August 2020 ✨

Når du begynner å fylle ut er det en nedtrekksliste der du velger assistert befruktning - spurte ikke om noe mer enn det :)
Godt at jeg surrer rundt her inne og leser (i påvente på når jeg får starte opp). Dette har ikke jeg hørt noe om. Takk for tips! Var jo fort gjort å sende inn søknad.

Da ble det 7 egg og uttaket gikk som en drøm. Ikke noe å grue seg til ☺️ Da blir det spennende å se hvor mange som blir befruktet, overlever osv.

Vi fikk også beskjed på mandag at vi trengte politiattest, men at dette også var nytt for de (Medicus) så det skulle ikke gå utover oss hvis skjemaet ikke kom før om 14 dager sa de. Men jeg søkte elektronisk på mandag og fikk brevet elektronisk på digipost allerede på tirsdag. Men mannen min søkte likt som meg og han har enda ikke fått svar. Vi la ikke ved en bekreftelse på formål forresten ;) så det kan gå fort og det kan gå sakte, men søk med en gang så får dere det tilsendt i løpet av 14 dager.

Fikk resept på Lutinus samtidig som jeg fikk brev med info om fryseforsøk i naturlig syklus. Ingenting galt med meg, så tror det bare er for sikkerhets skyld. Kan være verdt å høre med klinikken hvorfor du eventuelt ikke er satt opp på noe støttemedisin, har også inntrykk av at dette er veldig vanlig.
Brukte ingenting første gang. De to andre gangene tror jeg at jeg fikk resepten på innsett, uten at de hadde snakket noe om det før. Du var hos Hausken sant? Bare send de en melding om du er nysgjerrig tenker jeg :)
Da fikk jeg svar fra Hausken angående støttebehandling under fryseforsøk:
«Vi gir støtte behandling når pasienten trenger det grunnet spotting eller andre årsaker som ligger til grunde at man ikke kan gjør fryse forsøket i naturlig syklus. I utgangspunkte har vi veldig gode resultater på fyrse forsøk i naturlig syklus når man først har en egen eggløsning og hormonene er i "normaltilstand" igjen etter eggutaktet. Alle pasietene våre blir vurdert individuell og ikke satt på ferdige pakker/behandlinger.»

Siden jeg har stabil syklus med egen eggløsning og heller ikke er plaget med spotting, så senker jeg skuldrene og bare ser frem til fryseforsøket jeg:)

Da ble det 7 egg og uttaket gikk som en drøm. Ikke noe å grue seg til ☺️ Da blir det spennende å se hvor mange som blir befruktet, overlever osv.

Vi fikk også beskjed på mandag at vi trengte politiattest, men at dette også var nytt for de (Medicus) så det skulle ikke gå utover oss hvis skjemaet ikke kom før om 14 dager sa de. Men jeg søkte elektronisk på mandag og fikk brevet elektronisk på digipost allerede på tirsdag. Men mannen min søkte likt som meg og han har enda ikke fått svar. Vi la ikke ved en bekreftelse på formål forresten ;) så det kan gå fort og det kan gå sakte, men søk med en gang så får dere det tilsendt i løpet av 14 dager.

Skulle jo tro det, at det ikke påvirker noe om en allerede er i gang med en behandling.

Jeg fikk den uansett nå i Digipost, så det tok under en time å få attesten for min del bare :hilarious: La ikke ved noe, bare krysset på ut formål.

Gratulerer med 7 ut forresten, og masse lykke til fremover. :signs003

Gratulerer med 7 egg, krysser fingre og tær for at det ene du trenger er bland de :smiley-angelic001:Heartbigred

så godt å høre at det gikk fort, og ikke minst at de sa at det ikke skulle ramme pasienter om det kom for sent! Vi er og medicus, så da satser vi på at alt går bra!

Gratulerer med 7 egg, krysser fingre og tær for at det ene du trenger er bland de :smiley-angelic001:Heartbigred

så godt å høre at det gikk fort, og ikke minst at de sa at det ikke skulle ramme pasienter om det kom for sent! Vi er og medicus, så da satser vi på at alt går bra!

Ja det bør absolutt ikke ramme dere, de var veldig ålreite på det Men godt å få det unnagjort, så det blir en mindre ting å tenke på.

