
Jeg ønsker å strikke noe og begynne med teppe, men skal det brukes med en gang? Blir det ikke for varmt i sommer?

Ja, jeg er ikke norsk ;)
Jeg bor på innlandet, har ei på 3 år, og her går set i ull året rundt, ull er ikke varmende, det er regulerende, som en termos, putter du noe kaldt i, så holder det seg kaldt, putter du noe varmt i, så holder det seg varmt :)
Ikke velg det tjukkeste garnet :)
Sunday fra sandnesgarn er supert, deilig å strikke med er det å :)

les gjerne litt her
https://nostebarn.no/kundeservice/ullguide/slik-virker-ullen
 
Fødte i mai for noen år siden, og de brukte ulltepper hele sommeren. Men disse ble strikket med ganske luftige hull i, som de elsket og tvinne fingrene inn i. Men, hele året brukte de disse. Er en av de få tingene jeg har spart på etter de var små også. Så om du vil strikke teppe, så er det bare å begynne. Det vokser de jo ikke ut av heller. :D

takk for tips!
 
Back
Topp