Ventedagboka - ventetida er over

23 allerede :) :) :) Så gøy :) Tiden går jo så fort :) :)
Høres ut som dagene begynner å bli litt tunge :) Vurdert eller tenkt noe på gradert sykemelding?
Husk at du skal ha litt å gi etter fødsel også, så ikke slit deg helt ut nå :) :) (bare et råd)

Håper siste ukene går lettest mulig :) :)
 
23 allerede :) :) :) Så gøy :) Tiden går jo så fort :) :)
Høres ut som dagene begynner å bli litt tunge :) Vurdert eller tenkt noe på gradert sykemelding?
Husk at du skal ha litt å gi etter fødsel også, så ikke slit deg helt ut nå :) :) (bare et råd)

Håper siste ukene går lettest mulig :) :)
Ja, jeg har tenkt på det, men er usikker på om det virkelig er tungt eller om det er mest «sjokk» etter sommerferien. De fleste dagene går fint så lenge jeg ikke har store fysiske «utskeielser», og jeg har kanskje også mulighet til å spre uka mer siden jeg jobber 80%. Men det er klart, om ettermiddag/kveld går til å sove kan jeg ikke jobbe fullt. Jeg vil gjerne, men vet jo at et sted må grensa gå. Prøver litt til. :) Har en maks-dato å forholde meg til også, siden jeg var ca 6 mnd sykmeldt før sommeren. Rekker ikke bruke opp den før fødsel, men greit å ha noe å gå på på «andre siden» også.
 
Ja, jeg har tenkt på det, men er usikker på om det virkelig er tungt eller om det er mest «sjokk» etter sommerferien. De fleste dagene går fint så lenge jeg ikke har store fysiske «utskeielser», og jeg har kanskje også mulighet til å spre uka mer siden jeg jobber 80%. Men det er klart, om ettermiddag/kveld går til å sove kan jeg ikke jobbe fullt. Jeg vil gjerne, men vet jo at et sted må grensa gå. Prøver litt til. :) Har en maks-dato å forholde meg til også, siden jeg var ca 6 mnd sykmeldt før sommeren. Rekker ikke bruke opp den før fødsel, men greit å ha noe å gå på på «andre siden» også.
Skjønner hva du mener :) :) Du får prøve litt til, og eventuelt få litt mer pause/hviletid i løpet av jobbdagen (om det er mulig da)
Og se ann en stund :) :) Ja NAV og reglene demmes ikke heller alltid så lett å ha md å gjøre, så absolutt lurt om mulig å ikke bruke opp hele sykepengeperioden i grunn
 
Ja, jeg har tenkt på det, men er usikker på om det virkelig er tungt eller om det er mest «sjokk» etter sommerferien. De fleste dagene går fint så lenge jeg ikke har store fysiske «utskeielser», og jeg har kanskje også mulighet til å spre uka mer siden jeg jobber 80%. Men det er klart, om ettermiddag/kveld går til å sove kan jeg ikke jobbe fullt. Jeg vil gjerne, men vet jo at et sted må grensa gå. Prøver litt til. :) Har en maks-dato å forholde meg til også, siden jeg var ca 6 mnd sykmeldt før sommeren. Rekker ikke bruke opp den før fødsel, men greit å ha noe å gå på på «andre siden» også.
Sniker litt her:rolleyes:

Foreldrepenger opptjener retten til nye sykepenger- så hvis du er i permisjon 6mnder eller lenger, har du igjen rett på 52 uker sykepenger etter endt permisjon:)

Ta vare på degselv, er ingen unt å presse seg for lenge. Bedre at du ivaretar egen helse, så du kan komme deg etter fødsel og etterhvert komme tilbake i jobb:) Man vet jo aldri hvordan svangerskap utarter seg- jeg fikk mega bekkenproblemer i første svangerskap (selv om jeg alltid var sprek og ikke hadde plager før svangerskapet). Allikevel jobbet jeg til noen uker før termin.. Jeg sliter fortsatt med de samme bekkenplagene nå, og kan godt tenkes det hadde skjedd uansett, men mulig jeg ikke hadde blitt så langvarig dårlig hvis jeg hadde tatt bedre vare på megselv da det startet;) Det er jo nok av livet som går med til å jobbe tenker jeg, så om du blir sykemeldt en stund utgjør ikke det noe stor forskjell:Heartred

