NIPT

Jeg tenkte å bestille KIT fra NIPT-Skandinavia, da det blir litt vanskelig å dra ut av landet. Kan man risikere at KITen blir stoppet av tollvesenet?:bored: Jeg er usikker på om jeg skal velge Harmony test eller Harmony test+. Noen som har noen gode råd?:happy:
 
Jeg tenkte å bestille KIT fra NIPT-Skandinavia, da det blir litt vanskelig å dra ut av landet. Kan man risikere at KITen blir stoppet av tollvesenet?:bored: Jeg er usikker på om jeg skal velge Harmony test eller Harmony test+. Noen som har noen gode råd?:happy:


Jeg bestilte fra Ultralydklinikken.dk siden jeg ønsket Panorama. Kom med DHL på 2 dager. Sitter og venter på pick up fra DHL nå - de skal komme før 15. :) Veldig smooth opplevelse for meg så langt
 
Jeg bestilte fra Ultralydklinikken.dk siden jeg ønsket Panorama. Kom med DHL på 2 dager. Sitter og venter på pick up fra DHL nå - de skal komme før 15. :) Veldig smooth opplevelse for meg så langt
Jeg gjorde akkurat det samme. Veldig greit. Panorama kan også tas fra 9+0 så det var et pluss :)
 
Eg skjønar ikkje heilt dette; kva er så bra med Panorama? Prøvd å samanlikne med den eg har bestilt frå nipt-Skandinavia, men blir enda meir forvirra. Vil byta ut med Panorama om den kan visa meir.
 
Eg skjønar ikkje heilt dette; kva er så bra med Panorama? Prøvd å samanlikne med den eg har bestilt frå nipt-Skandinavia, men blir enda meir forvirra. Vil byta ut med Panorama om den kan visa meir.

Det er to ulike produsenter. Ultralydklinikken.dk hadde Harmony som påviste mindre, men ser ut som om du har bestilt den største testen fra NIPT Skandinavia så screener de for det samme som Panorama. Og du fikk det billigere enn meg ;)
 
Det er to ulike produsenter. Ultralydklinikken.dk hadde Harmony som påviste mindre, men ser ut som om du har bestilt den største testen fra NIPT Skandinavia så screener de for det samme som Panorama. Og du fikk det billigere enn meg ;)

aha. Tusen takk for svar! :)
 
Eg har bestilt KIT frå NIPT-Skandinavia. Snakka med en hyggelig lege i går, fekk melding om sendt kit i dag. Skal takast første måndag etter 11+0 og sendast. Her ville ikkje legekontoret ta blodprøven, men har ei venninne som er lege som fikser.
Hvilken type test bestilte du? Har du mottatt kiten?:happy:
 
Hvilken type test bestilte du? Har du mottatt kiten?:happy:
Eg bestilte den med alt, trisomy test +. Pakken er sendt med helt hjem, men sidan eg bur her eg bur, så leverer dei ikkje her- følger pakken no som heller blir levert med postnord. Ser ut som den kjem på mandag :happy:
Han legen som ringte meg var svært hyggeleg, og forklarte alt tydeleg. Enn så lenge, svært nøgd med at eg valgte dei:happy:
 
Eg bestilte den med alt, trisomy test +. Pakken er sendt med helt hjem, men sidan eg bur her eg bur, så leverer dei ikkje her- følger pakken no som heller blir levert med postnord. Ser ut som den kjem på mandag :happy:
Han legen som ringte meg var svært hyggeleg, og forklarte alt tydeleg. Enn så lenge, svært nøgd med at eg valgte dei:happy:
Takk for svar:happy: Jeg bestilte selv KIT derfra og håper det kommer i morgen eller onsdag:happy:
 
Vi skal ta nipt. Bor nærme grensa så kjører ned til Gøteborg når vi er 11+4. Stopper ikke på veien og går kun inn på klinikken pga covid.
Der tar de ultralyd og blodbprøve, så får man svar etter 7-10 dager:)

Men risikerer dere å havne i karantene da? :/
Syns det virker så stress å drive å sende blod.. så vil heller reise til sverige.
 
Men risikerer dere å havne i karantene da? :/
Syns det virker så stress å drive å sende blod.. så vil heller reise til sverige.

siden vi ikke stopper noe annet sted enn på klinikken, så tenker jeg at det regnes som en «gjennomreise». Da må man ikke i karantene. Det er jo lov å reise gjennom røde land :) mulig vi bruker munnbind i tillegg. Men akkurat nå er det mer smitte i hjembyen min enn i Sverige:wideyed:
 
Fikk kitet i dag. Svigerinna min forsøkt å tappe flere ganger. Fikk bare pitte litt i ene glasset. Søøren altså. Ho er jo sykepleier så skulle gå bra. Håper virkelig legekontoret godtar å tappe for meg. Noen som har fått det gjennom bare ved å trekke kølapp?
 
Men risikerer dere å havne i karantene da? :/
Syns det virker så stress å drive å sende blod.. så vil heller reise til sverige.


Det var ikke mye stress å sende. Måtte maile klinikken hvilken dag prøven skulle avgårde og da fikk jeg sendt papirer fra DHL med en gang. Ringte DHL og avtalte tid dagen før og de kom og hentet når de skulle. For meg var det way mindre stress enn å reise til Sverige selv om jeg bor nært grensa.
 
Fikk kitet i dag. Svigerinna min forsøkt å tappe flere ganger. Fikk bare pitte litt i ene glasset. Søøren altså. Ho er jo sykepleier så skulle gå bra. Håper virkelig legekontoret godtar å tappe for meg. Noen som har fått det gjennom bare ved å trekke kølapp?

Du kjenner ikke en bioingeniør som kan prøve? De er veldig gode på blodprøvetaking ;)
 
Jeg er 35 og har lyst å ta nipt denne gangen. Orker ikke å gå langt ut i svangerskapet før jeg evt får vite om noe skulle være galt. Men dom dere andre skriver så vet jeg ikke helt hvordan jeg går frem siden det ikke er kommet på plass i Norge. Skal høre med fastlegen til uken tenkte jeg...
Tenker det samme som deg. Hvis spira sitter denne pp, er termin samme mnd som jeg fyller 35. Da får jeg ikke NIPT, for jeg må ha bikket 35 på termi datoen. Så hvis ikke det sitter denne gang, så får jeg i hvertfall gratis test, trøster jeg meg med:angelic: pp 11, så betaler gjerne selv, bare vi snart får positiv test:)
 
:)
Vi reiser til Sverige på fredag for å ta NIPT testen, men vi har familie der så vi skal overnatte hos hele helgen. Så det blir to fluer i en smekk.
Fått time og er veldig spent. Får vite kjønnet også:happy:

kan jeg spørre hvilken klinikk dere brukte og pris? :)
 
Noen som har fått svar? Jeg sendte nipt fra meg sist mandag. Fortsatt ikke hørt noe, men på sporingen kunne jeg se at pakken ikke kom frem før i går, så tar vel noen dager å analysere
 
Back
Topp