Skravletråd

Noen som vet om tannlegen trenger å vite at man er gravid? Skal i morgen. Vet jo at man lettere blør fra tannkjøttet feks, men har det noe ellers betydning? Har verdens kuleste tannlege, så er null stress å si det til han da :)
Gi beskjed pga røntgen. Om klinikken ikke har røntgenteppe som dekker magen din skal du IKKE ta røntgenbilder selv som strålingen er veldig konsentrert og ikke spretter rundt i rommet. Det er også noe bedøvelse (artikain) du ikke skal få pga mangel på dokumentasjon, men denne er i utgangspunktet ikke vanlig å bruke. Xzylocain er vanligst og trygt for gravide. Pga hormonforandringer kan du få hovent og blødende tannkjøtt, alltid greit å vite om pasienten er gravid og at blødninger skyldes dette og ikke en betennelse ☺️ Lykke til hos tannlegen
 
Gi beskjed pga røntgen. Om klinikken ikke har røntgenteppe som dekker magen din skal du IKKE ta røntgenbilder selv som strålingen er veldig konsentrert og ikke spretter rundt i rommet. Det er også noe bedøvelse (artikain) du ikke skal få pga mangel på dokumentasjon, men denne er i utgangspunktet ikke vanlig å bruke. Xzylocain er vanligst og trygt for gravide. Pga hormonforandringer kan du få hovent og blødende tannkjøtt, alltid greit å vite om pasienten er gravid og at blødninger skyldes dette og ikke en betennelse ☺️ Lykke til hos tannlegen
Supert, takk for svar! :joyful:
 
Dongeribuksa mi er ubehagelig stram. Heldigvis hjemmekontor så kan ta fram joggebuksa.
 
Er det noen som har peiling på hvor lang tid det tar fra legen sender sykemelding til man får mail /sms om å logge på nav? Var hos legen kl 8 i dag, og enda ikke fått noe.. Har har glemt meg? :pompus:
 
Er det noen som har peiling på hvor lang tid det tar fra legen sender sykemelding til man får mail /sms om å logge på nav? Var hos legen kl 8 i dag, og enda ikke fått noe.. Har har glemt meg? :pompus:
Det skal gå ganske kjapt, egentlig! Men du får det helt sikkert i løpet av dagen :)
 
Noen andre her som har tyntflytende utflod? Jeg merker mer og mer av dette og sjekker alltid etter om det ikke er noe annet... :/
 
Er det noen som har peiling på hvor lang tid det tar fra legen sender sykemelding til man får mail /sms om å logge på nav? Var hos legen kl 8 i dag, og enda ikke fått noe.. Har har glemt meg? :pompus:
Når jeg var hos legen min og fikk sykemeldig tidligere, så sendte hun den inn mens vi satt der, da gikk det ca 1 time før sms kom.
 
5+0 idag, klarer ikke slå meg til ro med at dette går bra.
fikk legetime idag pga endel magesmerter, legen trodde ikke det hadde noe med graviditeten å gjøre, men misstenkte en begynnende blindtarmbetennelse... tok endel prøver, fikk også tatt hcg siden jeg er der, og skal tilbake og ta en til om noen dager... så får vi se..
 
Gikk allerede til fysioterapeut pga smerter i ledd, og har jobbet med å bedre bekkenet da mye av plagene kommer derfra.

Nå ble det vist slutt på hjemmetrening - og fått timer ut november en gang i uka. :knegg: Greit å være føre var denne gangen... Flere som sliter med bekkenet?
 
Flere med hjemmekontor om dagen og vanskeligheter for å jobbe/konsentrere seg? Begynner nesten å få dårlig samvittighet nå. Helt siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg vært svært lite produktiv på jobb. Jobber typ 2 timer sammenhengende, og resten går bort til surfing på nett og husarbeid. Jobben føles plutselig så meningsløs (jobber med markedsføring), og jeg har liksom mistet alt av gnist på det området.
 
Flere med hjemmekontor om dagen og vanskeligheter for å jobbe/konsentrere seg? Begynner nesten å få dårlig samvittighet nå. Helt siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg vært svært lite produktiv på jobb. Jobber typ 2 timer sammenhengende, og resten går bort til surfing på nett og husarbeid. Jobben føles plutselig så meningsløs (jobber med markedsføring), og jeg har liksom mistet alt av gnist på det området.

Jeg har det på samme måte. Vanskelig å tenke p0 noe annet enn loppa i magen:Heartred
 
Hei hei. Da kom jeg også snikende inn i Mai gruppa. Har 4 barn fra før men dette blir min min manns første. Blir koselig å bli kjent med dere å dele både opp og nedturer i de neste mnd :Heartred
 
Gikk allerede til fysioterapeut pga smerter i ledd, og har jobbet med å bedre bekkenet da mye av plagene kommer derfra.

Nå ble det vist slutt på hjemmetrening - og fått timer ut november en gang i uka. :knegg: Greit å være føre var denne gangen... Flere som sliter med bekkenet?

Ja fra første svangerskap i 2010 har aldri blitt bra igjen. Og etter to fullgåtte svangerskap til kan jeg trygt si at bekkenet mitt er filleristet.
Går til behandling allerede nå.
Må sikkert bytte hofte når det her er over!
 
Ja fra første svangerskap i 2010 har aldri blitt bra igjen. Og etter to fullgåtte svangerskap til kan jeg trygt si at bekkenet mitt er filleristet.
Går til behandling allerede nå.
Må sikkert bytte hofte når det her er over!
Henger litt igjen fra 09 her.
Men har problemer med ledd generelt, derfor jeg går til fysioterapeuten fra før av. :rolleyes:
Håper å klare å forebygge noe denne gangen! :wideyed:
 
Back
Topp