Så koselig at du har nådd 23 uker! Tiden flyr altså! :joyful:
 
Sniker litt her:rolleyes:

Foreldrepenger opptjener retten til nye sykepenger- så hvis du er i permisjon 6mnder eller lenger, har du igjen rett på 52 uker sykepenger etter endt permisjon:)

Ta vare på degselv, er ingen unt å presse seg for lenge. Bedre at du ivaretar egen helse, så du kan komme deg etter fødsel og etterhvert komme tilbake i jobb:) Man vet jo aldri hvordan svangerskap utarter seg- jeg fikk mega bekkenproblemer i første svangerskap (selv om jeg alltid var sprek og ikke hadde plager før svangerskapet). Allikevel jobbet jeg til noen uker før termin.. Jeg sliter fortsatt med de samme bekkenplagene nå, og kan godt tenkes det hadde skjedd uansett, men mulig jeg ikke hadde blitt så langvarig dårlig hvis jeg hadde tatt bedre vare på megselv da det startet;) Det er jo nok av livet som går med til å jobbe tenker jeg, så om du blir sykemeldt en stund utgjør ikke det noe stor forskjell:Heartred

Så koselig at du har nådd 23 uker! Tiden flyr altså! :joyful:
Det vet jeg, jeg tenkte mest på dersom jeg skulle få behov for sykmelding etter fødsel. Og om jeg trenger sykmelding vil jeg be om det. Maksgrensen min har allerede flyttet seg såpass at jeg er godt innenfor når det er 4 mnd igjen til fødsel.

Det å komme tilbake til et nytt skoleår er sjokk for både store og små, og det blir greier når man kommer inn i rutiner og blir kjent med elevene. :)
 
Nå har jeg nettopp brukt ledige stunder på dagen til å lese igjennom dagboka di. Jeg vil gratulere så mye med 23 uker:dance011
Og ønske dere alt godt videre, det fortjener dere :Heartred Og så er jeg allerede så sjarmert av den lille turneren din. Det føles så mye mer ekte å se dem bevege seg på å ultralyd så jeg kan bare tenke meg den fantastiske følelsen av små spark. Eller i ditt tilfelle karate:knegg:
 
Nå har jeg nettopp brukt ledige stunder på dagen til å lese igjennom dagboka di. Jeg vil gratulere så mye med 23 uker:dance011
Og ønske dere alt godt videre, det fortjener dere :Heartred Og så er jeg allerede så sjarmert av den lille turneren din. Det føles så mye mer ekte å se dem bevege seg på å ultralyd så jeg kan bare tenke meg den fantastiske følelsen av små spark. Eller i ditt tilfelle karate:knegg:
Takk, og så hyggelig at du har lest alt! ❤️

Leste gjennom din dagbok nå, og så godt at det ser ut til å gå så fint nå etter en mildt sagt dramatisk vår. Tipper det ikke er lenge til du kjenner spark, det er helt nydelig. :)
 
Takk, og så hyggelig at du har lest alt! ❤️

Leste gjennom din dagbok nå, og så godt at det ser ut til å gå så fint nå etter en mildt sagt dramatisk vår. Tipper det ikke er lenge til du kjenner spark, det er helt nydelig. :)

Selv takk for at du leste min:Heartred Og tusen takk! Reisen vår har ikke vært så lenge, bare rundt et år omtrent. Men ja, dramatikk har det jo vært.