Og tusen takk for gode ord, krysser alt jeg har for godt resultat :Heartred☺️

Hurra for 7 egg!:D

Sendte inn søknad og fikk i digiposten bare timer etterpå, gikk fort her!

Men hva er alt dette med politiattest som det blir skrevet om??? :eek:
Ikke fått noen beskjed eller ikke hørt noe om dette jeg.
Hva er dette godt for, og er noe man må levere før forsøk nå??? :wideyed: Tenker at alle klinikkene bør sende ut en felles beskjed om dette er noe man må?

Hva er dette godt for, og er noe man må levere før forsøk nå??? :wideyed: Tenker at alle klinikkene bør sende ut en felles beskjed om dette er noe man må?
Kom en lovendring 1. Juli om at alle som skal ha assistert befruktning må levere politiattest, også kalt barneomsorgsattest. Har ikke sett det nevnt noen steder i media, så da vi hørte det fra klinikken, var det litt stressende. Mannen fikk sin i digiposten etter få minutter, men min har vi ikke fått enda (bare gått en dag da :)). Synes også det er dårlig av klinikkene å ikke sende ut info til alle pasienter da dette ble vedtatt...

Står litt her: https://livio.no/vedtatte-endringer-i-bioteknilogiloven/

Hvis man er akseptert til behandling før 01.07-20 trenger man ikke politiattest. Loven har ikke tilbakevirkende kraft, så hvis man allerede er under behandling må man ikke anskaffe politiattest. Det var i hvert fall beskjeden jeg fikk fra St. Olavs da jeg spurte.

Hvis man er akseptert til behandling før 01.07-20 trenger man ikke politiattest. Loven har ikke tilbakevirkende kraft, så hvis man allerede er under behandling må man ikke anskaffe politiattest. Det var i hvert fall beskjeden jeg fikk fra St. Olavs da jeg spurte.
Okei, så jeg som er hos Hausken (vært der siden mars), trenger ikke politiattest? Men når vi starter opp på Rikshospitalet, så må vi levere? Hvis jeg skjønte det riktig? :)

Okei, så jeg som er hos Hausken (vært der siden mars), trenger ikke politiattest? Men når vi starter opp på Rikshospitalet, så må vi levere? Hvis jeg skjønte det riktig? :)
Nei, tror ikke det. Igangsatt forsøk er nok IVF-syklus, slik at det gjelder om du har startet stimulering før 1. Juli. Vi har vært hos vår klinikk en stund, og har fryseforsøk nå. Men er ikke noe stress å søke om attesten :)

UL-kontroll viste små follikler, så må fortsette en del dager til med stimulering. Antakeligvis egguttak fredag. Har så vanvittig mye bivirkninger denne runden, bare ligger i smerter og brekker meg, så blir totalfrys. Hadde ingen plager på de forrige rundene, men menopur tar nesten livet av meg :( Hadde håpet å kunne jobbe som normalt, men det gikk ikke :oops:

UL-kontroll viste små follikler, så må fortsette en del dager til med stimulering. Antakeligvis egguttak fredag. Har så vanvittig mye bivirkninger denne runden, bare ligger i smerter og brekker meg, så blir totalfrys. Hadde ingen plager på de forrige rundene, men menopur tar nesten livet av meg :( Hadde håpet å kunne jobbe som normalt, men det gikk ikke :oops:
Uff da, det hørtes ikke noe bra ut!:sorry: Får du så mye plager kun med menopur? Eller eætar du mer som sliter på også?
Klem til deg!:Heartred

Positiv EL test i dag, så da ble det avbrutt på meg. Men dette var jo en bonussyklys for min del, siden jeg egentlig ikke forventet oppstart før september uansett, så det føles ikke som noen voldsom nedtur. Naturlig syklus er virkelig en drøm for en som reagerer veldig negativt på progynova!
Lykke til alle sammmen her inne :)

Nei, tror ikke det. Igangsatt forsøk er nok IVF-syklus, slik at det gjelder om du har startet stimulering før 1. Juli. Vi har vært hos vår klinikk en stund, og har fryseforsøk nå. Men er ikke noe stress å søke om attesten :)

Så rart at klinikkene praktiserer dette forskjellig. Jeg sendte melding til Porsgrunn om dette etter å ha lest tråden her, og fikk beskjed om at vi ikke trengte politiattest ved fryseforsøk o_O Godt å vite at det gikk fort å få attesten dersom de ombestemmer seg.

Back
Topp