Er jeg urimelig?

Du er ikke urimelig. Tenker at far selv kan holde selskap med sin side av familien (Hvis datteren din har lyst). Det er ikke riktig at du skal betale og ordne alt. Det er heller ikke greit å lide seg gjennom et selskap bare fordi man er i slekt. Det er datteren din sin dag, og da feirer man med mennesker man omgås og er glad i.

Syns ikke du er urimelig. Spesielt ikke med tanke på konfirmantens ønsker.

Hvorfor invitere de overhodet? Her skal brodern være konfirmant og velger gjester selv.

syntes ikke du er urimelig o det hele tatt. Det er din eks sitt ansvar så bite it. Om han ville ha mer å so så kunne han bidratt. kommer fra elendig familie oh har for lengst lært at beinharde rammer og regler er eneste som funker på ubrukelighet :D

Vanligvis når man må spørre «er jeg urimelig», så er man det. Men jeg tror ikke du egentlig lurer på det, du har alt bestemt deg for at du ikke er urimelig. Spørsmålet er vel heller: skal du bøye deg over baklengs for andre som er urimelige?

Vanligvis gjør folk det, de bøyer seg og strekker seg for å unngå kvalme og drama. Men et sted må også streken gå. Men da oppstår det som regel et lite h***** Er du beredt på å stå stødig og ta den kampen? Høres ut som du alt har stått i kamp med denne gjengen, gitt at du er blokkert. Så hvorfor begynne å føye seg etter urimelige folk nå? Nei, stå på ditt du. Du strakk ut en åpen hånd med å i det hele tatt gidde å invitere. Svært storsinnet av deg.

Du er ikke urimelig. Tenker at far selv kan holde selskap med sin side av familien (Hvis datteren din har lyst). Det er ikke riktig at du skal betale og ordne alt. Det er heller ikke greit å lide seg gjennom et selskap bare fordi man er i slekt. Det er datteren din sin dag, og da feirer man med mennesker man omgås og er glad i.
Helt enig her. Far kan ordne med eget selskap.

Vi skulle hatt konfirmant i mai, men det ble utsatt til nå i september. Papirinvitasjonene ble endret til arrangement på facebook, der alle inviterte ble lagt til, og all informasjon delt. Jeg satte svarfrist til utgangen av juli, en uke etter at svarfristen var ute, skrev jeg et innlegg på arrangementet om at alle som ikke har svart til nå (hele farssiden til konfirmanten) dessverre ikke får komme.

En av fars søstre har blokkert meg på facebook, og kunne dermed ikke se arrangementet. Jeg ga far beskjed flere ganger om å videresende all info til denne søsteren. I DAG sender han meg melding om at "XXX" har ordnet seg med fri, og kommer i konfirmasjon. Mitt svar til det var at svarfristen gikk ut for en måned siden.

Far er nå sur, og mener at jeg ikke kan bestemme at noen ikke får komme, for det er hans barn også (men det er jeg som betaler selskapet, lager maten og baker kakene).

Er jeg urimelig her?

Kidden ønsker forøvrig verken å ha far eller noen av hans slekt der.

Konfirmantens dag. Han/hun bestemmer. Du er ikke urimelig.

Hvis konfirmanten selv egentlig ikke er interessert i å ha de der så er det helt på sin plass å gi beskjed om at det er for sent å si ja nå! Jeg ser mange skriver om det å bevare freden, men hvis dette er mennesker dine barn ikke har hatt eller kommer til å ha en relasjon til i fremtiden så ser jeg ikke noe poeng i at de på død og liv skal komme i konfirmasjonen. Jeg valgte å ikke konfirmere meg fordi jeg ikke ønsket å be samtlige familiemedlemmer, inkludert min biologiske far. I stedet for å havne i situasjoner hvor jeg blir uglesett i egen slekt eller måtte be min mor ta støyten å være den kjipe, så droppet jeg hele greia! Og sitter den dag i dag over 10 år etter og har null kontakt med den siden av slekten, så er bare kjempeglad for at jeg slapp å samle en gjeng som egentlig ikke bryr seg. Det er konfirmantens dag, og det er dag de husker, og et steg inn i voksenlivet er jo å la de bestemme hvilke mennesker som er av betydning og respektere dette:happy: Hadde noen presset meg til å ha gjester jeg ikke vil ha til stede hadde nok dagen for min del blitt en skuffelse, så stå på ditt og si nei! De hadde en mulighet og lot den passere..

Det er ikke uvanlig at foreldre som ikke lenger fungerer sammen lager en fest hver. Men det må jo passe for konfirmanten også.

Spørsmålet er: Meldte hun fra når det var en eller tre uker igjen til festen? Og har du den i leid lokale?

jeg ville ha sendt denne tanten en tekstmelding direkte og sagt at på grunn av den spesielle situasjonen vi står i i år vil ikke utleier at dere tar inn flere, dette for å sikre reglene til avstand.
Meld fra at det er skikkelig leit, for du hadde leid et annet lokale med plass til alle, men da antall påmeldte gikk ned antok du at de var redde for smitte og leide et mindre og hyggeligere lokale.

skyld uhemmet på korona og at du er lei for at du ikke finner en mulighet for at de får kommet og så inviterer du de på kakerester dagen etterpå eller noe slikt. Skriv at: nå er det jo såååå lenge siden sist...
Da har du satt ned foten og strukket ut en hånd.

Men om eksmannen din er en såpass stor idiot vil jeg foreslå at du gir beskjed direkte til tanten og ikke lar det gå via han.

Det er ikke uvanlig at foreldre som ikke lenger fungerer sammen lager en fest hver. Men det må jo passe for konfirmanten også.

Spørsmålet er: Meldte hun fra når det var en eller tre uker igjen til festen? Og har du den i leid lokale?

jeg ville ha sendt denne tanten en tekstmelding direkte og sagt at på grunn av den spesielle situasjonen vi står i i år vil ikke utleier at dere tar inn flere, dette for å sikre reglene til avstand.
Meld fra at det er skikkelig leit, for du hadde leid et annet lokale med plass til alle, men da antall påmeldte gikk ned antok du at de var redde for smitte og leide et mindre og hyggeligere lokale.

skyld uhemmet på korona og at du er lei for at du ikke finner en mulighet for at de får kommet og så inviterer du de på kakerester dagen etterpå eller noe slikt. Skriv at: nå er det jo såååå lenge siden sist...
Da har du satt ned foten og strukket ut en hånd.

Men om eksmannen din er en såpass stor idiot vil jeg foreslå at du gir beskjed direkte til tanten og ikke lar det gå via han.

Enig. Jeg hadde to konfirmasjonsselskap. Ville ikke blitt noen harmonisk affære å samle begge sider :nailbiting::hungover: Har i ALLE år grua meg til den dagen jeg evt skulle gifte meg, for akkurat bryllup kan man ikke ha to ganger :hilarious: Gikk heldigvis fint da det var så mange at de ikke trengte å forholde seg til hverandre. Men er kjempe glad jeg ikke ble tvunget til det som ungdom!

Hadde forøvrig også en tante som ikke ble invitert i bryllupet. Ho var den eneste i hele familien som ikke ble bedt (pluss barna og mannen hennes da). Vi er ikke på talefot, så hvorfor bruke penger på å fore dem med mat og kaker? OG risikere dårlig stemning? Nei takk :wideyed:

Back
Topp