Jeg lurte på om jeg kjente noe som kanskje kan være bevegelser rett før jeg kikket innom forumet her! Men er så vanskelig å vite sikkert så tidlig. Lett å innbille seg ting:shy:
 
24+0

Mye party i magen om dagen, lille sier fra at han er tilstede gjennom hele døgnet. Veldig rart og koselig!

Det har vært en tøff uke på jobben med mye fravær, så jeg har blitt tatt ut av mine vante oppgaver og inn som vikar. Det er hyggelig det, men tungt i kombinasjon med at en ekstrem trøtthet har kommet kastet på meg. Hver dag har jeg kommet hjem og gått og lagt meg, og bare vært oppe for å lage og spise middag. I går morges satt jeg og bokstavelig talt gråt over frokosten pga tretthet. Heldigvis hadde jeg legetime i går ettermiddag (takk til dama på venterommet som snakket høylytt i telefonen, da slapp jeg å sovne mens jeg satt og ventet). Da jeg gikk derfra hadde legen min sykmeldt meg 50%. I dag har jeg hatt en kortere dag og sluppet å være vikar. En helt annen dag! Mannen var sjokkert over at jeg faktisk SATT i sofaen i stedet for å ligge da han kom hjem.

Denne uken har jeg avsluttet hos psykologen min også. Godt, men veldig rart. Og litt leit, jeg likte å prate med henne. Heldigvis står jeg på lista hennes dersom behovet skulle melde seg igjen. Må huske å sende henne bilde av lille når han kommer. :)

Nå er jeg straks ferdig med Ellens hentesett til lille også. Bare det «kjedelige» igjen, som sammensying av åpninger, feste tråder og få på knapper. Gleder meg til det blir ferdig. Må finne ut hva jeg skal strikke etterpå. :p
 
Godt å høre at du har fått en delvis sykemelding, dette gir deg nok bedre dager fremover :) :) Med mer overskudd til hjemmet og hyggelige ting på fritiden :) :)

Ha ei fin helg da :) :)
 
Så koselig med så mye bevegelser :love017

Høres ut som det var helt på sin plass med en sykemelding, så det var bra du fikk ordnet. Så håper jeg det går greit både hjemme og på jobb for deg fremover :happy:
 
Graviduke: 26
Graviditetsmåned: 7
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 106
Fullført graviditet: 62,5%
Neste legetime: 2. okt
Neste jordmortime: 21. sept
Vektendring: + ca 6 kg
Symptomer: Er på do ca en gang om natten. Bekkenet har begynt å sutre, med helt normal hverdagsaktivitet sliter jeg med vanlig bevegelse på kvelden. Trøtt som en dupp.
Medisiner:
Sykmeldt:
50% inntil videre

25+2 i dag, og lille har god sjans for å overleve om han skulle bli født nå. 80% sjans faktisk! Fantastisk!

Den siste uka har vært en helt annen enn uka før. Startet senere på jobben og jobbet mindre. Føler meg mye mer opplagt og uthvilt, selv om jeg har noen «nedturer» i løpet av dagen og sover mye. Sover nå 8-9 timer om natten, avbrutt av en oppvåkning ca midt på.

På fredag tok jeg glukosebelastningstest, ble sendt til sykehuset for å ta den fordi legekontoret ikke hadde væsken. Men testen ble gjennomført med fine før-verdier. Etter-verdien får jeg vel vite hos jordmor om en ukes tid. Helt greit å gjennomføre, væsken var grei å få ned (dog ikke min favorittfrokost :p). Kjedelig å vente helt til jeg kom på at jeg kunne se serie på telefonen. Brukte en time på å tenke ut det da, så den siste timen gikk kjapt med serie og strikk. Fordi jeg måtte til sykehuset rakk jeg ikke jobb på fredag, måtte prioritere å spise etter testen. Fikk heldigvis forståelse for det. :p

Lille i magen er i masse aktivitet, og det virker som om han jobber med å bygge ut magehuset. Det er en del bevegelse oppover mot ribbeina, og om morgenen kjenner jeg ofte en eller annen lem som dytter seg oppover litt over navlen. Tømrer-mannen min mener selvsagt lille har arvet håndtverker-genet hans. :p ganske fascinerende å kunne være så nær, men samtidig så langt fra.

