August 2020 ✨

Så rart at klinikkene praktiserer dette forskjellig. Jeg sendte melding til Porsgrunn om dette etter å ha lest tråden her, og fikk beskjed om at vi ikke trengte politiattest ved fryseforsøk o_O Godt å vite at det gikk fort å få attesten dersom de ombestemmer seg.
Takk for at du informerer! Godt å vite om min ikke kommer i tide :facepalm:

Første ultralyd i dag :) Var så spent, hadde en liten meltdown til samboer før timen. Alt er så uforutsigbart, og i går fikk jeg vite at en god venninne er gravid med termin ca da vi ville hatt termin om vi ikke mistet. Kunne ikke vært mer glad på hennes vegne, men noen blir gravide uten å planlegge og noen må gjennom så mye, kan til tider føles urettferdig. En liten knekk, men det gikk fort over :happy:

Uansett. Ultralyd viste 27 eggposer. Litt i overkant mange, men 10 av de var litt små. Sist ble det totalfrys pga av dette (da ble det hentet ut 26 egg og fare for overstimulering), men legen syns vi skulle få satse på ferskforsøk. Med et lite forbehold om at det kan bli totalfrys på eventuelle embryo om alle eggene får god vekst de siste dagene nå. Veeeldig lettet over at det er egg der, men fortsatt nervøs for videre prosess, og for at det er dårligere kvalitet når det er så mange.

Uttak på fredag! :smiley-angelic001

Positiv EL test i dag, så da ble det avbrutt på meg. Men dette var jo en bonussyklys for min del, siden jeg egentlig ikke forventet oppstart før september uansett, så det føles ikke som noen voldsom nedtur. Naturlig syklus er virkelig en drøm for en som reagerer veldig negativt på progynova!
Lykke til alle sammmen her inne :)

Så kjedelig! Pga helg?
Lykke til i september! ❤️

Første ultralyd i dag :) Var så spent, hadde en liten meltdown til samboer før timen. Alt er så uforutsigbart, og i går fikk jeg vite at en god venninne er gravid med termin ca da vi ville hatt termin om vi ikke mistet. Kunne ikke vært mer glad på hennes vegne, men noen blir gravide uten å planlegge og noen må gjennom så mye, kan til tider føles urettferdig. En liten knekk, men det gikk fort over :happy:

Uansett. Ultralyd viste 27 eggposer. Litt i overkant mange, men 10 av de var litt små. Sist ble det totalfrys pga av dette (da ble det hentet ut 26 egg og fare for overstimulering), men legen syns vi skulle få satse på ferskforsøk. Med et lite forbehold om at det kan bli totalfrys på eventuelle embryo om alle eggene får god vekst de siste dagene nå. Veeeldig lettet over at det er egg der, men fortsatt nervøs for videre prosess, og for at det er dårligere kvalitet når det er så mange.

Uttak på fredag! :smiley-angelic001

Så spennende! Har dere brukt opp eggene i fryseren eller gikk dere rett på nytt fersk forsøk nå? :)

Mens forsinka 11 dager enn sålenge.. er til å bli gal av. Sist måned var det en uke tidlig.. hva med å bare komme til tida:mad:

Blææææ det var lenge!! Hadde 4 dager for tidlig forrige mnd og 3 dager for seint denne mnd. Synes det var lenge nok! Ikke gravid vel? ;)

Så kjedelig! Pga helg?
Lykke til i september! ❤️
Ja, pga helg. St. Olavs hadde jo helgeåpent før ferien, men nå er de tilbake til originale tider. Typisk at EL måtte komme 2 dager før enn forventet, men forsøk i naturlig syklus er virkelig en drøm, så det ble ikke noen stor nedtur for meg.
Får kjøre litt hjemmeprøving så lenge ;)
Lykke til selv! :)

Ja, pga helg. St. Olavs hadde jo helgeåpent før ferien, men nå er de tilbake til originale tider. Typisk at EL måtte komme 2 dager før enn forventet, men forsøk i naturlig syklus er virkelig en drøm, så det ble ikke noen stor nedtur for meg.
Får kjøre litt hjemmeprøving så lenge ;)
Lykke til selv! :)

