Skravletråd

Slenger meg inn her, jeg :D Imponerende nedgang på folk! :O Gått ned 7,5 kilo, men nok å ta av enda!
Velkommen inn til oss :)
7,5 kg er supert, flink du er.
Har gått ned 35 kg og har egentlig bare småting igjen, men det skal bort det også :)

Velkommen inn til oss :)
7,5 kg er supert, flink du er.
Har gått ned 35 kg og har egentlig bare småting igjen, men det skal bort det også :)
Takk :D
Kjenner det allerede på kroppen :D Spent på hvor vanskelig de siste 7,3 kiloene til første store målet blir :p
Oioi! Ja, men mye av jobben er jo heldigvis allerede gjort :D Kan jeg spørre hvordan huden og sånn har taklet vektnedgangen? Hvor lang tid har du brukt på nedgangen? :)

Takk :D
Kjenner det allerede på kroppen :D Spent på hvor vanskelig de siste 7,3 kiloene til første store målet blir :p
Oioi! Ja, men mye av jobben er jo heldigvis allerede gjort :D Kan jeg spørre hvordan huden og sånn har taklet vektnedgangen? Hvor lang tid har du brukt på nedgangen? :)
Jeg startet i mai 2016, og litt utpå 2018 var jeg rundt 70 kg (startvekt 103,2 kg), og egentlig holdt meg stabil siden.
Ønsker å veie 58-63 kg er sted siden jeg egentlig har en veldig spe kroppsbygning, og jobber med det siste nå.

Det meste av huden ser egentlig grei ut, med unntak av magen, den er et h****.
Legen min har kommentert at når jeg er klar for det kan jeg komme å be om rekvisisjon til operasjon, men er faktisk ikke sikker på om jeg orker. En slik operasjon er ganske omfattende. Har blitt operert litt for mange ganger i livet så ikke sikker på om jeg orker å fikse noe som bare gir meg litt plager (utslett, mindre smerter i KS-arrene siden de ligger i bretten ++)

Jeg startet i mai 2016, og litt utpå 2018 var jeg rundt 70 kg (startvekt 103,2 kg), og egentlig holdt meg stabil siden.
Ønsker å veie 58-63 kg er sted siden jeg egentlig har en veldig spe kroppsbygning, og jobber med det siste nå.

Det meste av huden ser egentlig grei ut, med unntak av magen, den er et h****.
Legen min har kommentert at når jeg er klar for det kan jeg komme å be om rekvisisjon til operasjon, men er faktisk ikke sikker på om jeg orker. En slik operasjon er ganske omfattende. Har blitt operert litt for mange ganger i livet så ikke sikker på om jeg orker å fikse noe som bare gir meg litt plager (utslett, mindre smerter i KS-arrene siden de ligger i bretten ++)
Det er jo knallbra da! Holde seg stabil er jo virkelig ikke lett! Hva gjør du for å komme ned det siste? :)

Jeg ser den :/ Har et greit heng på magen selv, men hørt det er rimelig vondt å operere, så ikke sikker på hva jeg ville gjort heller...

Det er jo knallbra da! Holde seg stabil er jo virkelig ikke lett! Hva gjør du for å komme ned det siste? :)

Jeg ser den :/ Har et greit heng på magen selv, men hørt det er rimelig vondt å operere, så ikke sikker på hva jeg ville gjort heller...
Som tidligere, streng lavkarbo og mye trening.
Når jeg holdt meg stabil var jeg også på lavkarbo, men en mer moderat versjon, og jeg trente, men var ikke så farlig om jeg skippet en trening.

Heftig! Hvordan er det å leve på lavkarbo?
Elsker energien jeg får av det :)
Savner sjokolade og potetgull en gang i blant, men det går greit.

Ting er ikke så vanskelig som folk vil ha det til.
Jeg spiser for eksempel det samme til middag som resten av familien, men bare lar være å forsyne meg av poteter/ris/pasta og tar heller mer grønnsaker.

Det som er viktig å huske på er at lavkarbo IKKE er å leve på egg og bacon. Man trenger fremdeles de samme vitaminene og mineralene. Jeg tror aldri jeg har spist så mye grønnsaker som jeg gjør på lavkarbo.
NB: Det kan være vanskelig å få i seg nok magnesium så man bør ta magnesiumtilskudd.

Hei alle sammen! Skal prøve å komme meg tilbake å være aktiv her igjen. Akkurat nå har jeg et lite pusterom mens baby sover og jeg spiser hjemmelagd søtpotetsuppe.

Mye som skjer om dagen, personangrep, trusler for å nevne noe mot meg i tillegg til en på nå 7 uker og en på snart 5-år. Kostholdet går det greit med, men ikke kommet i gang med trening. Kroppen er så svak etter svangerskapet at det i seg selv er demotiverende. Det blir lite søvn og mye stress i perioder som dette, men nå er vi snart ferdig håper jeg.

Vekta viser pluss 1 kg siden jeg skrev her inne, noe som er skikkelig surt mtp at jeg har vært flink med kostholdet. Spiser 2-3 knekkebrød til frokost, lunsj er 3 knekkebrød/salat/suppe og middag er en liten porsjon av det vi har. Gått en ekstra tur etter å ha levert i Bhg hver dag, og har vel hatt gjennomsnitt på 8-9000 skritt om dagen. Så klarer ikke finne ut hvorfor vekta går opp, men det er demotiverende og frustrerende. Men har ikke gitt opp, i dag startet jeg kampen mot å kutte ned på brus og i går hadde jeg første treningsøkt på 25 min (som merkes godt i dag).