Tenker mye på at vi snart er tre, og det er fryktelig rart. Livet blir snudd på hodet. Det blir fint, vi ønsker jo dette. Med like fullt rart. Det vi har ønsket oss mest i mange år er så nært. Sakte men sikkert blir huset vårt lagt til rette for det. Vogna venter vi fremdeles på. I går kjøpte jeg flere fargeprøver og hadde på veggene på barnerommet. Vanskelig å velge! I dag skal vi hente Leandervugge og babynest. Spennende og rart og nytt. Men fint. ❤️
 
Godt å høre at alt er bra hos deg :)
Hehe den glukose testen er ikke noe særlig nei :p men godt du er ferdig med den nå :) :):)
 
Godt å høre at alt er bra hos deg :)
Hehe den glukose testen er ikke noe særlig nei :p men godt du er ferdig med den nå :) :):)
Leste i forkant at sååå mange syns den var såååå grusom. Det gikk helt fint. Det verste var egentlig at de måtte stikke hull i hver arm (jeg pleier å foretrekke at de tar blodprøve fra venstre arm). Jada, væsken var ikke noe jeg ville valgt selv, men den var heldigvis kald og med appelsinsmak. Fikk til og med et glass vann etterpå. Jeg har ikke vært plaget ac kvalme og oppkast, men tenkte som så har hvis min venninne som har spydd i snart 9 mnd i strekk klarte det bør det gå greit. Og det gjorde det. :)
 
Leste i forkant at sååå mange syns den var såååå grusom. Det gikk helt fint. Det verste var egentlig at de måtte stikke hull i hver arm (jeg pleier å foretrekke at de tar blodprøve fra venstre arm). Jada, væsken var ikke noe jeg ville valgt selv, men den var heldigvis kald og med appelsinsmak. Fikk til og med et glass vann etterpå. Jeg har ikke vært plaget ac kvalme og oppkast, men tenkte som så har hvis min venninne som har spydd i snart 9 mnd i strekk klarte det bør det gå greit. Og det gjorde det. :)
Appelsinsmak hørtes jo i grunn greit ut :p den jeg fikk i 2013 var bare ren sukkerlake :p :p :p
Håper jeg får med appelsin denne gange :p :p
 
Leste i forkant at sååå mange syns den var såååå grusom. Det gikk helt fint. Det verste var egentlig at de måtte stikke hull i hver arm (jeg pleier å foretrekke at de tar blodprøve fra venstre arm). Jada, væsken var ikke noe jeg ville valgt selv, men den var heldigvis kald og med appelsinsmak. Fikk til og med et glass vann etterpå. Jeg har ikke vært plaget ac kvalme og oppkast, men tenkte som så har hvis min venninne som har spydd i snart 9 mnd i strekk klarte det bør det gå greit. Og det gjorde det. :)

Hvordan tar man den? Altså, får man innkallelse av jordmor/lege? Eller må man selv ta initiativ til det?
 
Hvordan tar man den? Altså, får man innkallelse av jordmor/lege? Eller må man selv ta initiativ til det?
Får beskjed av lege eller jordmor om man fyller kriteriene for de som bør ta den. Står en del om det her. Man fikser det selv, i alle fall måtte jeg det, varierer mellom legekontorer om man må bestille den eller ikke.
 
Får beskjed av lege eller jordmor om man fyller kriteriene for de som bør ta den. Står en del om det her. Man fikser det selv, i alle fall måtte jeg det, varierer mellom legekontorer om man må bestille den eller ikke.

Takk :) Jeg har ikke hatt kontroll hos jordmor El lege siden uke 6/7 og har ikke kontroll før uke 28.. Så tviler på de har noen oversikt over meg i det hele tatt :confused:
 
Back
Topp