Ååhh kjedelig! Det er mandag og tirsdag man vil unngå å få positiv EL-test da? Hadde glemt hele helge-greia, siden jeg kun hadde fersk med førstemann og sist frys var det helgeåpent! Venter heldigvis EL onsdag, torsdag eller fredag neste uke så krysser fingrene for at det ikke blir noe tull :)

Ååhh kjedelig! Det er mandag og tirsdag man vil unngå å få positiv EL-test da? Hadde glemt hele helge-greia, siden jeg kun hadde fersk med førstemann og sist frys var det helgeåpent! Venter heldigvis EL onsdag, torsdag eller fredag neste uke så krysser fingrene for at det ikke blir noe tull :)
Ja, nemlig! Trodde ikke jeg skulle få før onsdag egentlig, men hvis man venter EL mot slutten sv uka er man jo safe da :)

satte inn todagers med testdato 13/8 altså om to dager. Negativ digital morgenurin test i dag så da er håpet ute denne gangen også. Er veldig dårlig av Lutinus og alt så jeg ble veldig lei meg nå, 6 uttak og 8 innsett uten at det har gått. Jeg skjønner jeg bør gi opp, ble 40 år i år så nå er vel toget gått.

satte inn todagers med testdato 13/8 altså om to dager. Negativ digital morgenurin test i dag så da er håpet ute denne gangen også. Er veldig dårlig av Lutinus og alt så jeg ble veldig lei meg nå, 6 uttak og 8 innsett uten at det har gått. Jeg skjønner jeg bør gi opp, ble 40 år i år så nå er vel toget gått.
Huff, så trist å lese - sender deg mange varme klemmer!

Så trist å høre :Heartred Hva sier legene om eventuelle videre forsøk?

Så trist å høre :Heartred Hva sier legene om eventuelle videre forsøk?
er så kvalm jeg holder på å gå på veggen. Jepp dritt lei!

I februar ble det noe som stoppet opp i uke 6, så de har ikke svaret på hvorfor det ikke skulle gå. Eggdonasjon sier de vil øke sjangsen til 50% i hvert forsøk... men usikker på om jeg er klar for det eller bruke enda er penger, må i tenkeboksen

Ååhh, har fått sår hals og har første kontroll i morgen:( så redd for at jeg ikke kan komme inn.. Hadde jo aldri brydd meg, og vært inne til uttak/innsett sause forkjøla før, men nå.. :rolleyes:

Da hadde jeg uttak i går. Var greit nervøs da det var min første gang. Inngrepet gikk heldigvis veldig fort, men braste overraskende ut i gråt så fort det var ferdig. Ikke fordi det var så vondt, men man blir helt utladet av alt man må gjennom i denne prosessen her. Dere som har stått i dette mange ganger, dere er så tøffe!!

Det ble 9 egg ut (ble litt overrasket da de så 14 store follikler, men noen var tomme). Fikk oppdatering i dag: 1 var umodent, 1 tålte ikke behandlingen, 3 ble befruktet feil, mens 4 ble normalt befruktet. Da er det bare å vente videre... Planen er å dyrke videre til fredag før nedfrysing. Håper så vi får noen på frys så ikke alt dette er forgjeves.

Nærmer seg endelig første UL i naturlig frysesyklus - og humoren ogironien i situasjonen vår har toppet seg: nå må vi ha sex med kondom :laughing001 må jo bare se det komiske i å få beskjed om dette når man har prøvd så lenge :hilarious:

Kan du skynte deg og få tatt en koronatest? Er den negativ kan det jo være at de er ok med det
Får ikke fort nok svar på en test her på legekontoret, bor langt på bygda:rolleyes: men fikk svar fra Hausken om at de venta på svar ang nye retningslinjer for testing, så om jeg ikke hørte mer i dag, så regne legen med at jeg kunne komme inn med munnbind:)

Back
Topp