Er jeg urimelig?

Siadle

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Vi skulle hatt konfirmant i mai, men det ble utsatt til nå i september. Papirinvitasjonene ble endret til arrangement på facebook, der alle inviterte ble lagt til, og all informasjon delt. Jeg satte svarfrist til utgangen av juli, en uke etter at svarfristen var ute, skrev jeg et innlegg på arrangementet om at alle som ikke har svart til nå (hele farssiden til konfirmanten) dessverre ikke får komme.

En av fars søstre har blokkert meg på facebook, og kunne dermed ikke se arrangementet. Jeg ga far beskjed flere ganger om å videresende all info til denne søsteren. I DAG sender han meg melding om at "XXX" har ordnet seg med fri, og kommer i konfirmasjon. Mitt svar til det var at svarfristen gikk ut for en måned siden.

Far er nå sur, og mener at jeg ikke kan bestemme at noen ikke får komme, for det er hans barn også (men det er jeg som betaler selskapet, lager maten og baker kakene).

Er jeg urimelig her?

Kidden ønsker forøvrig verken å ha far eller noen av hans slekt der.

Du er definitivt ikke urimelig, vil jeg si :) han har hatt mange sjanser til å si fra, og hun har da fått mulighet til å gi tilbakemelding før fristen gikk ut. Alt blir jo planlagt ut fra hvor mange som svarer ja:shy:

Tja jeg skjønner jo det ligger mer bak men ja jeg tenker du er litt urimelig , det er en person ekstra liksom. Det er jo heller ikke sikkert hun har fått fri før

Idiotisk av de, men hadde nokk latt den gå for å holde freden så godt som det lar seg gjøre

Jeg er enig at det er skikkelig idoisk av dem, men ville likevel latt dem komme om det ikke er snakk om et tosifret antall ekstra gjester :)
Skaper bare mer splid og konflikter av å nekte et par ekstra gjester. Om det var snakk om 2-3 stk fra din familie som du er veldig glad i, så hadde du vel latt dem komme selv om de svarer lovlig seint. Så tenker det burde gjelde nå også :)

Tja jeg skjønner jo det ligger mer bak men ja jeg tenker du er litt urimelig , det er en person ekstra liksom. Det er jo heller ikke sikkert hun har fått fri før

Tja, to personer ekstra, og den enmetersanbefalingen begynner å bli svært vanskelig å få til i et lokale som ikke er veldig stort.

Jeg er enig at det er skikkelig idoisk av dem, men ville likevel latt dem komme om det ikke er snakk om et tosifret antall ekstra gjester :)
Skaper bare mer splid og konflikter av å nekte et par ekstra gjester. Om det var snakk om 2-3 stk fra din familie som du er veldig glad i, så hadde du vel latt dem komme selv om de svarer lovlig seint. Så tenker det burde gjelde nå også :)

Sånn bortsett fra at eksmannen min ikke har særlig kontakt med dette mennesket og mannen hennes til vanlig, og barnet mitt ikke kjenner de overhodet, så er jeg enig. Men dette er en fremmed (for barnet mitt, som er hovedpersonen), som ikke har svart innen fristen, og kommer to uker før og mener jeg skal endre mine planer fordi hun endelig har bestemt seg.

Tenker at det var rimelig kjipt av dem, men ville for all del latt dem komme. De vil komme for å feire ditt barn, komme med gave, stille opp. Det er vel noe du ønsker for barnet ditt videre? Heller det enn mer splid og problemer og sure folk? For det er lett å skjønne at det blir mer trøbbel ved å nekte noen som vil komme. Ville klistret på meg et smil og vært så hyggelig som bare det, så kunne de selv kjent på at du jo er hyggelig mens de faktisk gjorde noe dumt. Da blir det dem som er de kjipe og du den greie. Fin ting å lære neste generasjon, være grei mot andre uansett hva som skjer..

Tenker at det var rimelig kjipt av dem, men ville for all del latt dem komme. De vil komme for å feire ditt barn, komme med gave, stille opp. Det er vel noe du ønsker for barnet ditt videre? Heller det enn mer splid og problemer og sure folk? For det er lett å skjønne at det blir mer trøbbel ved å nekte noen som vil komme. Ville klistret på meg et smil og vært så hyggelig som bare det, så kunne de selv kjent på at du jo er hyggelig mens de faktisk gjorde noe dumt. Da blir det dem som er de kjipe og du den greie. Fin ting å lære neste generasjon, være grei mot andre uansett hva som skjer..

Sorry, men jeg synes de kunne stilt opp i løpet av de femten årene hun har levd, og ikke komme nå.

Jeg synes ikke du er urimelig, de har jo hatt plenty av tid. Synes også meningen til konfirmanten skal vektlegges her.

Syns ikke du er urimelig her. Skal også tas hensyn i disse tider til koronasituasjon. Og når man ikke svarer innen tid og det tar man gjerne mindre lokale mtp hvor mange gjester som har svart når de skulle. Du har også gitt de ekstra tid i forhold til fristen. Så det er gitt plenty med tid her.

Hadde ikke bedt noen som har blokkert meg eller som jeg ikke har noen form for kontakt med i utgangspunktet. Men nei, jeg synes ikke du er urimelig.

Jeg hadde nok latt det barnet mitt ønsker være avgjørende, om han/hun ikke vil ha dem der, burde voksne folk klare å holde en tidsfrist.
Men noen ganger er det mulig man bare må bite i eplet og gjøre ting man føler blir feil for "flertallests" beste :)

Nei, synes ikke du er urimelig overhodet. Og om konfirmanten attpåtil ikkenønsker å ha de der, så er jeg enig i at de da ikke får komme. Må gå ann å svare til fastsatt svarfrist.

Hadde ikke bedt noen som har blokkert meg eller som jeg ikke har noen form for kontakt med i utgangspunktet. Men nei, jeg synes ikke du er urimelig.

Nei, det kan jeg være enig i. Har konfirmant neste år også, og da blir ikke faren sin side inkludert på gjestelisten, for dette er den andre konfirmasjonen hvor de har gitt totalt blaffen (eksen har fem søsken, ingen av de har en gang brydd seg med å svare, før hun ene, nå når det er to uker igjen).

Jeg hadde nok latt det barnet mitt ønsker være avgjørende, om han/hun ikke vil ha dem der, burde voksne folk klare å holde en tidsfrist.
Men noen ganger er det mulig man bare må bite i eplet og gjøre ting man føler blir feil for "flertallests" beste :)

Vi går nok for å si nei. Jeg vil heller at barnet mitt skal ha en fin dag, enn å gi etter for presset fra far. Hun ønsker helst at faren heller ikke kommer, men der har jeg sagt at jeg ikke kan nekte, men at vi voksne sørger for å be han forlate selskapet om han lager drama (noe han godt kan finne på å gjøre).

Tja, to personer ekstra, og den enmetersanbefalingen begynner å bli svært vanskelig å få til i et lokale som ikke er veldig stort.
Men du måtte vel ha laget plass om de hadde sagt fra før uansett?
Altså jeg skjønner det er kjipt og ligger mte bak, men jeg hadde ikke sagt nei . Om du ønsker å si nei, så gjør du det :)

Back
Topp