Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Helt enig her. Far kan ordne med eget selskap.Du er ikke urimelig. Tenker at far selv kan holde selskap med sin side av familien (Hvis datteren din har lyst). Det er ikke riktig at du skal betale og ordne alt. Det er heller ikke greit å lide seg gjennom et selskap bare fordi man er i slekt. Det er datteren din sin dag, og da feirer man med mennesker man omgås og er glad i.
Vi skulle hatt konfirmant i mai, men det ble utsatt til nå i september. Papirinvitasjonene ble endret til arrangement på facebook, der alle inviterte ble lagt til, og all informasjon delt. Jeg satte svarfrist til utgangen av juli, en uke etter at svarfristen var ute, skrev jeg et innlegg på arrangementet om at alle som ikke har svart til nå (hele farssiden til konfirmanten) dessverre ikke får komme.
En av fars søstre har blokkert meg på facebook, og kunne dermed ikke se arrangementet. Jeg ga far beskjed flere ganger om å videresende all info til denne søsteren. I DAG sender han meg melding om at "XXX" har ordnet seg med fri, og kommer i konfirmasjon. Mitt svar til det var at svarfristen gikk ut for en måned siden.
Far er nå sur, og mener at jeg ikke kan bestemme at noen ikke får komme, for det er hans barn også (men det er jeg som betaler selskapet, lager maten og baker kakene).
Er jeg urimelig her?
Kidden ønsker forøvrig verken å ha far eller noen av hans slekt der.
Hadde noen presset meg til å ha gjester jeg ikke vil ha til stede hadde nok dagen for min del blitt en skuffelse, så stå på ditt og si nei! De hadde en mulighet og lot den passere..Det er ikke uvanlig at foreldre som ikke lenger fungerer sammen lager en fest hver. Men det må jo passe for konfirmanten også.
Spørsmålet er: Meldte hun fra når det var en eller tre uker igjen til festen? Og har du den i leid lokale?
jeg ville ha sendt denne tanten en tekstmelding direkte og sagt at på grunn av den spesielle situasjonen vi står i i år vil ikke utleier at dere tar inn flere, dette for å sikre reglene til avstand.
Meld fra at det er skikkelig leit, for du hadde leid et annet lokale med plass til alle, men da antall påmeldte gikk ned antok du at de var redde for smitte og leide et mindre og hyggeligere lokale.
skyld uhemmet på korona og at du er lei for at du ikke finner en mulighet for at de får kommet og så inviterer du de på kakerester dagen etterpå eller noe slikt. Skriv at: nå er det jo såååå lenge siden sist...
Da har du satt ned foten og strukket ut en hånd.
Men om eksmannen din er en såpass stor idiot vil jeg foreslå at du gir beskjed direkte til tanten og ikke lar det gå via han.

Har i ALLE år grua meg til den dagen jeg evt skulle gifte meg, for akkurat bryllup kan man ikke ha to ganger
Gikk heldigvis fint da det var så mange at de ikke trengte å forholde seg til hverandre. Men er kjempe glad jeg ikke ble tvunget til det som ungdom!