Hei alle sammen! Skal prøve å komme meg tilbake å være aktiv her igjen. Akkurat nå har jeg et lite pusterom mens baby sover og jeg spiser hjemmelagd søtpotetsuppe.

Mye som skjer om dagen, personangrep, trusler for å nevne noe mot meg i tillegg til en på nå 7 uker og en på snart 5-år. Kostholdet går det greit med, men ikke kommet i gang med trening. Kroppen er så svak etter svangerskapet at det i seg selv er demotiverende. Det blir lite søvn og mye stress i perioder som dette, men nå er vi snart ferdig håper jeg.

Vekta viser pluss 1 kg siden jeg skrev her inne, noe som er skikkelig surt mtp at jeg har vært flink med kostholdet. Spiser 2-3 knekkebrød til frokost, lunsj er 3 knekkebrød/salat/suppe og middag er en liten porsjon av det vi har. Gått en ekstra tur etter å ha levert i Bhg hver dag, og har vel hatt gjennomsnitt på 8-9000 skritt om dagen. Så klarer ikke finne ut hvorfor vekta går opp, men det er demotiverende og frustrerende. Men har ikke gitt opp, i dag startet jeg kampen mot å kutte ned på brus og i går hadde jeg første treningsøkt på 25 min (som merkes godt i dag).
Det viktigste for deg er nå å komme deg inn i gode vaner.
Man hører historier på historier om folk som bare går ned såååå mye de første ukene, men det gjelder langt i fra alle.
Enkelte går faktisk litt opp siden kroppen kjemper i mot, er egentlig bare å følge planen, få de gode vanene så komme vekten haltende etter.

Det er også litt viktig å legge en kostplan, det fins mange veier til Roma, og det viktigste med alle er at man sakte men sikkert kommer frem, ikke hvilken man velger så lenge man velger en man kan leve med.
Leve med er det viktigste av alt, de valgene du gjør nå skal du også leve med når målet er nådd.
Er fryktelig mange som raser ned i vekt for så å bare legge på seg igjen, og gjerne mer.
Når man begynner å planlegge hvordan men skal gå ned, må man også planlegge for hvordan man skal holde vekten etterpå.
Etter min mening så er slankekurer bare tull, det man må fokusere på livsstilsendring.

Sitter egentlig og jobber nå, men skal prøve å få tid til å se på den andre tråden din senere i dag

Elsker energien jeg får av det :)
Savner sjokolade og potetgull en gang i blant, men det går greit.

Ting er ikke så vanskelig som folk vil ha det til.
Jeg spiser for eksempel det samme til middag som resten av familien, men bare lar være å forsyne meg av poteter/ris/pasta og tar heller mer grønnsaker.

Det som er viktig å huske på er at lavkarbo IKKE er å leve på egg og bacon. Man trenger fremdeles de samme vitaminene og mineralene. Jeg tror aldri jeg har spist så mye grønnsaker som jeg gjør på lavkarbo.
NB: Det kan være vanskelig å få i seg nok magnesium så man bør ta magnesiumtilskudd.
Så bra :D Ja, det har jeg forstått, men for meg er tanken på å ikke spise knekkebrød helt vill :p hva spiser man ellers lissom? :p

Jeg teller kalorier (ALT!!) og merker at det naturlig blir mye mindre karbohydrater til middag fordi det stjeler så vanvittig mye av et allerede lite kaloribudsjett :)

Oi! Høres ikke greit ut :( sender over en stor klem!

Ikke vær så streng med deg selv ❤️ som nevnt over; begynn med gode vaner :D heier på deg!

Så bra :D Ja, det har jeg forstått, men for meg er tanken på å ikke spise knekkebrød helt vill :p hva spiser man ellers lissom? :p

Jeg teller kalorier (ALT!!) og merker at det naturlig blir mye mindre karbohydrater til middag fordi det stjeler så vanvittig mye av et allerede lite kaloribudsjett :)
Man kan spise knekkebrød bare man velger det riktige.
Jeg spiser knekkebrød til frokost, og knekkebrød eller salat til lunsj.
Spiser det som heter Brisk,har vel 1,1 karbo pr. knekkebrød.
7090022850519.jpg

Da er det snart klart for siste trening før veiingen i morgen.
Har ingen tro på at veiingen i morgen går bra :(
Helgen som var gikk til h***, kjenner på hovne fingre og ledd, jepp, jeg har fått en del vann i kroppen så da kommer tanta om en dag eller to og jeg har allerede fått tante-vekta :(

Får gjøre det jeg kan for at det ikke skal bli for ille i morgen...

I dag har dagen bare gått til husarbeid og babykos. Har hatt to ganske tøffe netter nå etter vaksinen så håper på en rolig natt i natt. Har som vanlig vært flink denne uka (føler i hvert fall jeg!), men siden der har gått dårlig på veiedagen før prøver jeg å ikke ha noen forventninger til denne. En smugtitt på målebåndet midt på dagen viste at det har forsvunnet neste 4 cm på magen siden første august (som var målt på morningen), så det er jo positivt!

Lykke til de som skal veie seg i morgen!

Her ble det en liten oppgang på 0,1 kg og gått ned enda 1 cm rundt magen så det er jeg fornøyd med :)

Last edited:
Back
Topp